Hlavní obsah

Zázračný nález Lamborghini Countach: Hvězda autosalonu skončila zaprášená v depozitu

Foto: Bring a Trailer

Tohle Lamborghini Countach je výjimečný exemplář. V roce 1982 bylo hvězdou ženevského autosalonu, jde o první produkční model LP500 S a mělo (relativně) známého majitele z hudebního průmyslu. Patinu už můžeme brát jen jako zajímavý bonus.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na konci června se vydražilo Lamborghini Countach, jeden z pouhých 321 exemplářů verze LP500 S, který navíc byl vystaven na autosalonu v Ženevě v roce 1982.

Článek

Je rok 1971 a na stánku Lamborghini na ženevském autosalonu právě přistálo UFO. Tímto „neidentifikovatelným objektem“ byl koncept LP500 později známý jako Countach. Lidé ze Sant'Agaty Bolognese svět šokovali ještě více, když se o tři roky později rozhodli tento fantastický klínovitý úkaz pustit do sériové výroby. Šlo o takový úspěch, že i v roce 1982, jedenáct let po premiéře původní verze, uměl Countach stále vzbudit pozdvižení.

Tehdy šlo o premiéru modernizované verze LP500 S, která se obešla bez vizuálních úprav (v Lamborghini dobře věděli, že vzhled Countachu žádné změny nepotřebuje), měla objem motoru zvětšený z 4,0 na 4,8 litru. Tím konkrétním výstavním vozem bylo auto, které vidíme na fotografiích. Poté, co si užilo svoji chvilku slávy, však strávilo dlouhá léta mimo záře reflektorů a světlo světa opět spatřilo až poměrně nedávno.

Má se za to, že všeho všudy vzniklo jen 321 kusů verze LP500 S. Vůz s číslem šasi CLA12472 si našel majitele ještě na autosalonu, ten si vůz posléze odvezl domů do Německa. Tento německý majitel vůz nakonec v roce 1985 prodal do rukou kytaristy z americké heavymetalové skupiny Quiet Riot jménem Carlos Cavazo.

V Cavazově sbírce vůz zůstal celých 35 let. Během této doby majitel nahradil původní karburátory Weber elektronickým vstřikováním a s vozem zřídka, leč pravidelně jezdil až do roku 2001, kdy auto uložil do depozitáře u spřízněného kalifornského dealerství a servisu specializujícího se na evropské sportovní automobily Franco's European Cars.

A byl to právě majitel onoho autohausu, Franco Barbuscia, kdo Countach od Cavaza v roce 2020 koupil. Barbuscia plánoval rozsáhlou renovaci vozu, k té se však bohužel nedostal, neboť v roce 2021 majitel dealerství zemřel – o této smutné události se hudebník z Kalifornie zmínil i na svém instagramovém profilu, kde přiložil společnou fotku s Francem, jak společně stojí právě u šasi CLA12472.

Od Barbusciovy rodiny nakonec vůz koupil sběratel z Texasu. Ten si z Itálie dokonce osobně pozval Valentina Balboniho, legendárního testovacího jezdce Lamborghini, který si tou dobou už užíval zasloužené penze. Balboni měl zhodnotit mechanický stav vozu a projet jej před zahájením renovace všech mechanických komponentů. Po vizuální stránce auto zůstalo prakticky v původním stavu.

Verze LP500 S ve své době sloužila coby kladivo na Ferrari 512 BB, na které Countach vyrukoval s výkonem 375 koní, jejž přenášela na zadní kola pětistupňová manuální převodovka. Rané exempláře, jako je tento, ještě nesly původní označení „5S“, na LP500 S se přešlo až posléze. Kromě toho vůz jezdí ještě na nesmírně lehkých (a v 80. letech nesmírně drahých) kolech Campagnolo z hořčíkové slitiny.

Autmobil obouvá pneumatiky Pirelli P Zero Assimetrico o mírách 205/55 R15 vpředu, vzadu pak jsou 345/35 R15. K vozu je shodou okolností i památné (byť zcela nefunkční) zadní křídlo, které je momentálně demontováno, a nechybí ani původní rezerva s nářadím.

Interiéru vévodí tříramenný volant s rychloměrem dimenzovaným do 320 km/h. Tachometr indikuje nájezd 66 000 km, avšak ten se nepodařilo ověřit. Na druhou stranu se k autu dochovaly faktury za servis sahající až do 90. let včetně dobových fotografií a několika málo náhradních dílů. Vůz byl vydražen 27. června za 563 tisíc dolarů (asi 12 milionů Kč).

Reklama

Načítám