Hlavní obsah

Kia EV6 – Luxusní kosmická loď, kterou je radost řídit

Foto: Kia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Model EV6 je pro automobilku Kia začátkem nové éry – supermoderní elektromobil se sci-fi designem má korejskou značku posunout na samou špičku segmentu. Přehnané sebevědomí? Vyrazili jsme do Španělska, abychom na tamních silnicích zjistili, jaká Kia EV6 ve skutečnosti je.

Článek

Ta silnice byla jako ze snu nadšeného řidiče. Vinula se po úbočí andaluských kopců a stoupala od hladiny moře až těsně pod vrcholky hor na samé hraně národního parku Sierra de las Nieves – tisíc metrů převýšení na pouhých třiceti kilometrech asfaltu plného rychlých táhlých, nebo naopak pomalých a utažených zatáček. Řidičské nebe. A také potenciální peklo pro nudný elektromobil. Ale Kia EV6 tu s přehledem zazářila – ukázala, že pod sci-fi kabátkem supermoderního auta poháněného elektřinou se ukrývá pravé řidičské auto.

Foto: Kia

Kia EV6 zatáčky přímo miluje!

To je přímo šokující, protože dnešní auta se místo radosti z řízení soustředí především na jízdní komfort, nenáročné ovládání a špičkové technologie. Ostatně EV6 taky vypadá spíše jako kosmická loď, která z řidiče udělá pasažéra. A skutečně se za volantem klidně můžete rozvalit v pohodlném křesílku s vyhříváním a odvětráváním, nechat za sebe (z větší části) řídit automatiku a užívat si tichou a pohodlnou jízdy, špičkové palubní technologie a výjimečné prostředí jako v luxusní limuzíně.

Displeje kam se podíváš

Přímo před řidičem je dvojice prohnutých 12,3palcových displejů – na tom vlevo našly své místo palubní přístroje (doplněné průhledovým displejem v zorném poli řidiče), ten pravý je dotykový a vyhrazený infotainmentu s širokou mobilní a online funkcionalitou. Pod ním je na středu palubní desky další, tenký dotykový displej, který podle potřeby umí zobrazit zkratky v menu nebo ovládací panel klimatizace (otočné ovladače regulují hlasitost audia nebo nastavení teploty). Skvělá vychytávka!

Foto: Kia

Kabině vévodí dvojice velkých displejů, najdete v ní ale i dost prostoru a pohodlí

Ani prostorově nebudete strádat, vždyť rozvor náprav 2,9 metru je o 85 mm delší než u velkého SUV Sorento. EV6 tak nabízí velkorysý životní prostor pro posádku (a také pro zavazadla uvnitř 572litrového kufru) – pohodlnou pozici si tak najdou řidiči všech velikostí (snad jen opatrně s volbou panoramatické střechy, ta vyšším řidičům ubírá místo nad hlavou) a i za dlouhány zbyde na zadních sedadlech spousta místa. Kdybyste se chtěli nechat vozit na zadním ředitelském místě, nepůsobilo by to vůbec nepatřičně.

Zaparkuje sama na stisknutí tlačítka. Dokonce i na dálku

Každé moderní auto je vybavené celou řadou jízdních asistentů, Kia EV6 však přesto umí překvapit něčím navíc. Kromě nezbytných položek, jako je nouzové brzdění nebo adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu, je tu také systém monitorování mrtvých úhlů doplněný o pohled zpětných kamer na každé straně vozu promítaný na přístrojový panel (pro lenochy, co se neohlížejí do zrcátek) a sofistikovaný parkovací asistent – ultrazvukové senzory doplňuje 360° kamerový pohled a systém, který sám najde parkovací místo a vůz tam samočinně vmanévruje, zatímco vy jen držíte zmáčknuté tlačítko na palubní desce. Nebo na klíčku k autu, protože manévr můžete provést i po vystoupení z vozu. Prostřednictvím tlačítek na klíčku můžete s autem na dálku také vyjet z parkovacího místa, aby se vám snáz nastupovalo.

Foto: Kia

Příliš těsné parkovací místo? Stačí zmáčknout tlačítko na klíčku a auto samo vyparkuje, aby se vám snáz nastupovalo

Ale za volantem je to o mnoho zajímavější. Na povel totiž můžete mít početné stádo až 325 koní, které auto vystřelí z klidu na stovku za pouhých 5,2 sekundy! Díky instantnímu zátahu mamutích 605 Nm však EV6 působí ještě o trochu rychleji, při každém zadupnutí plynu vám uštědří pořádnou herdu do zad a katapultuje vás rovinkou vstříc další zatáčce. A tam EV6 teprve ukáže, co v ní opravdu je…

Standardní dojezdProdloužený dojezd
Pohonzadních kolzadních kolvšech čtyř kol
Výkon170 k229 k325 k
Točivý moment350 Nm350 Nm605 Nm
Akcelerace 0-100 km/h8,5 s7,3 s5,2 s
Maximální rychlost185 km/h185 km/h188 km/h
Hmotnost1 800 kg1 910 kg2 015 kg
Kapacita baterie58 kWh77,4 kWh
Dojezd394 km528 km484 km
Rozměry4 680/1 880/1 550 mm
Rozvor2 900 mm
Objem zavazadlového prostoru572 l572 l540 l

Kia EV6 bude ještě rychlejší!

Kia zatím představila civilní verze EV6, jejichž výkon sahá od 170 po zmiňovaných 325 koní. Zároveň však oznámila, že na nás čeká lahůdková verze GT o výkonu 585 koní, která slibuje supersportovní dynamiku (0–100 km/h za bleskových 3,5 sekundy). Fanoušci rychlých kol se tak mají na co těšit!

Na brzdách přiletíte do vinglu, auto se trochu nahrbí dopředu, ostře zatočíte a hmota se přenese na vnější kola, při přidávání se posouvá víc dozadu a na výjezdu pod plynem se zatíží zadní kola a auto upaluje vpřed. To, co vám popisuji, jsou jemné pohyby, žádné divoké náklony jako bárka ve vlnobití – jsou tu proto, abyste přesně cítili, co se s autem na silnici děje, abyste s ním mohli precizněji pracovat a hrát si se stopou. Prostě abyste byli víc zapojení do procesu řízení.

Foto: Kia

Podvozek není typicky sportovně kamenný, naopak nabízí spoustu poddajnosti a hravosti

Díky tomu si točitou horskou silničku, kterou jsem vám popisoval v úvodu, užijete (skoro) jako s pravým sportovním autem. Svištíte po rovinkách, hledáte brzdné body, trefujete apexy a zase drtíte plyn, chytáte rytmus a propojujete se s autem, nevnímáte už nic než stuhu černého asfaltu klikatící se před vámi. Silný zátah elektromotorů (doprovázený umělým zvukem pro lepší vnímání rychlosti) a řízení samotné je tak pohlcující, že mi ani vrčení klasického motoru nebo šmrdlání šaltpákou nechybí. Kia EV6 vás na té správné silnici vážně pohltí.

Foto: Kia

Kia EV6 skvěle jezdí a moc příjemně se řídí. Bude vás bavit!

Kia EV6 nebo Hyundai Ioniq 5?

Hyundai a Kia na to jdou úplně jinak než třeba koncern VW, modely se shodným technickým základem se tak neliší jen designem, ale celým pojetím. Ioniq 5 je obývák na kolech, ve kterém se budete rádi vozit, ale EV6 je auto, které chcete opravdu řídit. Volba je na vás…

Foto: Redakce Garáž.cz

Mají stejnou techniku, ale velmi odlišný design a charakter. Takhle se dělá genetické inženýrství

Přitom v běžném provozu dokáže znovu působit jako luxusní limuzína – podvozek je plavně komfortní, řízení dětsky snadné, jízda naprosto tichá a zážitek z ní uvolňující. Kia EV6 bude bravurně zvládat nudné denní jízdy do práce a po nákupech, stejně jako dlouhé dálniční přelety. Dojezd přes 500 kilometrů je totiž naprosto dostatečný – zvlášť, když se EV6 dá nabíjet tak rychle.

Nabíjení rychlostí blesku

Kia a Hyundai přicházejí jako první mainstreamová automobilka s platformou s 800V elektrickou architekturou (dosud ji nabízelo pouze Porsche Taycan a odvozené Audi e-tron GT) umožňující ultra-rychlé nabíjení výkonem až 220 kW – 100 km dojezdu získáte za pouhých 4,5 minuty u nabíječky, nabití 10–80 % je záležitostí 18 minut. To vás na cestách už vážně nezdrží…

Foto: Kia

EV6 umožňuje nabíjení výkonem až 220 kW. Hodně štěstí, až budete hledat tak výkonnou nabíječku

Kia EV6 nás dokázala skutečně překvapit. Řidiče dokáže nejen konejšit luxusním prostorem, pohodlím a technologiemi, ale také ho na té správné silnici umí pobavit. Nechápejte mě špatně, EV6 není vyloženě sportovní auto, jen prostě zatraceně dobře jezdí a příjemně se řídí – což je vlastnost, o kterou jsme se báli, že s elektromobilitou přijdeme. Svět je tedy zachráněn, zdá se.

Ceník modelu Kia EV6 začíná na částce 1 180 980 Kč (verze s nejnižším výkonem a menší baterií) a končí na 1 481 980 za vrcholné provedení s pohonem všech kol. Navrch vám Kia přihodí kartu, se kterou budete moci u vybraných operátorů každý měsíc dobíjet zdarma ekvivalent energie na přibližně 1 000 km (159 kWh), a to na celý rok.

Foto: Kia

Ceník EV6 je v rámci segmentu velmi konkurenceschopný

Reklama

Načítám