Hlavní obsah

Krasojízda Toyoty: Prodeje RAV4 přesáhly 10 milionů kusů

Foto: Jakub Deml

Toyota RAV4 je tu s námi už po pět generací a nedávno přesáhla hranici 10 milionů prodaných kusů

Její prodeje především za poslední rok stále stoupají. Jde o vůz nabízející hybridní i konvenční pohon. Pochází z Japonska, má bohatou historii a oblibě se těší takřka po celém světě. Mluvíme o Toyotě RAV4, jednom z nejúspěšnějších SUV značky, které nedávno pokořilo hranici 10 milionů prodaných kusů.

Článek

Toyota Corolla je sice nejprodávanějším automobilem na světě, nicméně v jejím stínu nezůstává ani RAV4. Proč? Od svého uvedení v roce 1994 už stačila přesáhnout hranici 10 milionů prodaných vozů. Konkrétně k 10. dubnu 2020 se bavíme o 10 080 834 kusech, přičemž toto číslo každý den roste.

Foto: Ford

Ford Model T dosáhl 15 milionů úhrnných prodejů. RAV4 ho za pár let nejspíš dožene

V porovnání s historickými modely začíná RAV4 dohánět takové famózní vozy, jakým byl například Ford Model T, který přesáhl 15 milionů úhrnných prodejů. Japonské SUV je také zhruba napůl cesty za Volkswagenem Beetle, jelikož ten si našel oblibu u více než 21 milionů zákazníků. A protože se „brouk“ už nevyrábí, „ravka“ má šanci srovnat skóre.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Beetle už je v důchodu, proto má Toyota reálnou šanci překonat jeho prodejní čísla

Pevnou pozici si však drží Corolla, dlouhodobě nejprodávanější automobil na světě. Přece jen si automobilka mohla v roce 2016 odškrtnout 44 milionů udaných vozů, což zkrátka zahřeje u srdce, potěší korporátní peněženku a rozdrtí konkurenci na prach.

Pokud si RAV4 udrží současné tempo, dožene Ford Model T už za několik let a pomůže srovnat dnes lehce pokřivenou ekonomiku. Abyste měli představu o tom, jak moc je tohle SUV populární, máme pro vás stručné srovnání.

V roce 1994, tedy v prvním roce po uvedení, Toyota prodala 54 tisíc kusů RAV4. O deset let později už šlo o 240 tisíc kusů ročně. Za další dekádu (2014) se úhrnné prodeje za 365 dní vyšplhaly na 643 tisíc vozidel. No a vloni se Japoncům podařilo najít 965 tisíc zákazníků, kteří si převzali klíčky od fungl nové „ravky“.

Foto: Toyota

Toyota RAV4 Adventure vypadá v severoamerické specifikaci vážně dobře

Mezi silné trhy pro Toyotu patří Spojené státy americké, jelikož zde automobilka prodá více RAV4 než modelů Corolla a Camry. Jenom vloni se Japoncům podařilo udat Američanům okolo 448 tisíc kusů sportovně-užitkové Toyoty. A letošní rok není výjimkou, jelikož si SUV bezpečně drží pozici nejprodávanějšího auta značky v USA.

Foto: Jakub Deml

U nás vévodí prodejním statistikám v rámci značky model Toyota Corolla

V Česku vede naopak Toyota Corolla, která vloni zaznamenala podle statistik Svazu dovozců automobilů 2 443 prvních registrací a letos za první čtvrtletí už 616, zatímco RAV4 jen 1 451 loňských registrací a 257 letošních.

Reklama

Načítám