Hlavní obsah

Ford ukázal vylepšené GT. Je silnější, ale podstatně dražší

Foto: Ford

Nový Ford GT modelové řady 2020 je podstatně lepší, ale také dražší

8. 2. 2020

Bude se vyrábět už jen dva roky, ale stále má co nabídnout. Ford zcela neočekávaně odhalil několik zásadních změn u vlajkového modelu GT. Vůz bude nově sofistikovanější, silnější a rychlejší, nicméně také podstatně dražší…

Článek

Málokdo by čekal, že když se má auto vyrábět asi jen do roku 2022, bude na něm výrobce aplikovat nějaké výraznější změny. Ford nás vyvedl z omylu a bez ohlášení představil modernizovanou variantu supersportovního modelu Ford GT.

Namísto výkonu 656 koní budou vozy modelové řady 2020 disponovat výkonem 669 koní. Benzinový dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru dostal totiž několik mechanických úprav, například nové písty nebo výkonnější zapalovací cívky.

Foto: Ford

Vzadu najdete hlučnou dvojici líbivých koncovek výfuku

Tyto úpravy spolu s vylepšením řídicího softwaru mají podle zástupců Fordu za následek dostupnost nejvyššího točivého momentu v širším otáčkovém spektru. Automobilka přesná čísla neprozradila, ale tvrdí, že specializovaní inženýři se učili na závodním modelu Ford GT MK II.

Foto: Ford

Dveře se otevírají směrem vzhůru, podobně jako u modelů Lamborghini Aventador nebo BMW i8

Největší změny se udály na systému chlazení motoru, jelikož Ford vyvinul nové typy nasávačů, efektivní proudění vzduchu se zvýšilo o 50 procent. Také mezichladiče stlačeného vzduchu se dočkaly zvětšení a jsou lépe připraveny pro extrémní zátěž na závodním okruhu.

Foto: Ford

Fordy GT pro rok 2020 už jsou takřka vyprodané

Technici prý také vyladili podvozek, především v závodním režimu nazvaném „Track“. Jde sice o malé změny, nicméně i ty vám pomohou získat na dráze pár desetin vteřin navíc, a to se v motorsportu počítá. Nově také budou všechny GT řádně slyšet, protože dříve volitelný výfukový systém značky Akrapovič (23 tisíc) bude od modelů pro rok 2020 standardem.

Foto: Ford

Nejdražší GT? Nahatá verze bez barevného laku

Aby výrobce novinku ještě podpořil, ukázal světu pár nových designů. První se jmenuje tekutý karbon a jde vlastně o holou karoserii s krycími bezbarvými vrstvami. Teoreticky může být nahatý vůz o pár kilogramů lehčí, když nemusí nosit několik vrstev laku. Pokud vám takové GT přijde moc šedé, můžete si ho vylepšit barevnými pruhy nebo kryty zpětných zrcátek, případně ozdobit karbonová kola lakovanými brzdovými třmeny.

Foto: Ford

Mezi další designy patří také nátěr ve stylu Gulf Racing

Další vzhledový paket odkazuje na závodní dědictví značky z vítězství v Le Mans (v letech 1968 a 1969), to nátěrem Gulf Racing, který je typický svou modro-oranžovou kombinací. Ford ji nabízel i dříve, ovšem na bocích karoserie bylo číslo devět, nicméně pro modelovou řadu 2020 se na stejném místě objeví šestka.

Foto: Ford

Ford GT je nejzávodnějším sériovým vozem automobilky

Nejzásadnější otázkou je samozřejmě cena. Zatímco dosud se Ford GT prodával za 450 tisíc amerických dolarů, tedy za 10,2 milionu korun, modelová série 2020 bude navíc o další více než milion dražší. A pokud zatoužíte po hanbaté verzi bez laku, připravte si asi 17 milionů korun.

Zatímco čtete tento článek, můžeme vás ujistit, že téměř všechny vozy modelové řady 2020 už mají své majitele.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama