Hlavní obsah

Maserati představilo vzhled a motor nového GranTurisma, srdce mu půjčí supersport MC20

Foto: Maserati

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sice nejde o oficiální představení nového Maserati GranTurismo, ale aspoň víme, jak bude nový gran tourer od italské automobilky vypadat. Ba co víc, už známe dokonce verzi spalovacího motoru, která jej bude pohánět – vidlicový šestiválec Nettuno ze supersportu MC20!

Článek

Lidem do Modeny patří jedna velká pochvala. Nejde ani tak o krásný design, ale o správný přístup k představování nových modelů – namísto tajnůstkářství, které je vlastní řadě jiných výrobců, se v Maserati rozhodli odhalit kompletní design exteriéru ještě před oficiálním představením. Fanoušky potěší i zveřejnění spalovacího motoru, který nové GranTurismo bude pohánět.

Foto: Maserati

Pod kapotou nového GranTurisma bude zpívat skvělý dvakrát přeplňovaný V6 Nettuno, prozatím však není známo, jaký bude podávat výkon

Tím nebude nic obyčejnějšího než dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec Nettuno ze supersportu MC20. Jelikož je opakování matka moudrosti, připomeňme si, že v MC20 dává výkon 630 koní a 730 Nm točivého momentu. V typu GranTurismo s největší pravděpodobností bude výkon nižší, i tak se ale máme na co těšit.

My už víme, že verze s V6 biturbo nebude v nabídce jediný druh pohonu – nesmíme zapomenout také na elektrickou verzi Folgore (italsky blesk), která by měla disponovat výkonem drtivých 1 200 koní a sprint z nuly na stovku má zvládat za circa 2,6 sekundy. Přinejmenším z hlediska dynamiky v přímce tedy bude mít elektrická verze navrch.

I přesto, že v Modeně potvrdili pohonnou jednotku Nettuno, nechali si pro sebe výkonové parametry. Můžeme si tedy jeho výkon alespoň odvodit? Teoreticky ano – motor Nettuno totiž pohání i SUV Grecale ve vrcholné verzi Trofeo, kde dává výkon 530 koní a 620 Nm točivého momentu. Dle skromného odhadu se dá tedy očekávat, že u GranTurisma budou hodnoty buď stejné, nebo případně nepatrně vyšší.

Foto: Maserati

Inspirace předchůdcem je poměrně dost patrná, některé designové kontury dokonce zůstaly stejné (viz linie střechy a základní tvar celého zadního blatníku)

Patrně však bude lepší vsadit na druhou variantu – Maserati totiž tvrdí, že navzdory výkonnějšímu MC20 má právě GranTurismo být vlajkovou lodí výrobce z italské Modeny, bude tedy v jeho zájmu, aby hlavní model nabídky měl mírně navrch oproti typu Grecale, byť je SUV rozměrově větší.

Samotný vzhled nového GranTurisma působí překvapivě povědomě, a to ze dvou důvodů. Částečně je to proto, že si vypůjčilo některá designová řešení ze sporťáku MC20, zejména onen špičatý čumák s vertikálně orientovanými světlomety. Částečně je to také tím, že v případě nového GranTurisma se nejedná o žádnou designovou revoluci, leč o evoluci.

Pro připomenutí si můžete předchozí GranTurismo prohlédnout v následující galerii:

Kromě přední masky chladiče a vertikálních světlometů vidíme tři charakteristické výdechy za předními podběhy, linie předních blatníků je téměř stejná. Více už se liší tvar dveří s prolisem ve spodní části a nepatrně i zadní blatníky, jejichž základní tvar je sice téměř stejný, ale proporčně se liší výrazným výklenkem, který autu dává svalnatější postoj. Silueta střechy potom zůstala téměř nezměněna.

Vzadu na první pohled zaujme nová podoba zadních svítilen – ty jsou tvarově dost podobné, avšak nižší a nepatrně širší, což při pohledu zezadu auto opticky rozšiřuje. Úprav doznala i odtrhová hrana na víku kufru, která je teď tvořena jednou nerušenou linkou. V minulosti jsme pak byli zvyklí na dvě oválné koncovky výfuku, teď jsou tu čtyři kulaté, po dvou na každé straně zadního nárazníku.

K oficiálnímu představení nového GranTurisma má dojít ještě před koncem tohoto roku, do showroomů pak má zamířit příští rok, pravděpodobně na jaře, kdy by se mělo začít prodávat souběžně s elektrickou verzí GranTurismo Folgore.

Maserati totiž nedávno přislíbilo, že v případě každého svého modelu bude prodávat alespoň jednu plně elektrickou verzi – což patrně bude případ i příští generace typu Ghibli, který se má rozloučit někdy v roce 2024.

Reklama

Načítám