Hlavní obsah

Ferrari hlásí vyprodáno: Jejich SUV stojí 10 milionů, přesto se na něj stojí fronty

Foto: Ferrari

Ferrari si vysloveně přeje, aby se jeho novému vozu neříkalo SUV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeho ceny začínají na deseti milionech korun a stejně si ho nemůžete koupit. První SUV od Ferrari je prodejní trhák, na který automobilka zastavila objednávky.

Článek

Viděli jste už nové Ferrari Porusangue na silnici? Překvapilo by nás, kdyby ano. Automobilka totiž nepředala ještě ani jedno auto, ale přesto už zastavuje jeho oficiální objednávky: „Není to žádné tajemství, přestali jsme přijímat objednávky. Zájem je obrovský a my jsme učinili rozhodnutí v souladu s pozicí Ferrari a nového Purosangue,“ řekl obchodní a marketingový manažer Enrico Galliera.

Co to znamená? Že i kdybyste chtěli utratit deset a víc milionů za nové Purosangue, tak máte smůlu. Zatímco konkurenční modely jako třeba Lamborghini Urus nemají žádná výrobní omezení, tak Ferrari ještě před odhalením Purosangue prohlásilo, že chce, aby jeho nový model byl exkluzivní a že nebude tvořit více než pětinu roční produkce automobilky. Za dva a půl měsíce, které uplynuly od odhalení, se knihy objednávek natolik zaplnily, že italská společnost začala zájemce odmítat.

Přitom cena Ferrari Purosangue je téměř dvojnásobná oproti Urusu. Startuje na 390 000 eur, což je cca 10 milionů korun. Polovinu stojí také Aston Martin DBX, který se tak najednou zdá být jako docela výhodná koupě, zvlášť když ze všech testů vychází velmi dobře.

Jak je vidět, svět je plný bohatých lidí a kapacity Ferrari jsou zkrátka omezené. Musí se ale nechat, že to Italové dělají zatraceně dobře a že ten hlad jim musí dělat radost. Na druhou stranu třeba u Porsche je taky běžné, že vám prodají třeba GT3 RS nebo Cayman GT4 RS až na základě zákaznické historie, nebo si s nimi musíte vzít rovnou i nějaké další auto či auta!

Připomínáme, že Ferrari Purosangue má vysokootáčkový atmosférický 6,5litrový dvanáctiválec s výkonem 725 koní a nejvyšším točivým momentem 716 Nm. Omezovač je až v 8 250 otáčkách za minutu! Suchá váha auta je 2 033 kg, ale stejně zrychlí na stovku za 3,3 sekundy, z 0 na 200 km/h za pouhých 10,6 sekundy a jede až 310 km/h. Váhu pak pomáhá maskovat aktivní podvozek.

Tak co? Patříte mezi ty šťastné, na které se dostane?

Reklama

Související témata:
Načítám