Hlavní obsah

Škoda Kamiq GT – čínský speciál oficiálně představen

Foto: Škoda Auto

Pátým členem čínské rodiny SUV značky Škoda se stává sportovně laděný Kamiq GT s karoserií SUV kupé. Jde možná zatím o nejhezčí SUV, jaké Škoda vůbec vyrobila. My si na ni ale musíme nechat zajít chuť, protože tahle specialitka se do Evropy vůbec nepodívá.

Článek

Čína se pro většinu světových automobilek rychle stala tím největším trhem – Škoda tu loni prodala 341 tisíc vozů (meziroční narůst o 4,9 %), což představuje čtvrtinu celkové objemu výroby mladoboleslavské automobilky. Každý třetí prodaný vůz byl přitom koncepce SUV, takže už určitě chápete, proč tu nově nabízí hned pět modelů.

Foto: Škoda Auto

Ke kvartetu čínských SUV nyní Škoda přidává pátý kousek

Ty se sice jmenují jako naše evropské, ale jsou designově i technicky dost odlišné. Tak například městský crossover Kamiq má zcela jinou platformu a měří na délku o 15 cm víc, Karoq je delší o 50 mm a Kodiaq tu má vedle běžné verze ještě sportovněji laděnou variantu Kodiaq GT s ladně splývající zádí. K ní se teď připojuje nový Kamiq GT, který také hraje na sportovně-elegantní notu, přitom se opírá o obrovskou popularitu vozů SUV.

Oproti běžné verzi (čínského) Kamiqa má tak výraznější příď s chromovanou maskou, krystalickými LED světly a hlubším spojlerem v předním nárazníku s chromovanými doplňky. Chromované jsou i lišty na spodní hraně oken spojené dekorativním prvkem na D-sloupku s chromovanými střešními ližinami. Zadní světla s krystalickým efektem hodně připomínají evropskou verzi, Kamiq GT má navíc v nárazníku přes celou šířku odrazku typickou pro modely RS. Oproti základní verzi tak Kamiq GT hodně prokoukl, vypadá hodnotněji, stylověji a dynamičtěji.

Kabina čínského Kamiqu zase připomíná evropský Karoq, verze GT ho ozvláštňuje specifickými dekory, čalouněním anatomických sedadel s integrovanými opěrkami hlavy a pákou voliče automatické převodovky s logem GT. Infotainment má 8palcový dotykový displej, a protože je Kamiq zaměřený primárně na mladé zákazníky, nabízí vysokou úroveň konektivity (kromě Apple CarPlay a MirrorLink ještě tamní Baidu CarLife) a hlasové ovládání společnosti iFlytek (rozumí lokálním variacím standardní čínštiny a pomocí umělé inteligence se dokáže naučit také individuální přízvuky). Prostorově je na tom Kamiq GT také dobře, na délku totiž měří 4 409 mm, což je o 19 mm víc než má čínský Kamiq a o 168 mm víc než evropský.

Pod kapotou se objeví jedna ze dvou motorizací. Tou slabší je atmosférický čtyřválec 1.5 MPI o výkonu 111 koní a točivém momentu 145 Nm, spojený se šestistupňovým automatem. Jen o něco výkonnější, ale na točivý moment silnější, je potom dobře známý přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI. Ten nabídne 115 koní a 200 Nm, přenášených přes sedmistupňový automat.

Pokud se vám teď sbíhají sliny a rádi byste si ho pořídili, musíme vás zklamat – do Evropy se Kamiq GT (stejně jako Kodiaq GT) vůbec nedostane. Na vině je především naprosto plná kapacita továren v Kvasinách i Mladé Boleslavi, které nestíhají chrlit ani standardní modely. A to je velká škoda, protože zákazníci by se o tyhle atraktivní designové speciality možná i poprali.

Reklama

Související témata:
Načítám