Hlavní obsah

Testy: Mazda CX-3 2,0 SKY-G – víc než jen krásná tvářička

Foto: Jakub Deml
12. 4. 2019

Městské crossovery rostou jako houby po dešti, každá automobilka má nějaký v nabídce nebo ho již brzy připraví. V téhle třídě se tak momentálně vede největší bitva o zákazníky. Proto si výrobci dávají záležet, aby jejich auto bylo nejen skutečně dobré, ale především opravdu pěkné, protože na vzhledu přece záleží!

Článek

Může to znít povrchně, ale je to krutý fakt: Krása prodává. Krásné špatné auto se bude vždycky prodávat lépe než ošklivé, ale vynikající (vzpomeňte si třeba na úspěch Peugeotu 206). Obzvlášť to platí v segmentu městských crossoverů, kde se nakupuje spíš srdcem než hlavou. A to znamená, že Mazda CX-3 má úspěch v kapse…

Foto: Jakub Deml

S červeným lakem Soul Red Crystal její krása vynikne nejvíc

Jen se na ni podívejte, na fešandu. Vyvážené proporce, elegantní linie a vkusné detaily, to vše zvýrazněné nádherným červeným lakem Soul Red Crystal (chtějí za něj 21 tisíc, ale musíte ho mít!), který umí na bocích CX-3 vykreslit fantastické odlesky. Kdo by se do ní nezakoukal?! Naštěstí CX-3 není jen hezká prázdná skořápka, uvnitř je to totiž moc dobré auto!

Foto: Jakub Deml

Pohled do jejích očí je vážně uhrančivý. CX-3 se vám prostě bude líbit!

Třeba hned interiér, který je tak akorát prostorný (vpředu dobrý, vzadu těsnější a kufr má slušných 350 litrů), šikovně praktický (spousta odkládacích míst, 2 USB porty, dvojitá podlaha kufru atd.), slušně ergonomický (skvělá řidičská pozice!) a i přes fádní černé pojetí celkem pohledný. Infotainment je docela použitelný (na rozdíl od ostatní japonské konkurence) a výbava je velmi dobrá (head-up displej, sledování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou), akorát ta manuální klimatizace je trochu zklamáním.

Na to všechno ale zapomenete, jakmile se rozjedete. Řidičské auto totiž nemusí být jen nadupaný sporťák – je to každé auto, které se příjemně ovládá, dobře jede a vtáhne vás do děje. A to CX-3 umí náramně! Možná se před nasednutím budete škrábat na hlavě, jak by přizvednuté městské auto mohlo být řidičské, ale v druhé zatáčce už budete hltat očima silnici, nadšeně kroutit volantem, točit motor do červeného pole a hnát podvozek na limit.

Ale nemusíte být zvláštní blázen do aut, abyste si všimli, že CX-3 funguje na silnici skvěle a je radost s ní jezdit. Některá auta vám hází klacky pod nohy (divné ovládání, mdlý motor, nejistý podvozek atd.), ale tahle malá Mazda má všechno v pořádku – přirozené ovládání a pohodlný podvozek, který zároveň pěkně drží v zatáčkách. A pak je tu ten lahodný motor…

Foto: Jakub Deml

Mazda si své atmosférický benziny hýčká a ladí je k co nejvyšší účinnosti

Atmosférický benzinový dvoulitr pod kapotou (můžete ho mít v 121koňové verzi v předokolce nebo v 150koňové s pohonem všech kol, to je ale pro tento typ auta skoro zbytečnost) jde proti proudu downsizingu – je krásně tichý, hladce se vytáčí a nahoře pěkně zpívá, ale není nutné ho drtit, protože umí dostatečně zatáhnout i v nízkých otáčkách.

Za rozumný přístup vás odmění spotřebou kolem velmi slušných šesti litrů, ale pokud je vám to přece jen moc, můžete sáhnout po turbodieselu 1,8 l se 115 koni (plus 45 tisíc oproti SKY-G121), který bude umět jezdit minimálně o litr úsporněji. Mazdí manuální převodovky jsou pověstné svou přesností a příjemným chodem, jestli vás však řazení tolik obtěžuje, neváhejte sáhnout po šestistupňovém automatu (plus 45 tisíc), který řadí hladce a chytře.

Mazda CX-3 tak má úspěch skutečně v kapse. Konkurence v segmentu městských crossoverů roste každým dnem, ale CX-3 má v kapse spoustu trumfů – je krásná, slušně prostorná a praktická, poctivě postavená a jezdí tak, že si cestu do práce střihnete raději delší trasou, abyste si ji užili. Pokud uvažujete o autu v téhle kategorii, jděte se svézt a nejspíš už pak o jiném autě uvažovat nebudete.

Mazda CX-3 není jen pěkná a dobrá, zalíbit se chce také přívětivou cenovou politikou. Nejvíc smyslu dává testovaný benzin 2,0 SKY-G se 121 koni, připlácet za 150 koní a čtyřkolku nebo dieselový motor je docela zbytečné. Začíná se tak na 412 tisících a opravdu pěkně vybavené auto máte za půl milionu (automat přidá 45 tisíc, pokud ho nutně potřebujete), což je s přihlédnutím k japonské inženýrské kvalitě velmi slušná cena.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 998 cm3
Výkon89 kW (121 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment206 Nm při 2 800 ot./min.
Převodovkaautomatická, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 288 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,9 s
Maximální rychlost187 km/h
Spotřeba (kombinace)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže48 l
Kola a pneumatiky215/50 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 275/1 535/1 765 mm
Rozvor2 570 mm
Objem zavazadlového prostoru350 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb