Hlavní obsah

Čínská automobilka, která vyrábí kočky: Za ty prachy překousnete podivný vzhled i směšná jména

Foto: Ora

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejen zdražování nových aut, ale i obecný růst cenové hladiny hraje do karet výrobcům z Číny. Další značkou, která by si ráda ukrojila kus z pomyslného koláče jménem Evropa, je výrobce Ora s pozoruhodnou zálibou v kočičích názvech.

Článek

Vedle značek SsangYong, MG nebo Geely se Evropu chystá dobývat také výrobce Ora. Mladá značka patřící pod křídla ohromného koncernu Great Wall Motor vyrábí čistě elektrické modely a na invazi do Evropy jde přes Velkou Británii.

Na tamním trhu prodává kompaktní elektrický model o velikosti VW ID.3 nebo Renaultu Megane E-Tech. Jeho jméno Funky Cat je vskutku úsměvné, ale jeho kvality jsou poměrně přesvědčivé, těží totiž z kompaktní 48kWh baterie umožňující dojezd až 310 km.

Kromě, ehm, funky vzhledu nabízí také prostorný interiér, kterému dominuje 10,25palcový displej infotainmentu, a skvělou využitelnost ve městě. Kompakt v Británii začíná na částce 31 995 liber, tedy cca 864 tisíc Kč, což je o pěkných pár stovek tisíc méně, než kolik požaduje konkurence. To se pak dá překousnout i to směšné jméno…

Foto: Ora

Běbem prvního čtvrtletí roku 2023 se v Británii prodalo solidních 220 kusů model Funky Cat.

Ora se zdá být celkově „kočičí“ značka. V její nabídce bychom našli ještě minivůz Black Cat, který značně vizuálně dost připomíná Hondu e, ačkoliv rozměrově se blíží spíš takovému Fiatu Panda II. generace.

S délkou 3,5 metru si skvěle poradí ve městě a díky nízké hmotnosti okolo jedné tuny si vystačí s výkonem 48 koní. Baterie se skromnou kapacitou 33 kWh umožňuje tabulkový dojezd až 301 km. Cena v Číně startuje v přepočtu pod 250 tisíci Kč.

Foto: Ora

Ora White Cat (na obrázku vlevo) je nepatrně větší a luxusnější verzí sourozence Black Cat (vpravo). Model Black Cat se v základu vejde do 250 tisíc Kč, cena modelu White Cat v Číně začíná pod hranicí 300 tisíc Kč.

Druhým minivozem rovněž spadajícím do segmentu A je model White Cat. Je nepatrně větší než model Black Cat (o cca 10 cm delší a o 15 mm delší rozvor), vizuálně potom připomíná zmenšené MPV Daihatsu Materia.

V podlaze modelu White Cat bychom našli o chlup větší 38kWh baterii, také má vyšší výkon (až 61 koní). Stejně jako v případě Black Cat má i White Cat elektromotor na přední nápravě a pohání přední kola. Ceny modelu Black Cat se vejdou do 300 tisíc Kč.

Dalšími kočkami ve vozovém parku značky Ora jsou modely Punk Cat a jeho dvoubarevná verze Ballet Cat orientovaná převážně na ženy. Že vám až podezřele připomíná moderní Volkswagen Brouk? To samozřejmě není žádná náhoda – proto si s ním Ora ostatně netroufá na evropský trh, jinak by hned čelila žalobě od VW.

Mechanicky jsou oba modely prakticky stejné s třemi variantami pohonu – předokolka o výkonu 171 koní, zadokolka o výkonu 299 koní nebo vrcholná čtyřkolka s dvěma motory o výkonu až 544 koní. Nabízí dvě varianty baterie s kapacitou 50 nebo 60 kWh, normovaný dojezd se pohybuje od 400 do 500 km v závislosti na verzi.

Foto: Ora

Ora Ballet Cat je evidentně inspirována moderním Broukem. Vyrábí se rovněž v méně zdobné jednobarevné verzi, která nese název Punk Cat.

Nejnovějším kočičím přírůstkem je model pojmenovaný Lightning Cat, který má vtrhnout do segmentu D, konkurencí mu tedy budou Hyundai Ioniq 6, Tesla Model 3 nebo Kia EV6.

Model Lightning Cat používá poměrně velkou 82kWh baterii, která ve verzi s pohonem všech kol krmí elektromotory o celkovém výkonu 408 koní a 680 Nm, díky čemuž má zrychlit z klidu na stovku za cca 4 sekundy. Verze s jedním elektromotorem o výkonu 205 koní na přední nápravě pro změnu nabízí lákavý dojezd až 705 km.

Vizuálně nese Lightning Cat různé designové prvky – silueta a záď připomíná Porsche Panamera vyprané na 60°, příď zase připomíná ikonickou 911. Cenově má Ora Lightning Cat začínat cca na částce 1 milion Kč.

Značka Ora si po startu na britském trhu začíná osahávat také trh německý, kde má letos v plánu prodat až 6000 vozů, další trhy by tedy mohly následovat. Jestli a kdy dorazí do ČR? Tak to si zatím netroufáme ani tipovat. Čeští fanoušci elektromobilů milující kočky se ale už určitě klepou nedočkavostí!

Reklama

Související témata:
Auta nižší střední třídy
Načítám