Hlavní obsah

Je vám při závodech vedro? Pininfarina má řešení

Foto: Roux Helmets

Firmy Pininfarina a Roux Helmets společně představily karbonovou helmu s vodním chlazením

3. 1. 2020

Designérské studio Pininfarina a společnost Roux Helmets společně představili novou řadu ochranných závodních přileb z karbonu s integrovaným vodním chlazením. Jediný problém je, že tento výkřik moderní techniky však stojí jako slušné ojeté auto.

Článek

Věhlasné italské studio Pininfarina je proslavené svými designovými návrhy, firma Roux Helmets sídlící na Floridě zase nabízí ochranné přilby všeho druhu. Společnými silami obě firmy vyvinuly zcela novou modelovou řadu přileb s velmi lehkou konstrukcí z uhlíkových vláken a inovativním vestavěným vodním chlazením.

Helmy jsou určeny pro závody sérií Formule 1-4 a pro seriály závodů cestovních vozů. Verze pro vozy s otevřeným kokpitem (tedy primárně formulové monoposty) budou mít odnímatelné aerodynamické spojlery, pro vozy s uzavřeným kokpitem (cestovní auta) jsou pak určeny varianty s integrovaným chlazením. Tento systém pracuje s cirkulující vodou o teplotě 52 stupňů, která bude za jízdy ochlazovat rozpálenou hlavu pilota a tím zvyšovat jeho komfort a zlepšovat soustředění. Přilby také disponují hadicí na pití a interkomem s mikrofonem a reproduktory s funkcí potlačení okolního ruchu.

V rámci bezpečnosti slibují obě společnosti unikátní systém nouzového sundávání přilby (viz. video) bez nutnosti většího pohybu řidičova krku, což je více než vhodné při nehodách, kde by neodborná manipulace s helmou mohla způsobit trvalé ochrnutí postiženého.

Foto: Roux Helmets

Systém vodního chlazení je plně odnímatelný

Tyto novinky si mohli prohlédnout všichni účastníci motoristického veletrhu v Indianapolis. Na výběr budou dvě verze (otevřená, uzavřená) a sedm různých cenových rozpětí, kdy základní cena bude v přepočtu 27 tisíc korun a nejvyšší specifikace vyjde na 113 tisíc korun. No, za tyhle peníze už koupíte slušnou ojetinu. Do prodeje by pak tyto helmy měly jít už v říjnu letošního roku.

Foto: Pininfarina

Pininfarina Battista má být elektromobil s výkonem skoro 1 900 koní

Pininfarina se však nezabývá jen návrhem přileb, studio momentálně pracuje na supervýkonném elektromobilu Battista a vyvíjí novou skateboardovou platformu pro vyspělé elektromobily.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama