Hlavní obsah

TOP5 Povedené automobilové reinkarnace

Foto: Archiv redakce
12. 5. 2017

Po žebříčku těch nezdařených jsem se zaměřil na opačný trend. Kterých 5 aut si i ve svém moderním pojetí dokázalo získat přízeň fanoušků? Kdy se tedy se starým jménem trefila automobilka u nového auta do černého?

Článek

Fiat 124 Spider

Ono by se to dalo napsat i o Fiatu 500, ale tomu sráží body mutace 500L a 500X. Typ 124 Spider je ovšem nekompromisně skvělý. U Fiatu si vzali ten nejpovedenější základ, který je momentálně na trhu, tedy Mazdu MX-5, a začali svá kouzla aplikovat na ní. Díky odlišné nabídce motorů a retro designu tak vznikl skvělý sportovní automobil, který má ten nejlepší původ, ale zůstává svůj. Navíc nabízí ještě božskou verzi Abarth. Za povedenou reinkarnaci se dá považovat i vzkříšení jména Multipla, které se poprvé objevilo u jednoprostorové verze Fiatu 600. Novodobá Multipla byla jako MPV prvotřídní, řadu lidí ale odradil její kontroverzní design.

Foto: Archiv redakce

Mini Cooper

Ano, nemám ho rád. Možná ho jako majitel klasického starého knedlíku vlastně ani nemůžu mít rád, protože to není pravé Mini, ani už není mini. Ale to jsou subjektivní důvody. Když si totiž sundám předsudkové brýle, vidím ostrý hatchback od BMW s pohonem předních kol, neokoukaným designem a prvotřídními jízdními vlastnostmi. Když si vezmete model 3 Compact, vidíte krásně, že to BMW také umí dělat hůř. Mini se ale opravdu povedlo a navíc přidalo i hodně cool verzi Clubman (ten původní s netradičními dveřmi). Bohužel, poslední dobou se to trochu zhoršuje, nové Mini ještě víc nakynulo a vyrostlo a ten nápis na kapotě opravdu neodpovídá realitě. Navíc se v portfoliu objevily modely Countryman a Paceman, které s původní myšlenkou opravdu nemají nic společného. Za volantem ostrého hatchbacku JCW s manuálem ale můžete nechat tyhle starosti za hlavou.

Foto: Archiv redakce

Škoda Superb

Jistě, novodobý Superb je trochu jiný než ten původní. Ten se vyráběl v pěti generacích a šlo o vrcholný luxusní model s řadovým šestiválcem nebo vidlicovým osmiválcem. Jistě, tomu se novodobý sedan/liftback/kombi nemůže rovnat, protože není luxusním autem. Je to vlastně škodovácká odvozenina Volkswagenu Passat, ale ani tak svému jménu ostudu nedělá. Pořád je totiž vrcholem nabídky mladoboleslavské automobilky a pořád je rozhodně kvalitním autem. Podobně povedené bylo i znovuzrození jména Octavia. To patřilo v šedesátých letech rodinnému sedanu, který byl takovým ideálním rodinným autem, což i současná Octavia splňuje.

Foto: Archiv redakce

Porsche 718

Původně byl roadster 718 závodním speciálem z přelomu 50. a 60. let. Technicky vycházel ze závodního modelu 550A, ale měl mnoho vylepšení. Ze základní patnáctistovky bylo nakonec odvozeno několik verzí pro různé kategorie včetně vrcholné Formule 1. Celkově tedy typ 718 zdobí řada vítězství. V roce 2016 se Porsche rozhodlo jméno obnovit a uvedlo pod tímto typovým označením čtvrtou generaci roadsteru Boxster a třetí generaci z něj odvozeného kupé Cayman. Ty poprvé pohání čtyřválcové přeplňované motory, přesto sbírají jedno ocenění a pochvalu za druhým. Menší přeplňovaný motor nevadí, protože autu zůstalo zábavné a přesné sportovní chování. Tady jméno slavného předka opravdu neutrpělo.

Foto: Archiv redakce

Ferrari Superfast

V 50. a 60. letech vyrábělo Ferrari sportovní automobily s motory V12 a zakázkovými karoseriemi. Pro ty se vžilo označení America, protože právě za oceánem se těšily velké popularitě. Vrcholným modelem bylo Ferrari 500 Superfast z roku 1964. Jeho pětilitr pocházel z typu 410 Superamerica a se šesti dvojitými karburátory Weber se dostal na výkon 395 koní. Celkově vzniklo jen 36 aut, která se dnes řadí k cenným sběratelským kouskům. Moderní nositel jména Superfast je z letošního roku a má před názvem číslici 812. Nahradil model F12berlinetta a má i větší vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. S parametry 789 koní a 718 Nm patří k nejrychlejším GT dnešní doby, když umí jet až 340 km/h a na stovce je za 2,9 sekundy. Které jiné kupé italské značky by bylo hodné starého jména Superfast?

Foto: Archiv redakce
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama