Hlavní obsah

Šestiválec s manuálem v řidičské zadokolce. Nové BMW M2 se konečně představuje a cílí na nadšence

Foto: BMW
12. 10. 2022

Nejúspěšnější „eMko“ poslední dekády přijíždí v novém! Sportovní divize BMW M konečně oficiálně odhaluje nástupce svého nejprodávanějšího kupé a cílí na všechny řidičské nadšence. Nové BMW M2 se silným šestiválcem S58 je posledním neelektrifikovaným ostrým bavorákem a při získávání návykově zábavných jízdních vlastností mu pomohlo i testování na legendárním Nürburgringu.

Článek

Je konec všem únikům i spekulacím. Mnichovská automobilka BMW při příležitosti letošních oslav 50. výročí sportovní divize BMW M oficiálně představuje další žhavou novinku, jakou jistě zaujme všechny pravověrné řidiče, milovníky sportovních zadokolek i benzinové nadšence. Jeden z nejoblíbenějších rychlých bavoráků poslední dekády se dočkal plnohodnotného nástupce. Přivítejte nové BMW M2!

Kompaktní sportovní kupé mají v minulosti BMW dlouhou tradici a po úspěchu původní „em-dvojky“ by vedení německé automobilky udělalo osudovou chybu, kdyby neodsouhlasilo vývoj následovníka. Nová druhá generace tak pokračuje ve vyjetých kolejích předchůdce a spojuje zážitek z jízdy s nejnovějšími technologiemi i charakteristickou klasickou koncepcí s řadovým šestiválcem, manuálem a pohonem zadních kol.

Foto: BMW

Ještě se ani nepředstavilo a už čelilo kritice. Nové BMW M2 je podle mnohých nadšenců vizuálně usedlejší a nudnější než předchůdce. My si s finálním hodnocením počkáme až na živé setkání, protože fotky umí lhát

A začněme kompletní technikou, protože to je v BMW M2 tím nejdůležitějším. Novinka přijíždí do světa sportovních aut jako kompaktnější sourozenec nejnovějšího BMW M4 a představuje se s přeplňovaným benzinovým třílitrovým řadovým šestiválcem S58 s maximálním výkonem 460 koní (338 kW) při 6 250 ot./min. a točivým momentem 550 Nm od 2 650 ot./min. S lineárním zátahem se navíc nechává vytáčet až k 7 200 ot./min.

Výsledkem je schopnost zrychlit na stovku za 4,1 sekundy a standardní maximální rychlost 250 km/h. Koncepce vysokootáčkového šestiválce navíc zakládá na dekádách zkušeností z motorsportu, přičemž jej inženýři vybavili chlazením i mazáním inspirovaným závodními motory a specifickým výfukem s elektricky ovládanými klapkami pro intenzivnější zvukový doprovod. Zájemci o solidní řidičskou zábavu si mohou vybrat mezi osmistupňovou automatickou, nebo šestistupňovou manuální převodovkou.

Foto: BMW

Divize BMW M při vývoji nových modelů využívá bohatých zkušeností z motorsportu, což se vztahuje i na osobitý zadní difuzor s čtveřicí výfukových koncovek

Všechna BMW M2 mají výhradně pohon zadních kol s aktivním diferenciálem a vedle obyčejnějšího sportovního BMW M240i xDrive má nejnovější vrcholná „em-dvojka“ specifická zpevnění šasi i specifickou geometrii kol. Standardní adaptivní podvozek pak při rychlé jízdě na okreskách i závodních okruzích spolupracuje s aktivním řízením a silnými brzdami. Ty spojují 380milimetrové přední a 370milimetrové zadní kotouče se dvěma nastaveními pedálu. Charakteristickou vlastností je i skutečnost, že zadní kola jsou vždy o palec větší než ta přední.

Jak úspěšné je BMW M2 ve světě i v Česku?

Sportovní BMW M2 navázalo na přecházející řadu kompaktních kupé značky a poprvé se představilo světu v roce 2015. Díky příznivé cenové politice i zábavným jízdním vlastnostem se rychle stalo jedním z nejoblíbenějších moderních sportovních aut i nejprodávanějším modelem divize BMW M. Do dnešních dnů se jej celosvětově prodalo bezmála 60 tisíc kusů. V Česku se oficiálně prodalo 319 vozů, z nichž přibližně 10 % mělo manuální převodovku.

Foto: Lukáš Volšický

Vrcholem evoluce prvního BMW M2 byla speciální edice CS, celosvětově omezená na pouhých 2 200 kusů

Nové BMW M2 se přitom neoficiálně ukázalo světu už v září, když se na internetu objevily zákulisní fotografie od špiónů. Oficiální debut jen potvrzuje další z lehce kontroverzních designů značky. Nejnovější „em-dvojka“ totiž už od začátku čelí kritice nadšenců, že vypadá trochu nudně. Vedle předchůdce s přirozenějšími svalnatými křivkami je méně agresivní, zato celkově uhlazenější a čistší.

Foto: BMW

Nové BMW M2 se představuje v červeném laku Toronto Red. Dalšími dostupnými odstíny jsou bílá Alpine, černá Sapphire, šedá Brooklyn a modrá Zandvoort

Novinka vychází z nejmodernějšího kupé řady 2 a mezigeneračně je o 119 milimetrů delší, 16 milimetrů širší a 11 milimetrů nižší než předchůdce. Rozvor náprav narostl o 54 milimetrů, což přináší podélně prostornější interiér. Rozchod kol se vpředu zvětšil o 38 milimetrů vpředu a pouhé 4 milimetry vzadu. Rozkročenějším postojem tak nové základní „eMko“ přesně odpovídá dospělejšímu a výkonnějšímu BMW M4.

Z pohledu řidiče je nejvýraznějším interiérovým prvkem nejmodernější architektura s digitálním přístrojovým štítem a infotainmentem iDrive 8. Divize M ji však dělá dramatičtější závodní atmosférou a představuje vylepšená standardní sportovní sedadla, která doplňuje volitelnými karbonovými skořepinovými sedadly. Nová „em-dvojka“ je současně vybavena integrovanou časomírou M Laptimer a zábavnou funkcí M Drift Analyser, sledující a hodnotící váš talent pro driftování.

Foto: BMW

Když se nejmodernější technologie setkají s tradicí. Nové BMW M2 je zřejmě jediným bavorákem, kde vedle sebe uvidíte nejnovější infotainment iDrive 8 a manuální převodovku

Nejnáročnější řidiči si mohou připlatit i za volitelný balíček M Race Track, přinášející nižší hmotnost a ještě lepší dynamiku. Spojuje speciální karbonovou střechu s karbonovými skořepinami pro řidiče i spolujezdce a exkluzivním karbonovým obložením interiéru. Maximální rychlost se zvedá ze standardních 250 na 285 km/h a k dispozici jsou i lepivější pneumatiky pro jízdu na závodních tratích.

Nové BMW M2 se bude vyrábět v továrně BMW v San Luis Potosí v Mexiku a celosvětové zahájení prodeje automobilka plánuje na duben 2023. Objednat si jej můžete už dnes, přičemž oficiální česká cena začíná od 1 835 600 Kč.

Reklama

Související témata: