Poprvé za volantem Alpine A110 R, sexy zadokolky s motorem uprostřed, výkonem 300 koní a náturou okruhového brusu, na horských okreskách v okolí Madridu a na okruhu Jarama. To vypadá na svezení z říše snů! Jenže místo toho…
Zásadní novinka Renaultu pro úspěch ve vzkvétajícím segmentu C-SUV je konečně v Česku. Francouzská značka u nás začíná prodávat nové SUV Austral a snaží se zaujmout elegantním designem, nejmodernější technologickou výbavou, prémiovým interiérem i elektrifikovanými motorizacemi. Jako první k nám přijíždějí 12voltové mild-hybridy a my už víme, jak se s nimi jezdí.
Psal se rok 1997 – Prahu i Hradec Králové navštívil papež, v Británii vyšel úvodní knižní díl Harryho Pottera, běžní Češi snili o Felicii od Škodovky a Toyota ukázala svůj první produkční hybrid. Za téměř 26 let se tento průkopník jménem Prius probojoval až do nejnovější páté generace, kterou jsme exkluzivně vyzkoušeli v řeckých Aténách.
Modernizovaná trojka francouzské automobilky DS se sice představila už vloni, nicméně nyní dozrál čas na první ostré jízdy, které se konaly ve slunné Valencii. Měli jsme tak možnost takřka v letních podmínkách vyzkoušet jak oblíbený benzin, tak přepracovanou elektriku.
Ať se v tom vyznáte: Nový Citroën C4 X není ničím jiným než karosářskou variantou běžné C4, akorát místo hatchbacku jde o tříprostorovou karoserii (sedan). Pokud vám to takhle krátce nestačí, tak k nám budete muset přisednout při naší první seznamovací jízdě ve španělském Madridu (rodišti C4 a C4 X) a jeho okolí.
Už koncem února se u nás začne prodávat faceliftované vlajkové elektrické SUV od Audi s novým jménem. Audi Q8 e-tron – dříve jen Audi e-tron – přináší novou vizuální image značky, elegantnější design s vylepšenou aerodynamikou, a především přepracovanou techniku zaručující delší dojezd a rychlejší nabíjení.
Druhá generace oblíbeného pick-upu Volkswagen Amarok přiváží na své korbě, v kabině a pod kapotou spoustu vítaných zlepšení, které jsme vyrazili důkladně otestovat do Jihoafrické republiky, rodiště nového Amaroku.
Česká Škodovka rozšiřuje modelovou řadu elektrického Enyaqu iV a už začátkem příštího roku zahájí prodej sportovnější varianty RS iV i pro tradičnější karosářskou verzi SUV. Skoro do posledního detailu se inspiruje již prodávaným elegantnějším a stylovějším Enyaqem Coupé RS iV, a dokonce jezdí stejně. Hlavním parametrem při výběru tak bude především design.
Reklama