Hlavní obsah

DS 9 je nástupce Citroënu C6 s otazníky. Fanoušky si najde, ale kdo ví, jestli to bude stačit

Video: Honza Koubek

 

Značka DS se jmenuje po slavném Citroënu DS19, který byl designovou ikonou a technickou revolucí. A kromě toho to byl také nízký, luxusní, reprezentativní vůz, tedy něco, co novodobá značka DS postavila až po sedmi letech své existence.

Článek

Důvod je jednoduchý: Sedany v Evropě skoro nikdo nekupuje, ať už jsou luxusní a prémiové, nebo ne. Zákazníci prostě teď chtějí raději SUVčka, protože se jim zdají být víc cool. Zato v Asii, tam je hlad po čemkoli, co zavání evropským luxusem a elegancí, jmění tamního obyvatelstva rychle roste, a tak tu máme DS 9, vyráběnou přímo v čínském Šen-čenu.

Testovací auto ale putovalo ještě do Francie, kde ho přestavěli na nejsilnější verzi. Automobilka chce mít nad všemi kusy E-Tense 360 4×4 dokonalou kontrolu, a tak se dokončují v dílnách DS-Performance, odkud pocházejí i monoposty DS Formule E. Ovšem nečekejte žádného sportovního dravce, ani těch 360 koní a pohon všech kol nejsou při jízdě zvlášť cítit, vůz je zkrátka nastaven na pohodlí a pružnost.

Designová ikona to není a ani žádné převratné technické novinky v ní nenajdete, zato si ale užijete skutečně prémiový interiér s kvalitní kůží, designovými tlačítky a tak dále. Jenom nesmíte mít příliš dlouhé nohy, protože pak budete mít potíže za volantem. Jako by to bylo auto vyrobené především pro Francouze menšího vzrůstu a na takové Nizozemce (a nějakého Koubka z Garáže) se pozapomnělo.

Celkově jsem došel k názoru, že DS 9 je docela povedené auto, jen se bude zamlouvat poměrně specifické skupině zákazníků a nejsem si jistý, jestli bude dostatečně velká. Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videu, tentokrát jsem se nad autem musel zamyslet trochu podrobněji.

Reklama

Načítám