Hlavní obsah

Nejlevnější SUV na českém trhu: Až na výjimky kompakty

Foto: Škoda Auto

Seznam nejlevnějších SUV na českém trhu? Najdete tu Škodovku, Opel, Renault, Dacii nebo Ladu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovně-užitková vozidla jsou dnes velice populární. Už dávno neplatí, že SUV musí být nutně jen pro bohaté, a náš trh je toho důkazem, především díky kompaktům. Jak se tedy věci mají? Podívejte se na nejlevnější SUV v Česku.

Článek

Kdysi to byly kombíky, dnes (skoro) všichni touží po SUV. Láká takový vůz i vás? Pak se smiřte s tím, že si oproti běžným kombíkům či sedanům připlatíte. Nezoufejte ale, ukážeme vám, které modely u nás koupíte za rozumné peníze.

Citroën C3 Aircross

Avantgardní model C3 Aircross vypadá trochu jako nazvedaná C3, nicméně v třídě SUV-B jde o normální jev. V základu se můžete těšit na tempomat, manuální klimatizaci, autorádio, centrální zamykání s dálkovým ovladačem nebo na technologii čtení dopravnách značek.

Foto: Dominik Valášek

Citroën C3 Aircross vyniká osobitým designem

Pod kapotou bydlí standardně zážehový tříválec o objemu 1,2 litru (110 koní), který spolupracuje s šestirychlostním manuálem. Nejlevněji pak auto koupíte za necelých 390 tisíc.

Citroën C4 Cactus

Dál tu máme osobitý Cactus, nabízející za základních 375 tisíc zadní parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, fotochromatické zrcátko, přední mlhovky, rádio s dotykovým displejem nebo automatickou klimatizaci. Motor je parametrově totožný jako v C3 Aircross, nicméně s nákupem spěchejte, Cactus bude v této extravagantní formě brzy končit.

Foto: Citroën

Osobitý C4 Cactus bude v extravagantní podobě končit

Fiat 500X Urban Look

Nafouknutá pětistovka vychází ve standardu bez stokoruny na 400 tisíc. Vpředu se objevuje litrový agregát naladěný na výkon 120 koňských sil, spřažený s šestirychlostní mechanicky ovládanou převodovkou. Bez navýšení ceny si můžete dopřát kupříkladu tempomat, manuální klimatizaci, systém čtení dopravních značek nebo autorádio s dotykovou obrazovkou. Prakticky stejně na tom je i sesterský Jeep Renegade 2020, který však stojí 417 tisíc a navíc nabídne ochranu proti převrácení vozidla.

Foto: Fiat

Fiat 500X je praktický stejný jako Jeep Renegade. Liší se jen cenou a lehce výbavou

Ford EcoSport

EcoSport pořídíte už za necelých 395 tisíc korun, a to s litrovým tříválcem o výkonu 100 koní a s šestirychlostní manuální převodovkou. Ve standardu dostanete mechanicky ovládanou klimatizaci, přední mlhovky, elektricky ovládaná okna, tempomat, technologii čtení značek a pár dekorativních prvků na karoserii.

Foto: Ford

Ford EcoSport má pod kapotou v základu 100koňový tříválec

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq sice v základu stojí téměř 408 tisíc, nicméně poskytne hodně muziky. Kromě litrového tříválce (95 koní) s pětirychlostním manuálem jde o diodové světlomety vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, klimatizaci, tempomat, infotainment s dotykovou obrazovkou a vestavěný deštník. Nutno dodat, že Kamiq je letos v Česku jedním z nejprodávanějších SUV.

Foto: Škoda Auto

Škoda Kamiq láká na hodně zajímavou základní výbavu

Hyundai Kona

Koně za necelých 370 tisíc korun přijede litrový tříválec s výkonem 120 koňských sil. Řadit však budete muset sami, a to s pomocí šestirychlostní převodovky. Základní výbava se skládá z anatomických sedadel, automatického světelného senzoru, centrálního zamykání s dálkovým ovladačem, tempomatu nebo z autorádia s ovládáním na volantu.

Foto: Jakub Deml

Hyundai Kona má ve standardu solidní motor o výkonu 120 koní

Kia Stonic

Když jsme u jihokorejských značek, co Stonic? Za bezmála 345 tisíc dostanete přirozeně dýchající čtyřválec o objemu 1,25 litru, výkon 84 koní a pětirychlostní mechanicky řízenou převodovku.

Foto: Jakub Deml

Kia Stonic ještě pořád nabídne v základu atmosférický čtyřválec

V rámci ceny SUV přijede s předními mlhovkami, podélnými střešními nosiči, manuální klimatizací, loketní opěrkou, centrálním zamykáním s dálkovým ovladačem a autorádiem s dotykovým displejem.

SsangYong Tivoli

Za 370 tisíc korun do vaší garáže dorazí SsangYong Tivoli se zážehovou přeplňovanou patnáctistovkou (163 koní) a šestirychlostní manuální převodovkou. Standardně dostanete mimo jiného i tempomat, centrální zamykání bez dálky, manuální klimatizaci, loketní opěrku, přípravu pro autorádio nebo přední mlhovky.

Foto: SsangYong

Nejstarší jihokorejská značka prodává v Česku Tivoli za necelých 370 tisíc korun

Mazda CX-3

Za sumu 412 400 Kč se dá koupit japonská Mazda CX-3 s dvoulitrovým atmosféricky plněným čtyřválcem naladěným na výkon 121 koňských sil. Převodovka je pak šestirychlostní, mechanická. Základní komfortní prvky jsou třeba autorádio s mobilní konektivitou, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, bezklíčkový vstup, startování tlačítkem, fotochromatické zpětné zrcátko, multifunkční volant nebo elektrické ovládání pátých dveří.

Foto: Jakub Deml

Mazda CX-3 sice patří k dražším, ale nabídne úsporný dvoulitrový atmosférický čtyřválec

Mitsubishi ASX

Do našeho seznamu se dostalo také předchozí Mitsubishi ASX, které se nyní doprodává po boku nového modelu. Za cenu 395 tisíc korun dostanete SUV ze segmentu C, které má v útrobách benzinový motor o objemu 1,6 litru (117 koní) a pětistupňový manuál. Z výbavy se připravte na přední mlhovky, loketní opěrku, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkou nebo autorádio.

Foto: Mitsubishi

S novou generací se souběžně doprodává ještě starší ASX, které nabídne atmosférickou šestnáctistovku

Opel Crossland X

Nejlevněji koupíte tohle SUV za 325 990 Kč, a to s pětirychlostním manuálem a přirozeně dýchajícím tříválcem o objemu 1,2 litru (81 koní). Z výbavy pak počítejte s autorádiem, tempomatem, elektricky ovládanými předními okny i zrcátky a samozřejmě s povinnými asistenty.

Foto: Opel

Opel Crossland X stojí 326 tisíc a v základu dostanete zážehovou dvanáctistovku

Peugeot 2008

Velice stylový kompakt začíná na částce 387 tisíc a nabídne 100koňový tříválec i šestirychlostní manuál. Jelikož jde o nově homologované vozidlo, má už v základu mnoho komfortních (povinných) prvků. Navíc jsou tu třeba zadní parkovací senzory, diodové světlomety, senzory světla a deště nebo multimediální centrum s dotykovým displejem.

Foto: Peugeot

Peugeot 2008 je prostě líbivé SUV

Renault Captur

Jdete po ceně? Koukněte na odcházející generaci Renaultu Captur, která se prodává od necelých 325 tisíc. V motorovém prostoru najdete 90koňovou devítistovku, pětistupňový manuál a v rámci výbavy dostanete např. manuální klimatizaci, tempomat, autorádio nebo elektricky ovládaná okna.

Foto: Renault

Captur už má sice nástupce, ale ten není tak levný jako předchozí generace

Dacia Duster

Duster disponuje startovní cenou lehce pod 265 tisíci. V základu zastává práci pohonné jednotky litrový tříválec s výkonem 100 koní, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Za řeč stojí v rámci pohodlí jen omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken nebo příprava pro rádio. Vybrané skladové vozy pak koupíte už od 220 tisíc korun.

Foto: Martin Jánský

Dacia Duster je jednoznačně nejlevnější SUV na trhu

Lada Xray

Kompaktní SUV postavené na platformě Dacie Sandero vyjde nejméně na 335 tisíc korun. Krasavec z Ruska přijíždí se zážehovou šestnáctistovkou (106 koní) a pětirychlostním manuálem. V rámci výbavy potěší ochrana motoru a motorového prostoru, centrální zamykání s dálkou nebo přední okna v elektrice.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Lada Xray stojí na základech Sandera, ale je daleko atraktivnější

Nabídka je tedy široká, nemyslíte? Téměř každý výrobce má ve svém portfoliu cenově dostupné SUV, takže je opravdu z čeho vybírat. Základní výbavou jsou si vozy více méně podobné, takže hraje prim především design, záruka nebo určitá loajalita ke značce.

Reklama

Načítám