Hlavní obsah

Peklo znovu zamrzlo. Dragster Mustang od Fordu bzučí

Foto: Ford

Tenhle Mustang má výkon 1 419 koní, ale mnoho lidí z toho neskáče nadšením

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poslední dobou nám v pekle pěkně přituhuje, protože ikonické vozy pozbývají své slávy a mnohé z nich jsou nahrazovány elektromobily. Tento trend se odráží také ve světě motorsportu a důkazem toho je tovární speciál od Fordu. Dragster Mustang má sice 1 419 koní, ale jezdí na elektřinu.

Článek

Tuhle budoucnost asi většina lidí nechce, nicméně jde nejspíš o nezastavitelný vlak plný zeleného výkonu, který se poměrně nedávno rozjel i po závodní koleji. Novodobý tovární dragster Ford Mustang Cobra Jet 1400 má totiž elektrický pohon.

Podle označení disponuje výkonem 1 400 mechanických koňských sil (HP), ovšem bavíme se o jednotkách používaných například ve Spojených státech. V naší metrické soustavě se dostáváme na hodnotu 1 419 hřebců – nejpřesněji na 1 044 kW. Točivý moment je pak přes 1 355 Nm.

Foto: Ford

Točivý moment vozu přesahuje 1 355 Nm

Ford tím chce demonstrovat samotnou sílu elektropohonu a posunout tradici i dynamiku mustangů do nové éry. Ostatně první vlaštovkou je SUV Mustang Mach-E. Nový dragster bude sloužit též jako technologický koncept, proto se některé jeho prvky mohou později objevit v sériových automobilech značky.

Foto: Ford

Mustang Cobra Jet 1400 demonstruje vstup Fordu do nové éry

Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 navazuje na odkaz původního dragsteru Cobra Jet z konce 60. let a momentálně prochází náročnými testy. Jeho nasazení v ostrých závodech se očekává už letos. Podle předběžných údajů by měl elektromustang s dvourychlostní automatickou převodovkou zvládnout čtvrt míli (402 metrů) za zhruba osm sekund, a to s cílovou rychlostí přes 270 kilometrů za hodinu.

Foto: Ford

Speciál uvidíme na závodech dragsterů prý už letos

Divize Ford Performance na projektu elektrického dragsteru spolupracovala s několika specializovanými dodavateli. Jde například o firmy MLe Racecars (montáž vozu, design, integrace a ladění), Watson Engineering (vývoj podvozku, výroba ochranné klece), AEM EV (vývoj a kalibrace řídicího softwaru hnacího ústrojí), Cascadia (dodavatel elektrických komponentů).

Foto: Ford

Ford Mustang Mach-E je první elektrickou vlaštovkou novodobých mustangů

Chápeme mocný potenciál elektromotorů a nutnost udržet se s aktuálními trendy, nicméně stejně bychom radši viděli na scéně nějakou bestii s vidlicovým zážehovým osmnáctiválcem a zvukem, který přehluší i start raketoplánu. Nový závodní Mustang na baterky většině lidí nejspíš moc vonět nebude.

Reklama

Načítám