Hlavní obsah

Skauti v kanadách: Přehled outdoorových kombíků v Česku

Foto: Škoda Auto

Skauti v kanadách nejsou jen ti od Škodovky. Dobrodružné kombíky nabízí i další výrobci, ovšem kolikrát jen s pohonem předních kol

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Říkají vám něco Scout, Cross nebo jiná drsná přízviska? Většinou se jimi chlubí vozy, které si z nezpevněných cest nenadělají hned do kalhot. Vynecháme-li SUV, uvidíme na českém trhu několik off-roadově laděných kombíků. Které to jsou, co umí a kolik stojí? Náš velký přehled vám udělá jasno.

Článek

Mít v portfoliu nějaké off-roadově laděné kombi, výjimečně sedan, není dnes už žádným pravidlem. Trh válcují SUV všech možných velikostí. Několik automobilek si však drží v nabídce schopnější vozy, které se nebojí nezpevněných cest, ale jejich kufr uspokojí i náročné uživatele. Které to jsou a kolik stojí? Podívejte se na náš přehled.

Ford Focus Active

Off-roadově laděný Focus Active se prodává jako hatchback a kombi. Druhý zmíněný stojí v základu necelých 560 tisíc korun a nabídne litrový tříválcový mild-hybrid o výkonu 155 koní. K tomu si přidejte atraktivní design, slušnou výbavu, avšak pouze pohon přední nápravy.

Foto: Ford

Ford Focus Active vypadá atraktivně a ještě nabídne slušnou výbavu v základu

Volkswagen Golf Alltrack

Terénnější Golf nabídne vždy pohon všech kol a vyšší světlou výšku. Spodní lemování vozu zdobí tmavé oplastování, nicméně najdete tu i specifickou přední masku s pěti diodami na každé straně. České ceny (očekáváme kolem 900 tisíc) a specifikace zatím neznáme. V rámci motorizací však koncern nejspíš vsadí primárně na benzinové a naftové jednotky o výkonech od 110 koní a výše.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf Alltrack zaujme specifickým designem, znatelným především zepředu

Volkswagen Passat Alltrack

Dospělejší brácha Golfu rovněž nabídne čtyřkolku s vyšším podvozkem. Na internetových stránkách zatím české zastoupení Volkswagenu nemá žádné bližší informace, nicméně na německém webu jsme se dozvěděli, že auto v přepočtu stojí kolem 1,3 milionu korun s německou daní a nabídne primárně dvoulitrový turbodiesel (200 koní) s automatem.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat ani po omlazení nepřišel o dobrodružnou variantu Alltrack

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 v konfiguraci terénní kombi se chlubí unikátní vzhledem, výbavou a pohonem 4x4. Pod kapotou můžete mít dvoulitrový turbodiesel (204 koní) nebo turbobenzin (265 koní) – oba spojené se sedmirychlostním automatem. Ceny pak začínají lehce pod částkou 1,3 milionu korun.

Foto: Audi

Audi A4 allroad quattro se může pochlubit nepřehlédnutelným designem

Audi A6 allroad quattro

Za větší A6 do terénu zaplatíte přes 1,7 milionu korun, nicméně dostanete třílitrový turbodiesel o výkonu 231 koní a osmirychlostní automat. Pokud si vyhodíte z kopýtka, tak za skoro dva miliony ve vaší garáži přistane A6 allroad quattro s třílitrovou naftou naladěnou na výkon 349 koní. V nabídce je však i jeden turbobenzin (340 koní) se sedmirychlostním automatem, který stojí téměř 1,9 milionu korun.

Foto: Jakub Deml

Drsná Audi A6 allroad quattro se do terénu nebojí

Mercedes-Benz třídy E All-Terrain

Na poli luxusních kombi do nepohody najdete i zástupce od Mercedesu. Třída E All-Terrain se chlubí vyšší světlou výškou, čtyřkolkou a vzduchovým odpružením. V nabídce jsou tři motory (dva diesely, jeden benzin), vždy spárované s devítirychlostním automatem. Ceny startují od 1,7 milionu korun a strmě stoupají.

Foto: Martin Jánský

Pod kapotou outdoorové třídy E pracují turbodiesely s výkony 194 nebo 330 koní, případně mild-hybridní turbobenzin naladěný na 367 fosilních a k tomu 22 elektrických koní

Opel Insignia Country Tourer

Ačkoli se na to na pohled nezdá, koukáte se na jeden z nejschopnějších kombíků do nehostinného prostředí. Opel na Insignii demonstruje odladěnou čtyřkolku, podvozek, nadstandardní výbavu a prémiové materiály uvnitř.

Foto: Opel

Opel Insignia Country Tourer patří k velmi schopným outdoorovým kombíkům

Vozidlo lze koupit se 170koňovým dvoulitrovým dieselem a manuálem za 940 tisíc korun, případně si skoro 90 tisíc připlatit za naftovou variantu se dvěma turby (210 koní) a automatickým osmikvaltem. Brzy však přijde na trh modernizovaná verze a ta bude ještě zajímavější.

Dacia Logan MCV Stepway

Tohle kombi už to má spočítané a brzy bude končit. V off-roadovém paketu Stepway ho pořídíte za necelých 327 tisíc korun s litrovým tříválcem (90 koní) nebo za necelých 352 tisíc s dieselem o objemu 1,5 litru (95 koní). Čtyřkolku nečekejte, motor pohání skrze manuální pětikvalt jen přední nápravu.

Foto: Dacia

Dacia Logan MCV ve verzi Stepway působí robustněji než standardní verze

Subaru XV

Na pomezí mezi SUV a kombi je XV, ovšem svojí karoserií stále připomíná běžné auto s batohem na zádech. Oblíbené Subaru vybavené symetrickou čtyřkolkou se prodává s benzinovým motorem 1.6 (114 koní) nebo 2.0 e-Boxer (150 koní), a to vždy s CVT a systémem EyeSight. S daní pak vyjde základ na 640 tisíc.

Foto: Jakub Deml

Subaru XV nabídne rozumný poměr ceny a užitné hodnoty

Subaru Outback

Větší, dospělejší, robustnější a tak trochu parník na kolech. To je Outback, který příští rok vystřídá jeho pokračovatel. Pod kapotou vozu pracuje 2,5litrový čtyřválec (175 koní) spojený s CVT. Bezpečnost opět řeší EyeSight a nechybí samozřejmě schopná čtyřkolka. Cena pak startuje na rovném milionu korun.

Foto: Martin Jánský

Outback je spíše parník na kolech než obyčejný osobní kombík

Lada Granta Cross

Přímý nástupce legendárního žigulíku se nedávno ukázal také v divočejší variantě Cross. Vozidlo nabídne buď osmiventilovou šestnáctistovku o výkonu 87 koní nebo šestnáctiventil naladěný na 106 koní. Standardně se o řazení stará mechanicky ovládaný pětikvalt, nicméně silnější motorizaci lze mít i s pětirychlostním robotem. Vůz s výhradním pohonem předních kol pak vyjde ve standardu na 340 tisíc.

Foto: AvtoVAZ

Granta Cross se chlubí především jednoduchými motory a atraktivním provedením

Lada Vesta SW Cross

Tuhle ladovku jsme na test už měli a celkem překvapila. Jde o slušné rodinné kombi, které se nebojí ani nástrah terénu, byť má poháněnou pouze přední nápravu. Vozidlo se nabízí pouze s benzinovými motory, a to se šestnáctistovkou a pětikvaltem (106 koní), respektive s CVT (113 koní) nebo s osmnáctistovkou a pětirychlostním manuálem (122 koní).

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Lada Vesta SW Cross se terénu nebojí, ačkoli má pohon pouze předních kol

A cena? Ve standardu stojí nová Vesta SW Cross po lehoulinké modernizaci 420 tisíc korun. Nutno dodat, že Lada nabízí modifikaci Cross i pro Vestu s karoserií typu sedan.

Foto: Lada

Vesta Cross je dnes unikátem. O outdoorový sedan se pokoušelo kdysi třeba Volvo, nicméně nepříliš úspěšně. Lada se však stále drží

Škoda Fabia Combi Scoutline

Jde o skauta–juniora, takže se vám zavděčí jen předním pohonem, optickým paketem a litrovým tříválcem o výkonu 95 koní s pětirychlostním manuálem či sedmistupňovým automatem. Jestli máte raději početnější stádo lichokopytníků, můžete zvolit výkonnější derivát o výkonu 110 koní, který však spolupracuje pouze s mechanicky ovládanou převodovkou. Za základ pak dáte skoro 400 tisíc.

Foto: Jakub Misík

Škoda Fabia Scoutline dostala jen líbivé plasty. Jde tak trochu o skauta-juniora

Škoda Octavia Scout

Radost pohledět, viďte. Nová Octavia se ve Scoutu prostě líbí. Aby ne, když svému řidiči poskytne výkon 200 koní díky zastavěnému dvoulitrovému turbodieselu. Standardem je též zvýšený podvozek, čtyřkolka, sedmirychlostní automat a startovní cena začínající pod hranicí 930 tisíc.

Foto: Škoda Auto

Nová Škoda Octavia Scout sice stojí skoro milion, ale jde o velmi schopný vůz

Škoda Superb Combi Scout

Vlajková mladoboleslavská limuzína s batohem vzadu se prodává také jako dobrodruh se čtyřkolkou, automatem, zvýšeným podvozkem a ochrannými prvky. V rámci motorizací auto nabídne dvoulitrový diesel o výkonu 190 koní nebo vrcholový přeplňovaný benzinový čtyřválec vonící 272 koňmi. Za toto terénní kombi zaplatíte milion korun a necelých 62 tisíc k tomu.

Foto: Škoda Auto

Lákadlem Superbu je mimo jiné dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 272 koní

Toyota Corolla TS Trek

Možná vás to překvapí, ale i Toyota má svůj outdoorově laděný kombík, byť jen s pohonem předních kol. Jde o Corollu, která se pyšní hybridní zážehovou osmnáctistovkou (122 koní) nebo dvoulitrem (184 koní). Mimo zvýšené světlé výšky se ještě můžete těšit na převodovku e-CVT a základní cenu necelých 700 tisíc.

Foto: Toyota

Dobrodružná Corolla sice nenabídne pohon 4x4, nicméně láká na odladěný hybrid

Volvo V60 Cross Country

Švédské Volvo se na poli dobrodružných kombi tasí modelem V60 Cross Country, který v základu stojí 1,3 milionu korun a přijíždí s mild-hybridním benzinovým motorem o výkonu 250 koní, přičemž dodatečných 14 koní vyprodukuje zastavěný elektromotor. Standardem je rovněž pohon 4x4 a off-roadový asistent.

Foto: Jiří Čermák

V60 Cross Country se už ve standardu nabízí s mild-hybridním benzinovým motorem, čtyřkolkou a off-roadovým asistentem

Volvo V90 Cross Country

Druhým trumfem Volva je model V90 Cross Country. Opět jde o čtyřkolku do nepohody, která poskytne královský životní prostor, nicméně stojí přes 1,6 milionu korun. Motor je v základu stejný jako u V60, ovšem fajnšmekrům bude určitě vonět vrcholový 300 + 14koňový benzinový mild-hybrid za téměř 1,8 milionu korun.

Foto: Volvo

Volvo V90 včetně verze Cross Country prošlo nedávno faceliftem. Na schopnostech rozhodně neztratilo

Z našeho přehledu tedy vyplývá, že pokud půjdete po nějakém stylovém a zároveň schopném kombíku, levně jej nepořídíte. Lacinější deriváty si zkrátka musí vystačit s pohonem předních kol, zatímco vyspělé čtyřkolky vás až na Subaru XV ochudí o cirka 900 tisíc korun a více. Holt každá legrace něco stojí a u outdoorových kombi to platí dvojnásob.

Reklama

Načítám