Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Japonci předělali Toyotu RAV4 k nepoznání

Foto: Mitsuoka

Název japonské firmy Mitsuoka vám možná nic neřekne, její kreace ovšem znát snad budete. Její předělávky většinou japonských aut se nebudou líbit každému, někdy jsou ale povedené. Teď Japonci zkusili předělat Toyotu RAV4 do podoby Chevroletu z 80. let a výsledek podle nás vypadá skvěle.

Článek

Japonská karosárna Mitsuoka funguje od roku 1979. Tahle firma s 580 zaměstnanci se specializuje na předělávky moderních aut do podoby britských či amerických legend 60. let. Někdy to vypadá, jako by si její designéři dali pořádnou dávku LSD. To je případ třeba kupé Orochi, které si dokonce Mitsuoka vyrobila sama.

Oblíbenou kratochvílí této nekonvenční karosárny jsou předělávky velkých modelů na platformách miniautomobilů. Na internetu tak najdete kopie Rolls-Royce na podvozku malého sedanu Nissan Crew a model Viewt (Jaguar Mk. II na podvozku ještě menšího Nissanu Micra).

Tentokráte je úprava novější. Překarosovaná aktuální Toyota RAV4 dostala podobu velkých Chevroletů z osmdesátých let. Obří chromová maska se čtyřmi světlomety je dokonale hranatá a připomene nám model Chevrolet K5 ​​Blazer. Prvkem, který kazí retrodesign, jsou snad jen úzké diody denního svícení.

Foto: Mitsuoka

RAV4 by za touto retro maskou poznal jen skutečný znalec

U velkých Chevroletů z osmdesátých let byla střecha zcela rovná, což u modelu Mitsuoka Buddy neplatí. Chromová kola s terénními pneumatikami s velkým profilem ale vypadají skvěle, je to prvek, který je i v novodobé reinkarnaci doveden k dokonalosti. Vzadu jsou pak vertikální světla a ploché páté dveře.

Neznámou je interiér, který japonská firma neukázala na žádném z několika málo fotografií uvolněných pro média. Předpokládáme, že je zcela totožný s tím, jaký má Toyota RAV4, a ke změnám tak došlo jenom na vnějším vzhledu. Jasně, je to trochu podvod, ale vypadá to dobře.

Foto: Mitsuoka

Upravena byla dokonce i záď auta

A jestli čekáte pod kapotou masitý V8, zklameme vás. Motory jsou standardní, znamená to tedy buď dvoulitrový atmosférický benzinový čtyřválec (126 KW a 203 Nm), nebo 2,5litrový čtyřválec s hybridním pohonem a celkovým výkonem 160 kW, respektive 163 kW u verze s pohonem všech čtyř kol.

Za nás povedené překarosování, na jehož cenu si ještě budeme muset chvíli počkat. Co na tuto kreaci říkáte vy? Napište nám do diskuse!

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.