Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
MG si v Čechách získalo oblibu především díky „normálním autům pro normální lidi za normální peníze“. I této značce se ale nevyhne nutnost elektrifikovat své modelové portfolio – a tak po hatchbacku MG4, kombi MG5 a roadsteru Cyberster přijíždí skutečně objemový model, elektrické SUV MGS5 EV nahrazující elektrické ZS.
Má uhlazený, i když trochu generický design exteriéru (zase je ale menší šance, že by vás jeho vzhled něčím odpuzoval) a podobně uhlazený, až minimalisticky pojatý design interiéru. Pozornost upoutává jen 10,25palcový digitální přístrojový štít před řidičem a 12,8palcový dotykový infotainment uprostřed.

Z designu MGS5 EV se na zadek asi neposadíte, ale nejspíš také nikoho neurazí.
Ale protože už jsme uvnitř seděli, můžeme vás ujistit, že je kabina moc pěkně zpracovaná a většinou se dotýkáte jen kvalitních materiálů – jako je třeba perforovaná kůže na volantu, hliníková tlačítka a otočné ovladače (na středu palubky i voliče převodovky), semišem potažená část středového tunelu nebo příjemnou látkou a kůží čalouněné sedačky. MG se také chlubí komfortními prvky jako bezdrátovou nabíječkou telefonu, vyhřívanými sedačkami a volantem nebo 360° kamerovým parkovacím systémem.

Kabina působí moderně, je kvalitně zpracovaná a nic vám v ní nebude chybět.
Také prostorem se v MG nešetřilo, vpředu si snadno najdete komfortní řidičskou pozici a dozadu se pohodlně usadí i dospělák, kufr má solidních 453 litrů (a až 1 441 l po sklopení zadních sedadel) a schránky pod podlahou a u podběhů jako bonus. Samozřejmě nesmí chybět elektricky ovládané víko kufru s bezdotykovým otevíráním.
MGS5 EV | Škoda Elroq | |
---|---|---|
Délka | 4 476 mm | 4 488 mm |
Šířka | 1 849 mm | 1 884 mm |
Výška | 1 621 mm | 1 654 mm |
Rozvor | 2 730 mm | 2 770 mm |
Objem kufru | 453 l | 470 l |
Sluší se také upozornit, že MGS5 nedávno získalo plný počet 5 hvězd v testu Euro NCAP, takže se o svou bezpečnost vážně bát nemusíte. Auto má tuhou strukturu z vysokopevnostní oceli, 7 airbagů (včetně toho centrálního mezi sedadly řidiče a spolujezdce), k tomu velký balík jízdních asistentů, jejichž aktivitu si ale můžete pro svou potřebu nakonfigurovat do individuálního profilu (MG Pilot Custom), který snadno zapnete na displeji infotainmentu (což je vychytávka, jež se má rozšířit i do dalších modelů MG), takže vás při jízdě nebude rušit zbytečné pípání.
Emotion | Emotion a Exclusive | |
---|---|---|
Výkon | 125 kW (170 k) | 170 kW (231 k) |
Točivý moment | 250 Nm | 350 Nm |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,0 s | 6,3 s |
Maximální rychlost | 170 km/h | 190 km/h |
Dojezd | 340 km | 480 km |
Kapacita baterie | 49 kWh (využitelná 47,1 kWh) | 64 kWh (využitelná 62,1 kWh) |
Chemie | LFP | NMC |
Nabíjení | AC 7 kW, DC 120 kW | AC 11 kW, DC 139 kW |
Doba nabíjení (10-80 %) | 24 min | 28 min |
Technika MGS5 je podobná MG4 a Cybersteru, protože právě s těmito modely sdílí platformu MSP (Modular Scalable Platform). Základem je tedy skateboardové šasi s tenkým bateriovým balíkem (výška pouze 110 mm) a elektromotorem vzadu pro pohon zadních kol (čtyřkolka prý v plánu není). MG se podařilo udržet hmotnost na uzdě (váží jen 1,7 tuny) s takřka dokonalým rozložením (47 : 53) a jako bonus má vzadu pětiprvkové zavěšení, takže by mělo hezky jezdit. Ale na to si ještě počkáme…
MGS5 tak představuje zajímavou alternativu k tuzemské Škodě Elroq a i cenově jsou si hodně blízko. Elektrické SUV od MG totiž začíná o deset tisíc níž (789 900 Kč) a vyšší verze s vyšším výkonem a delším dojezdem se zase chlubí rozsáhlou výbavou (včetně tepelného čerpadla, které v základu zcela chybí). MG však kontruje tovární sedmiletou zárukou s omezením na 150 000 km.