Hlavní obsah

Mustang GT500 je nejsilnější Ford historie, má 760 koní!

Foto: Ford
20. 6. 2019

Zapomeňte na supersportovní Ford GT a jeho mrzkých 656 koní, nejvýkonnějším sériovým Fordem historie je nový Shelby Mustang GT500. Když ho Ford představil, lakonicky hovořil o výkonu „přes 700 koní“. Nyní máme jasno, jeho přeplňovaný V8 produkuje monstrózních 760 koní!

Článek

Rozkaz zněl jasně: Porazit Dodge Challenger Hellcat! Což znamenalo, že vývojový tým Shelby Mustang GT500 musel z jeho motoru vymáčknout víc než 717 koní. A dokázal to s pořádnou rezervou! Ford vyvinul zbrusu nový, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru, který naladil na výkon 760 koní a točivý moment 847 Nm! Agregát má základ v osmiválci z modelu GT350, ale pro potřeby GT500 prošel prý velkou přestavbou, která v první řadě zahrnovala obrovský kompresor. I proto ten velký výkonnostní rozdíl oproti GT350, který se chlubí výkonem „jen“ 533 koní.

O přenos síly na zadní kola se bude starat sedmistupňová dvouspojková převodovka, což už naznačuje, že nový Mustang Shelby bude prostě pekelný. Obzvlášť dobře mu bude na v Americe oblíbených sprintech na čtvrt míle. A když už jsme u nich, Ford tvrdí, že díky novému pohonnému ústrojí zvládne tuto disciplínu pod 11 sekund, což je na zcela sériové auto opravu hodně dobrý výsledek!

Ovšem po těchto dobrých zprávách musí přijít lehké zchlazení. Ford se rozhodl, že maximální výkon auta omezí na 180 mil za hodinu, tedy 290 km/h. Ano, víme, že to rozhodně není málo, ale nový Mustang by jistě zvládl mnohem víc, To už ale bude na případných úpravcích, aby si s maximální rychlostí trošku pohráli, a je jasné, že to nebude trvat moc dlouho. Ale vraťme se k těm zajímavějším detailům.

Nový Mustang dostane novou aerodynamiku. Ve Fordu si na ní dali hodně záležet, a proto v rámci ní získá novou masku, ale třeba i karbonové přítlačné křídlo, které bude schopno zadek auta udržet u silnice silou až 277 kilogramů. Nové budou také brzdy od Bremba, interiér se sedačkami od Recara a také výfukový systém. A ten je hodně zajímavý, protože nabídne hned několik režimů. Chybět nebude ten úplně nejhlasitější s otevřenými klapkami, kdy zvuk z něj vycházející bude rvát uši na kousky. Protože ale takový zvukový doprovod není všem úplně příjemný, naladil ho Ford tak, aby šel jednoduše přepnout do klidnějších, dokonce i úplně tichých režimů.

No, není to ale tak trochu škoda? V tuto chvíli není jasné, kdy konkrétně Ford nový GT500 oficiálně a se vší parádou představí. Ani kolik bude stát. Jisté ale je, že o něj bude enormní zájem, na to klidně vsadíme boty.

autowebAUTOWEBaUtOwEb