Hlavní obsah

Sportovní novinky roku 2023: Ferrari a Lamborghini s V12, Mustang V8, ale i hot hatch od Hondy

Foto: Redakce Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po výčtu nových osobních aut a nových elektromobilů si posvítíme na sportovní novinky chystané pro rok 2023. A nemusíte se bát – je jich dost a jsou hodně vzrušující a pořádně rychlé!

Článek

Možná byste čekali, že sportovní značky budou kvůli elektromobilitě pomalu, ale jistě zavírat své krámy, jenže je to přesně naopak – všichni se před zpřísněním emisních norem a následným oficiálním zákazem prodeje aut se spalovákem snaží užít si ještě poslední trochu zábavy a představují novinky, na které bychom ještě před pár lety nemohli ani pomyslet! Posuďte sami.

Alfa Romeo 6C

Foto: Alfa Romeo

Design novinky by se mohl inspirovat ikonickou 33 Stradale

Lehkonohý sporťák 4C splnil svůj účel a přitáhl ke značce se sportovními kořeny patřičnou pozornost, nyní má Alfa Romeo v plánu vypustit do světa ještě větší kalibr – bestii s dvakrát přeplňovaným šestiválcem! Na veřejnost však prosáklo jen minimum informací, ale my bychom si tipli na supersport s motorem uprostřed, tedy v podstatě na variantu Maserati MC20 s čtyřlístkem na předním blatníku. Oficiální ohlášení projektu očekávejte již za pár týdnů/měsíců, na trhu bude ke konci příští roku nebo na začátku 2025. Přesto jsme už teď patřičně nažhavení!

AMG GT

Foto: Kolesa.ru

Design nového GT bude povědomý, jeho konstrukce a technika však bude kompletně nová (včetně možnosti pohonu všech čtyř kol)

Divize AMG se podílela na vývoji nového Mercedesu SL hlavně proto, že na jeho základech postaví druhou generaci svého svalnatého monstra s prostým označením GT. Designově půjde o evoluci tvaru s dlouhým čumákem, v němž se bude pochopitelně ukrývat dvakrát přeplňovaný osmiválec. Nejvýkonnější verze však bude plug-in hybrid s výkonem vysoko přes 700 koní – to bude teprve monstrum!

Aston Martin Valhalla

Foto: Aston Martin

Valhalla má být „Valkyrie pro masy“. Přesto bude stát nějakých 18 milionů korun

Britové konečně dokončili svou brutální Valkyrie a začali ji dodávat netrpělivě čekajícím zákazníkům, nyní se snad budou moci více zaměřit na dotažení vývoje menšího a krotšího modelu Valhalla. Krotšího? Valhallu bude pohánět více než 600koňový atmosférický V8 z AMG GT Black Series spojený s plug-in hybridním pohonem, což bude znamenat kombinovanou sílu kolem 900 koní! Valhalla díky tomu půjde po krku věhlasným konkurentům od Ferrari, Lamborghini a McLaren. Tohle bude velká bitva!

BMW M2

Foto: BMW

Nová M2 vypadá pěkně naštvaně a stejně tak určitě i pojede

Pokud se bavíme o plnění snů automobilových výrobců i fanoušků, letos se u BMW M konečně dočkáme M3 v praktičtější variantě kombiještě nabroušenější a exkluzivnější varianty 3,0 CSL (ano, ještě drsnější a dražší než již představená M4 CSL). Nejvíc se však těšíme na M2 s manuálem a v zadokolce, která by měla zůstat primárně pravověrném řidičským autem na okresky.

Ferrari V12 nástupce

Foto: Ferrari

Vidíte moc dlouhý čumák? Vidíte správně, testovací mula s karoserií Romy ukrývá ve své přídi monstrózní V12

Ferrari letos dychtivým zákazníkům začne dodávat své „neříkejte-mu-SUV“ Purosangue, které bude zaručeně skvělé (proto je ostatně už na pár let dopředu vyprodané). Nás ale víc zajímá nástupce 812 Superfast – kolem Maranella už ostatně nějakou dobu krouží testovací muly s karoserií modelu Roma s podezřele dlouhým čumákem, jenž bezpochyby ukrývá mocnou V12 nejspíš již s určitou mírou hybridizace. Ale nebojte, 296 GTB ukazuje, že i s elektrickým dopingem to pořád bude srdcem pravé Ferrari!

Ford Mustang

Foto: Ford

Nový Mustang je skrz naskrz moderní, jeho srdcem je však stále monstrózní atmosférický V8

Ford už nám nového Mustanga ukázal, ale ještě neprozradil výkonové parametry evropské verze (u americké již detaily známe) a hlavně neřekl, kolik se jich na náš trh vůbec dostane. Vůbec nepochybujeme, že to bude skvělé svezení a jedno z posledních aut s poctivým hřmotným osmiválcem, takže pokud o něj stojíte, už si běžte stoupnout do fronty.

GMA T.33

Foto: GMA

Vypadá docela nevinně, přitom má 600koňový V12, co točí 11 tisíc!

Gordon Murray si splnil sen o nástupci ikonického McLaren F1 v podobě drobného, jednoduchého a čistě řidičského supersportu s mocným V12 od Cosworthu, který točí až 12 tisíc otáček! Jednodušší a krotší variantu vrcholného T.50 jsme už taky viděli, nese označení T.33 a vypadá taky skvostně. Jsme zvědaví, s čím přijde geniální Gordon letos!

Honda Civic Type R

Foto: Honda

Nový Type R vypadá uhlazeněji, ve skutečnosti je to ale nabitá zbraň

Hot hatchů na trhu rychle ubývá, ale jejich král zůstává vládnout – Civic Type-R byl už v minulé generaci hodně rychlým a schopným řidičským nástrojem, nová generace jeho špičkový talent rozvíjí ještě dál. Není divu, jasnou misí je získat zpět rekord na Ringu ukořistěný Meganem RS Trophy-R! Za jeho volant teprve usedneme, ale o jeho kvalitách nepochybujeme – vždyť Top Gear ho nedávno zvolil autem roku.

Lamborghini V12 nástupce

Foto: Lamborghini Talk

Nástupce Aventadoru se designově inspiruje v limitovaném modelu Sián a pohánět ho bude plug-in hybrid spojený s V12. Jméno? Ani to neznáme…

Aventador se po dekádě na trhu dočká nástupce, který si ponechá V12, ale vypomůže si plug-in hybridní asistencí. Ale o jeho duši se nebojíme, jistě pořád zůstane pravým Lamborghini – od brutálního designu až po brutální charakter rozběsněného býka!

Lotus Evija

Foto: Lotus

Vznikne dokonce i speciální edice Lotusu Evija oslavující 50. výročí prvního mistrovského titulu Emersona Fittipaldiho

Sportovní Emira se Lotusu podle všeho hodně povedla (a letos bude kromě čtyřválcové varianty představená i nějaká rychlejší a ostřejší verze), ale budoucnost bude elektrická a ani Lotus před tím nechce zavírat oči – což ostatně dokazuje ohlášené super-SUV. Co Lotus skutečně umí, by ale měl ukázat elektrický hypersport Evija s výkonem kolem 1600 koní – bude pekelně rychlý, ale bude proto i zábavný?

Maserati GranTurismo

Foto: Maserati

Nové GranTurismo má klasické tvary a 630koňový twin-turbo V6

Po úžasném supersportu MC20 s motorem uprostřed se Maserati vrací do své známé role s luxusním rychlíkem GranTurismo, který je stejně krásný jako dřív, akorát ještě schopnější, modernější a rychlejší. Nejrychlejší verzí by pak měla být ta elektrická se jménem Folgore a výkonem 760 koní.

Mazda MX-5

Foto: Response.jp

Pátá Miata bude pořád spíš drobná, roztomilá a přátelská, žádný nabroušený sporťák nečekejte. Mírná elektrifikace by neměla překážet

Mazda v tichosti připravuje nástupce svého lidového roadsteru MX-5 a my jsme moc zvědaví, jestli se jim podaří udržet kompaktní rozměry a lehkou hmotnost – a charakter ryzího řidičského auta i přes nevyhnutelnou částečnou elektrifikaci. V kuloárech se totiž hovoří o MHEV ústrojí, které by však nemělo kazit jízdní dojmy, naopak bychom mohli získat ostřejší reakci na plyn a rychlejší zátah. Uvidíme…

McLaren 720S nástupce

Foto: McLaren

McLaren už pilně testuje nástupce 720S, letos nám snad ukáže jeho podobu

U McLarenu měli plné ruce práce s dotažením vývoje opožděné plug-in hybridní Artury, ale do budoucna chystají ještě zajímavější auta – hybridního nástupce 720S, elektrický crossover a blíže nespecifikovaný hypersport jako duchovního nástupce P1.

Porsche 911 GT2 RS

Foto: Porsche

911 GT3 RS je brutálně rychlé auto. A teď si ho představte se dvěma turbodmychadly

Porsche s brutální 911 GT3 RS, která je v podstatě rychlejší než závodní 911, neřeklo zdaleka poslední slovo – chystá totiž ještě divočejší, přeplňovanou 911 GT2 RS s výkonem někde kolem 700 koní! A nepochybujeme, že se s ní pokusí zajet rekord na Ringu… Zároveň se připravuje decentní modernizace „běžných variant“ 911 a také elektrický nástupce Boxsteru/Caymanu, který na trh dorazí někdy v příštím roce (honem si ještě utíkejte k dealerovi pro současnou verzi GTS s čtyřlitrovým šestiválcem!).

Subaru BRZ

Foto: Subaru

Správná řidičská zábava je jednoduchá – a v tom BRZ vyniká

Tohle auto nemá smysl představovat, vynesli jsme ho do nebe při našem hodnocení nejlepších sportovních aut roku 2022 (akorát se znáčkem Toyota na kapotě). Tentokrát ho zmiňujeme proto, že české Subaru slíbilo přivézt do na náš trh! Ale pozor, půjde jen o pár (desítek) kusů, takže jestli ho chcete, honem upalujte do fronty, jen se po nich zapráší!

Kterou sportovní novinku byste chtěli osedlat?

Na jakou sportovní novinku roku 2023 se těšíte nejvíc?
Alfa Romeo 6C
18 %
AMG GT
3 %
Aston Martin Valhalla
4,4 %
BMW M2
2,2 %
Ferrari V12 nástupce
4 %
Ford Mustang
18,9 %
GMA T.33
0,5 %
Honda Civic Type R
9,7 %
Lamborghini V12 nástupce
14,8 %
Lotus Evija
1,5 %
Maserati GranTurismo
6,9 %
Mazda MX-5
4,5 %
McLaren 720S nástupce
1,1 %
Porsche 911 GT2 RS
6,7 %
Subaru BRZ
3,8 %
Celkem hlasovalo 1575 čtenářů.

Reklama

Načítám