Hlavní obsah

Postrach Evropy se blíží: Čínský elektromobil do města ujede až 405 km, stojí jen 250 tisíc Kč a jde na dračku

Foto: BYD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínská elektromobilita je na vzestupu a na tamním domácím trhu se nově představuje lidový elektromobil s nejdelším dojezdem přes 400 kilometrů a základní cenou od čtvrt milionu korun. Nový BYD Seagull se může stát nejprodávanějším elektromobilem nejen v Číně, ale současně i ve zbytku světa. Pro evropské automobilky by přitom představoval obrovskou hrozbu.

Článek

Elektromobilita konečně bude dostupnější, minimálně v Číně. Na letošním autosalonu v Šanghaji se představují jedny z nejdůležitějších elektrických novinek posledních měsíců a oficiální debut tam má i malý městský elektromobil pro masy. A už teď věříme, že nový BYD Seagull by si našel příznivce i v Evropě, protože cílí do klíčového segmentu B. Číňané teprve zahájili předprodej a už hlásí první obchodní úspěchy, k nimž pomáhá i doslova lidová dostupnost.

Elektrický Seagull je novinkou čínské „elektromobilky“ BYD uvádějící jej jako nejnovějšího člena modelové řady Ocean. Spolu s kompaktním hatchbackem Dolphin a sedanem Seal je třetím vozem z řady a je z nich bezkonkurenčně nejdostupnější. S nizoučkou základní cenou od přibližně 245 tisíc korun je asi nejlevnějším „rozumným“ elektromobilem na světě. Není divu, že si jej během prvních čtyřiadvaceti hodin od odhalení předobjednalo 10 tisíc zákazníků.

Foto: BYD

Elektrický BYD Seagull je kompaktní pětidveřový hatchback do města. V Evropě by svou velikostí dokonale zapadal mezi škodovky Citigo a Fabia.

A na co se mohou těšit? Přinejmenším na praktickou kompaktnost v přeplněných čínských velkoměstech. BYD Seagull je pětidveřový hatchback pro čtyři cestující, je 3780 milimetrů dlouhý, 1715 milimetrů široký, 1540 milimetrů vysoký a má rozvor náprav 2500 milimetrů. Než jej začnete srovnávat s evropskými vozy, zjednodušíme vám to – svou velikostí by u nás dokonale zapadal mezi Škody Citigo a Fabia. A co víc potřebujete, abyste se ve městě odvezli do zaměstnání a tam pohodlně zaparkovali?

Pro každodenní život pak novinka zaujme i moderně vybaveným interiérem. Pokud očekáváte, že právě tam bude vidět nízká koncová cena pro zákazníka, budete překvapeni. Seagull je charakteristický decentním stylingem a standardně má 5palcový digitální přístrojový štít, 12,8palcový dotykový displej infotainmentu, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů a dva držáky na nápoje.

Foto: BYD

Je levný, ale ani uvnitř nevypadá lacině. V moderním interiéru maličkého elektromobilu najdete vše, co potřebujete pro každodenní dojíždění do zaměstnání.

A teď technika. Nový BYD Seagull je prvním elektromobilem značky s inovativním a výrobně levnějším sodium-ion akumulátorem. S nejmodernější modulární platformou automobilky nabízí dvojici výkonových variant – základní se 75 koňmi (55 kW), 30kWh akumulátorem a dojezdem 305 kilometrů a výkonnější se 100 koňmi (75 kW), 38kWh baterií a dojezdem až 405 kilometrů. Oba modely disponují rychlým stejnosměrným nabíjením a zvládnou se dobít na 80 procent za pouhých 30 minut.

Číňané tak v dnešních dnech zahajují prodej důležitého levného elektromobilu, který by mohl být postrachem evropského automobilového průmyslu. Automobilka se zatím nevyjádřila, jestli svou novinku uvede i na dalších světových trzích, ale podle analytiků se do šesti měsíců stane nejprodávanějším elektromobilem v Číně. S ohledem na velikost čínského trhu pak může být i vůbec nejúspěšnějším elektromobilem na světě. Z uvedení tohoto nebo podobného elektrického vozu na evropský trh je nepochybně nervózní nejeden ze zdejších výrobců automobilů.

Kdyby se nový BYD Seagull prodával v Evropě, koupili byste si jej na dojíždění?
Ano, nechal bych se přesvědčit bezkonkurenční cenou.
92,4 %
Ne, čínský elektromobil mi nesmí do baráku.
7,6 %
Celkem hlasovalo 27155 čtenářů.
Související témata:
Načítám