Hlavní obsah

Ikona z plakátů jako nová: Úchvatné Lamborghini Diablo prošlo parádní omlazovací kúrou, vznikne 19 kousků

Foto: Eccentrica

Lamborghini Diablo ještě před 25 lety vládlo silnicím a všichni jsme k němu vzhlíželi, řada z nás jej měla i jako plakát nad postelí. Firma Eccentrica se postará o to, aby si 19 kusů Lamborghini Diablo umělo zjednat pořádek i ve 21. století.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fanoušci různých filmových legend si často přejí, aby jejich hrdinové nestárli. S podobným problémem se potýkají i automobiloví fandové – sporťáky, které kdysi vládly silnicím, už dnes mohou vypadat trochu zastarale. Jeden nadšenec z Itálie se slabostí pro Lamborghini se nedávno rozhodl dát druhý dech legendárnímu modelu Diablo.

Článek

Čas a pokrok zkrátka nezastavíš. Někteří si toho všímáme na našich dětech, jindy se zarazíme nad tím, v jakém že roce se natočil náš oblíbený film – věděli jste třeba, že Gladiátor vyšel už před 23 lety? Automobilovým ekvivalentem Gladiátora by dost možná mohlo být Lamborghini Diablo, neboť i 30 let od svého představení dodnes vzbuzuje respekt a zaslouží si uznání široké veřejnosti.

A tak i přesto, že výkony původního Diabla bychom dnes našli i v relativně normálním rodinném hatchbacku, charakter našim legendám zůstává. I přesto, že se na Diablu (podobně jako na Russellu Croweovi) léta podepsala, jejich charakter jim nikdo nikdy neodpáře. Moderní interpretace automobilové legendy si dokonce ponechala famózní atmosférický dvanáctiválec.

Za vznikem této starosvětské nádhery stojí firma Eccentrica, kterou založil italský nábytkářský magnát a nadšenec tělem i duší Emanuel Colombini. Colombini má ke značce Lamborghini velmi blízko (dokonce se pravidelně účastní amatérské soutěže Super Trofeo) a navrhl pro svého oblíbence, model Diablo, soubor úprav, které by mu otevřely bránu do třetího tisíciletí.

Foto: Eccentrica

Restomod Lamborghini Diablo od Eccentrica.

Od pohledu je patrná inspirace motorsportem a okruhovým modelem Diablo GTR. Každý panel karoserie byl nahrazen aerodynamicky funkčnějším, pevnějším a zároveň lehčím ekvivalentem. Z exotických materiálů byl použit kromě starého dobrého karbonu také tištěný titan.

V rámci modernizace došlo i na několik estetických detailů. Příjemným zjištěním je, že italské legendě zůstaly neblaze proslulé mrkačky. Vzhledem k moderním regulím však bylo potřeba pozměnit jejich konstrukci, a tak světla jako tako taková zůstávají za všech okolností na svém místě a sklápějí se pouze jejich kryty. V každém případě jde o detail, který staromilci jistě uvítají.

Celková délka vozu zůstala kupodivu stejná, převisy jsou však kratší. Do podběhů se nacpaly moderní pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, které obepínají zbrusu nová 19palcová kovaná kola inspirovaná světem motorsportu. Zpoza nových disků prosvítají šestipístkové brzdy Brembo s drážkovanými kotouči.

Dvanáctiválec zůstal, ovšem nikoliv beze změn. V tomto případě však jde o pozitivní změny – došlo na nové vačkové hřídele, ventily, výfukový systém z hliníkové slitiny vyrobený na zakázku firmou Capristo a… to je vlastně všechno. Žádná elektrifikace, žádné přeplňování – o pohon se tu stará hlučný, neurvalý, neefektivní a zastaralý dvanáctiválec.

Úpravy pomohly k výkonu plných 550 koní (proti standardu nárůst o 58 koní). Omlazené Diablo tak zrychlí z klidu na stovku za 3,5 sekundy a pokračuje až na rychlost 335 km/h. Nezvládá však pouhou jízdu po rovinkách – díky výkonnějším brzdám a špičkovým, moderním pneumatikám Eccentrica slibuje skvělé schopnosti v zatáčkách. Z rychlosti 100 km/h zastaví na 34 metrech a v zatáčce vyvine přetížení až 1,2G.

V interiéru najdeme kombinaci kůže a Alcantary, sloupek řízení je například celý z karbonu jako u Diabla GTR. Samotný volant i přístrojový panel byly modernizovány, původní pětikvalt nahradil moderní šestistupňový manuál, otevřená kulisa, díky které řazení doprovází kovové cvaknutí, však zůstala.

Nevznikne více než 19 exemplářů Eccentrica Diablo. Přestavba každého z nich bude trvat asi 16 až 18 měsíců a k ceně 1,2 milionu eur (29 milionů Kč) je potřeba si připravit ještě samotný vůz Lamborghini Diablo, jejichž ceny aktuálně začínají zhruba na šesti milionech korun, výjimečné kusy s nízkým nájezdem stojí i dvojnásobek.

Reklama

Načítám