Hlavní obsah

Ikonické Lamborghini Countach jako exkluzivní stroj času: 657 vyrobených kusů a nájezd 250 kilometrů

Foto: Jasen Delgado ©2022 Courtesy of RM Sotheby's

Tohle Lamborghini Countach z limitované edice 25th Anniversary je opravdový unikát – od roku 1990 je prakticky nejeté, a tak nabízí velmi nevšední pohled do časem nepolíbené minulosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lamborghini Countach je supersport, ikona hlavně 80. let a nyní i ceněný investiční vůz. Tento konkrétní exemplář pocházející z posledních let výroby však jakoby cestoval v čase – jde totiž prakticky o nové auto.

Článek

Lamborghini Countach – legenda, ikona, auto z plakátu. Ruku na srdce, Countach by chtěl mít doma asi každý z nás. Ovšem způsob, jak se k němu dostat, je čím dál obtížnější – jejich ceny v posledních letech dosahují závratných výšin a tento trend se hned tak nezmění, jestli vůbec.

Countach se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu i šedé kůry mozkové všech nadšenců díky nezaměnitelnému klínovitému tvaru z pera Marcella Gandiniho a impozantnímu dvanáctiválcovému motoru. Vůz při řízení navíc vyžadoval pevnou (a silnou) ruku, ovládací prvky totiž šly nesmírně ztuha a v nestřežené chvíli uměl Countach řidiče ošklivě vytrestat.

Foto: Jasen Delgado ©2022 Courtesy of RM Sotheby's

Verze 25th Anniversary byla vyvrcholením výroby slavného Countache – ve výrobě vydržel neuvěřitelné čtvrt století!

I přes výjimečnost samotného typu Countach se najdou verze, které vyčnívají – a k těm patří i tento konkrétní kus. Jde o verzi 25th Anniversary, která oslavuje pětadvacáté (!) výročí vzniku tohoto modelu, jednoho z nejúchvatnějších sportovních aut v historii. A to dokládá právě i fakt, že vůz ve výrobě vydržel takto dlouhou dobu. Vrcholná edice byla omezena na 657 kusů pro celý svět.

Model Countach 25th Anniversary se představil na Velké ceně Itálie v roce 1988 a ve velkém vycházel z tehdejšího modelu Countach 5000 QV. Oproti němu však tato výjimečná verze měla celou řadu drobných vylepšení pod dohledem tehdejšího šéfa vývoje, Horacia Paganiho – ještě předtím, než založil svou vlastní automobilku. Tato verze je tedy v každičkém ohledu o kousek lepší než předchozí 5000 QV.

S nájezdem pouhopouhých 250 km jde navíc o fantasticky zachovalý kus, který by klidně mohl být muzejním exponátem, rozhodně však bude i hvězdou každé automobilové sbírky. Není proto divu, že se na aukci ve Phoenixu v americkém státě Arizona nakonec vydražil za neuvěřitelných 770 000 dolarů (17 000 000 Kč).

Nabízí se však otázka – není to škoda, že se tohle monstrum nikdy pořádně „neprovětralo“? Vůz totiž i na dnešní poměry disponuje obdivuhodnými výkony – z klidu na stovku se rozburácí za 4,7 sekundy a pokračuje až na maximální rychlost 293 km/h. Víme, že jeho hodnota by tím jistě klesla, ale přesto – nezasloužilo by si tohle auto jezdit? Co myslíte?

Reklama

Načítám