Článek
Anketa Auto roku 2026 v České republice vstoupila do svého již 32. ročníku. Pořádá ji Svaz dovozců automobilů a každý rok v ní dvě desítky novinářů ve dvoukolovém systému vybírají z nominovaných aut to nejlepší.
Vozy musí plnit určitá kritéria typu zahájení prodejů nejpozději k 31. 12. 2025, dostupnost testovacích aut v době volby, nebo například být technicky skutečně nějakým způsobem nové, inovativní.
Velkou novinkou je přidání kritéria „obecný pohled českého zákazníka“, který může určitým vozům zavařit. To aby se neopakovala situace z loňského ročníku, kdy se vítězem stal Mercedes třídy G, který právoplatně zaujal především díky elektropohonu. A taky základní cenou, vloni začínající na 3,7 milionech. Což situaci na českém trhu příliš nereflektuje.

Titul Auto roku 2025 v ČR drží Mercedes díky géčku. Velmi drahému géčku.
Tím asi není cesta k vítězstvím drahým autům úplně zavřená, ale možná se více otevřou šance pro cenově dostupnější modely určené širší veřejnosti. A nemusí jít nutně jen o spalovací vozy, v nadcházejícím ročníku jsou i pro Čechy zajímavé elektromobily.
Nominované vozy pro Auto roku 2026 v ČR
| Model |
|---|
| Alpine A290 |
| Audi A6 |
| BMW iX3 |
| Citroën C3 Aircross |
| Citroën C5 Aircross |
| Dacia Bigster |
| DS No. 4 |
| DS No. 8 |
| Fiat Grande Panda |
| Ford Puma Gen-E |
| Ford Ranger PHEV |
| Hyundai Inster |
| Hyundai Ioniq 9 |
| ICH-X K3 |
| Kia EV4 |
| Leapmotor C10 |
| Mazda 6e |
| Mercedes-Benz CLA |
| MG Cyberster |
| MG S5 EV |
| Mitsubishi Outlander PHEV |
| Opel Frontera |
| Renault 4 E-Tech elektrický |
| Škoda Elroq |
| Volkswagen Tayron |
| Volvo EX90 |
Mezi silné koně ankety ankety podle nás patří i vzhledem k novému pravidlu například Škoda Elroq, Kia EV4, Dacia Bigster, potažmo si myslíme, že má šanci také Citroën C5 Aircross. Mercedes vytasil na obhajobu titulu silný trumf v podobě povedeného CLA dostupného jak v elektrické verzi, tak i ve spalovací.
Hyundai chce zase zaujmout maličkým Insterem a obřím Ioniqem 9, zatímco bavorák na poslední chvíli dovezl pro něj přelomové BMW iX3, rovněž adepta minimálně na finále.
Mezi elektrické vozy, které by českého zákazníka mohly zajímat, pak ještě patří Renault 4 E-Tech, MG S5 EV, Ford Puma Gen-E nebo dvojice Citroën C3 Aircross a Opel Frontera, nabízející se také s elektropohonem.

Dacia do ankety poslala Bigster. Ten by mohl být pro českého zákazníka velmi zajímavý, protože má slušný poměr ceny a užitné hodnoty.
Mimo MG se do ankety přihlásily další dvě čínské značky, a to italsky tvářící se DR Automobiles s modelem ICH-X K3 (což je převlečený Jetour T2 od Chery) a pod Stellantisem umístěný Leapmotor s SUV C10.
Lehké to letos opět nebude a uvidíme, jak moc pořadím zamíchá kritérium „obecný zájem českého zákazníka na pořízení vozu“, přímo navázaný na „získanou hodnotu za vynaložené peníze“.
Z prvního kola konaného 26. listopadu 2025 vzejde obvykle pětice finalistů. Z nich porotci v rámci druhého kola vyberou absolutního vítěze, kterého se dozvíme už 10. února 2026.
A co vy, které auto byste si vybrali? Napište nám do diskuse, jsme zvědaví na vaši volbu.

