Hlavní obsah

Ford Mustang je znovu nejprodávanějším sporťákem Ameriky

Foto: Ford

Mustang Shelby GT500 je čerstvou novinkou, jeho přeplňovaný osmiválec má výkon 760 koní

10. 1. 2020

V tradičním souboji o krále sportovních aut si to rozdala obvyklá trojice svalnatých kupé – Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger. Vítěz není překvapivý, ale průběh samotného souboje a konkrétní prodejní čísla jednotlivých vozů zajímavá rozhodně jsou.

Článek

Nejprodávanějším sportovním autem v USA se stává – virbl – Ford Mustang! No, nemusíte hrát překvapené, populárnímu poníkovi se to podařilo již popáté v řadě. Není divu, je to krásné a rychlé auto, které je radost řídit, v podstatě je i praktické a snadno s ním můžete jezdit denně. I když uživit pětilitrový osmiválec je za oceánem o kus snazší než v Evropě... Vedle toho má však také úspornější verzi s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost a zároveň hned několik silnějších a ostřejších verzí (Bullitt, okruhový Shelby GT350 a horká novinka Shelby GT500).

Prodeje sportovních aut v USA za rok 2019
1. Ford Mustang72 489 ks
2. Dodge Challenger60 997 ks
3. Chevrolet Camaro48 265 ks

Nakonec konkurence mu to pravidelně docela usnadňuje – Chevrolet Camaro se totiž prodává dráž a ani již druhý facelift mu nepomohl nalézt tvář. Proto ho v prodejnosti dokázal porazit i 11 let starý Dodge Challenger (který si tu s námi nejspíš ještě další rok až dva pobude). Pravdou ale je, že celkové prodeje všech tří modelů meziročně poklesly – Mustangu o 4,4 % (což příští rok snad napraví dodávky objednaných GT500 zákazníkům), Challengeru o 9 % a Camara o 5,3 %.

Je tak otázka, co pro tuto třídu aut chystá budoucnost. Ameriku možná netrápí přísné flotilové emisní normy jako Evropu, ale i tak roste u zákazníků zelené svědomí (nemluvě o rostoucích cenách benzinu) a také hlad po praktičtějších SUV. Příští generace tak možná místo mocných V8 bude muset podlehnout tlaku elektrifikace. Takže kupujte, nebudou!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.