Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Levní prcci bez střechy vyhlíží léto

Foto: Renault

V zimě bývají kabriolety u svého cenového dna, takže se kolikrát vyplatí nakoupit hned a trpělivě vyhlížet otevřené léto

8. 1. 2021

Ideální doba pro nákup malého levného kabrioletu je tady. Už teď se to v inzercích hemží cenově dostupnými kousky, s nimiž jejich stávající majitelé na léto už nepočítají – vy ale můžete. Budete se divit, jde o poměrně pestrý svět, proto jsme si pro vás připravili výběr laciných motoristických prcků nahoře bez.

Článek

Kdo by nechtěl okusit krásu a svobodu jízdy v autě bez střechy? Na druhou stranu přiznáváme, že jde o malinkou zhýralost, takže se mnohým vyplatí si takový model třeba jen půjčit. Jenže pokud máte pár drobných navíc, mrkněte na následující výběr laciných ojetých kabrioletů převážně kapesních velikostí. Třeba vás některý kousek zaujme natolik, že zabrousíte na Sauto.cz a uděláte si radost.

Nissan Micra C+C

Čtyřmístná Micra K12 v provedení kupé-kabrio se v roce 2005 zhmotnila z konceptu představeného v roce 2002. V rámci evropské nabídky jsme se dočkali například benzinové čtrnáctistovky, šestnáctistovky, případně naftové patnáctistovky. Samotný design má sice na svědomí londýnské návrhářské studio Nissanu, nicméně v říjnu roku 2013 se vozidlo dostalo do nelibosti britského Top Gearu, když vyhrálo anticenu jednoho ze 13 nejhorších aut posledních 20 let. Cenově Micra C+C stojí od 30 do 150 tisíc korun.

Foto: Nissan

Japonsko-britská Micra C+C příliš úspěchů nesklidila

Peugeot 206 CC

Formální premiéra modelu proběhla v září roku 2000 na pařížském autosalonu. Do nabídky se dostaly benzinové i naftové motory, manuály i automaty a také různé edice, například Roland Garros. Výroba předmětného kabrioletu probíhala až do roku 2008, poté byl vůz nahrazen provedením 207 CC. Za pojízdné vraky 206 CC zaplatíte kolem 10 tisíc korun, ty nejhezčí kousky vyjdou i na 140 tisíc korun.

Foto: Peugeot

Peugeot 206 CC patří mezi nejlevnější kabriolety, nicméně zpracování a provedení tomu odpovídá

Renault Wind

V roce 2004 divoký koncept, o pár let později realita. Kupé-roadster od Renaultu se velikostí zařadil mezi Twingo a Clio. Dvoumístný prcek měl sloužit pro každodenní účely, k čemuž mu dopomáhaly benzinové motory naladěné na 101 a 133 koňských sil. Za nejstarší cirka desetileté modely zaplatíte od 80 tisíc korun, vrcholové nejmladší specifikace vyjdou asi na 220 tisíc korun.

Foto: Renault

Renault Wind je sice hodně nepraktický, ale na svoje léta poměrně moderní automobil

Mitsubishi Colt CZC

Design verze nahoře bez má na svědomí slavné italské studio Pininfarina, nicméně zhruba 65 % použitých dílů pro kabrio pochází ze třídveřových a pětidveřových coltů. Základní pohonnou jednotkou tohoto otevřeného modelu je benzinová patnáctistovka o výkonu 109 koní, nicméně objevila se i zajímavější verze s turbem naladěná na 150 kobyl. Ceny startují asi od 40 tisíc korun a končí na hranici 130 tisíc korun.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Colt CZC láká hlavně na motor 1.5 Turbo o výkonu 150 koní

Citroën C3 Pluriel

Pokud jste chtěli tenhle Citroën C3 úplně obnažit, museli jste demontovat jeho střechu i sloupky, které už nebylo kam uložit. Jestliže vás tedy během cesty zastihl déšť, smůla…

Foto: Citroën

Citroën C3 Pluriel v tomto provedení vypadá jako takový open-top

Pluriel se zjevil v roce 2003 a nabídl jak benzinové, tak naftové motory, nicméně některé verze dostaly mnohými lidmi odmítaný systém stop-start. Stejně jako Micra C+C vyhrál vůz v roce 2013 anticenu nejhoršího auta posledních 20 let (Top Gear). Nejlevnější kusy vyjdou na necelých 20 tisíc korun, ty nejdražší na 100 a více tisíc.

Foto: Citroën

Ale až po demontáži střechy a sloupků se z něj stane plnohodnotný kabriolet

Smart Roadster Coupé

Myšlenka prodávat malá sportovně laděná kupé bez střechy, respektive ještě roadstery, se nejevila jako špatná, proto v roce 2003 skutečně došlo k uvedení těchto lehoučkých modelů na trh. V rámci pohonů jste mohli standardně očekávat přeplňované zážehové tříválce (uložené vzadu) o výkonech 61 nebo 82 koňských sil. Pro fajnšmekry se nabízela varianta Brabus naladěná na 101 poníků. Máte zájem? Vyndejte z vaší portmonky 80 až 400 tisíc korun. Sběratelské limitované edice pak vyjdou klidně na téměř 700 tisíc.

Foto: Smart

Smarty bez střechy jsou sice krapet dražší, ale neméně zajímavé roadstery

Fiat 500C

Řídí-li Fiata 500C muž, nikdy v něm nebude vypadat tak, jak by si přál. Zvláště pokud veze na sedadle spolujezdce ještě kolegu/kamaráda. Každopádně první generaci reinkarnovaného nástupce legendárního italského prcka lze dostat s benzinovými i naftovými motory, ovšem postupně vylepšovaný model se vyrábí a prodává dodnes, proto jeho ceny začínají na zhruba 90 tisících, zatímco nejmodernější elektromobily (produkce 2020) stojí klidně kolem milionu.

Foto: Fiat

Fiat 500C je stylové autíčko, ale spíš pro dámy

Volkswagen New Beetle Cabriolet

Opět se díváme na pěkné a stylové auto, kterému sluší spíše řidičky než řidiči. A protože jde o Volkswagen, možnosti pohonných jednotek a personalizací byly svého času rozmanité, proto se vůz v první generaci dal koupit třeba se zážehovým dvoulitrem MPI o výkonu 116 koní nebo také se 101koňovým čtyřválcem 1.9 TDI. Za postarší ojetinu z roku 2003 zaplatíte zhruba 50 tisíc korun, nejmladší kabriolety (do cca čtyř let staří) mají hodnotu přibližně 600 tisíc korun.

Foto: Volkswagen

Rovněž brouk bez střechy ladí spíše k ženám

MINI Convertible/Cabrio

Jedno z nejroztomilejších aut minulých let se pod křídly BMW dočkalo znovuzrození, přičemž výrobce nezapomněl ani na hanbatou variantu. Skutečně široká paleta motorů dává na výběr mezi zážehovými a vznětovými jednotkami různých výkonnostních úrovní a nezapomíná se ani na nejostřejší prcky z dílen John Cooper Works. Vůz se prodává dodnes, proto už trochu povyrostl, takže pokud půjdete po cenově nejdostupnější první generaci, připravte si 80 a více tisícovek. Vrcholové kabriolety MINI současné produkce hledejte s cenovkou okolo 1,2 milionu korun.

Foto: MINI

Hanbaté MINI patří k nejstylovějším cenově dostupným kabrioletům

Daihatsu Copen

Představujeme vám jemnější ekvivalent Fiatu Multipla bez střechy. Velice osobité autíčko s benzinovou třináctistovkou o výkonech 68 nebo 87 koní skutečně koupíte tady v Evropě. Jde více méně o raritu, protože nabídka je opravdu mizivá, ovšem možná i díky tomu si vozidlo drží cenu. Levné kusy stojí mezi 50 až 80 tisíci, ty nejdražší pak klidně přes 250 tisíc korun.

Foto: Daihatsu

Daihatsu Copen je velmi osobité autíčko

Ford StreetKa

Klasické kindervajíčko Ford Ka známe asi všichni, vždyť jde o jednu z nejlevnějších ojetin na trhu, kdy značně zkorodované pojízdné vraky pořídíte i za odvoz. Jinou písní je však verze bez střechy nazývaná StreetKa. Její design mají na svědomí Ford s Pininfarinou a pod kapotou vozu pracuje osmiventilová zážehová šestnáctistovka o výkonu 95 koní.

Foto: Ford

Ford StreetKa s plátěnou střechou patří mezi cenově atraktivní kabriolety

Výjimečně narazíte na kusy, které mají příplatkový hardtop (svého času za cirka 75 tisíc korun). Dnes koupíte streetky s nutnými investicemi za 20 tisíc, ovšem topové specifikace stojí přes 130 tisíc korun.

Foto: Ford

Ford StreetKa s hardtopem je řešením pro celoroční provoz

Audi TT Roadster

Příběh kompaktní audiny se začal psát s karoserií typu kupé, ovšem necelý rok na to byla uvedena rovněž verze bez střechy. Hned zkraje (konec 1999/2000) musely všechny modely TT do servisu kvůli krizové nestabilitě při zatáčení ve vysokých rychlostech, přičemž prakticky hned poté přispěchala lehká modernizace, zahrnující například zadní spoiler nebo přeladění podvozku. V nabídce první generace se objevil také šestiválec, případně pohon 4x4. Pro koupi staré ojetiny si připravte nejméně 80 tisíc, respektive 2,3 milionu korun za nejnovější RS modely.

Foto: Audi

Audi TT Roadster je zajímavým kompaktem, který nabídne i pohon 4x4

Suzuki X-90

Roztomilý prcek se ukázal coby koncept už v roce 1993, přičemž na japonský trh dorazil jako sériovka o dva roky později (v roce 1996 pak na zbylé světové trhy). SUV kabrio nabídlo benzinovou šestnáctistovku o výkonu 97 koní, manuál či automat, čtyřkolku a redukci. Vůz však neměl dlouhou modelovou životnost, po 26 měsících výroby odešel do důchodu. Dnes jde skutečně o velmi raritní automobily, které ve stavu zkorodovaného šrotu začínají na ceně 50 tisíc korun, zatímco zdravé topové modely vyjdou na cirka 130 tisíc korun.

Foto: Suzuki

Suzuki X-90 patří k vzácným modelům. Pravděpodobně poroste na ceně

Toyota RAV4 Soft Top

Čtyřkolka Toyota RAV4 se ve své první generaci prodávala rovněž v provedení Soft Top, nicméně otevřeného nebe nad hlavou si mohli užívat především cestující vzadu. Mimo dvoulitrového benzinového čtyřválce bylo možné obdivovat manuální či automatickou převodovku a těšit se z postupně nasazovaných drobných modernizací. Znovu se bavíme o vzácných a těžko dostupných kusech. Moc jsme jich na prodej nenašli, a pokud ano, stály kolem 100 tisíc.

Foto: Toyota

V jedničkové Toyotě RAV4 Soft Top si nebe nad hlavou užijí především pasažéři vzadu

Malé ojeté kabriolety jsou tedy (většinou) levnou cestou k ochutnání svobody a radosti z jízdy pod širým nebem. Některé modely však platí za spíše investiční, což se zpravidla odráží na jejich hodnotě. Každopádně zima patří k vhodnému období pro nakupování běžných otevřených vozů, jelikož se pořizovací ceny drží více méně u dna.

Reklama

Sdílejte článek