Hlavní obsah

Testy: Toyota RAV4 2,0 AWD CVT – naprosto bezpečná volba

Foto: Jakub Deml
29. 7. 2019

Oblíbený bestseller Toyoty, zakladatel rodu SUV, přijíždí již ve své páté generaci. Nová RAV4 působí sebevědomějším dojmem než kdy dřív, je našlapaná moderní technikou, a přitom si zachovává to nejlepší z Toyoty – úžasnou uživatelskou přívětivost a promyšlenou konstrukci. Bude se vám s ní dobře žít…

Článek

Když jsem si nedávno pořizoval novou televizi, moc jsem nevymýšlel – prostě jsem šel k prodejci jedné renomované japonské značky a vybral si ten nejlepší model, jaký jsem si mohl dovolit. U konkurence bych možná dostal o nějakou technickou vychytávku navíc nebo o pár korun lepší cenu, ale takhle jsem měl jistotu, že kupuji kvalitní, spolehlivý a perfektně vyladěný produkt, na kterém mě nebude nic štvát. A přesně takhle si nejspíš vybírá spousta lidí také auto a skončí třeba u RAV4. A vůbec to nebude špatná volba.

Foto: Jakub Deml

Novou Toyota RAV4 si nespletete s žádným jiným autem zepředu ani zezadu

Toyota RAV4 před čtvrt stoletím v podstatě založila třídu SUV, tedy segment civilizovaných offroadů, a po čtyřech generacích se stále drží na špičce. Proto se jí po celém světě loni prodalo přes 800 tisíc kusů (!) a stala se tak nejprodávanějším SUV na světě a čtvrtým nejprodávanějším modelem vůbec (po Fordu řady F, Toyotě Corolla a Hondě Civic). Toyota si proto na její nejnovější generaci dala hodně záležet a z auta je pečlivé inženýrství opravdu cítit.

Stačí se podívat na její ostré rysy, ze kterých sebevědomí přímo čiší. Ve zpětném zrcátku ji rozhodně nepřehlédnete a přiznám se, že na ulici se za ní se zájmem i otočím. Což je neobvyklé, protože Toyoty dříve bývaly snadno přehlédnutelné šedé myšky, ale nejnovější generace produktů (C-HR, nová RAV4 i Corolla) vážně vystupuje z řady.

Taky interiér dokáže zaujmout, a i když pořád hraje prim jednoduchost a ergonomie (jinými slovy není tak „cool“ jako u evropské konkurence, ale snadněji se používá), detaily vyzařují důraz na kvalitu – třeba úžasně pevný chod voliče převodovky, precizní prošívání ve výplních dveřích i na palubce nebo otočné ovladače klimatizace s pogumovaným povrchem, které je radost držet v prstech.

Ale ještě víc na mě zapůsobil podvozek – je z něj cítit solidní jistota, která by odolala i pumovému útoku. RAV4 jede nádherně jistě a bez kymácení na hrbolatých rovinkách i v rychlých zatáčkách, přitom skvěle tlumí nerovnosti a zahrnuje posádku pohodlím. Žádnou zábavu z tohoto auta samozřejmě nevyrazíte, ale můžete se na něj za všech okolností spolehnout, a to je pro SUV cennější deviza.

Atmosférický čtyřválcový dvoulitr je tichý a vytáčí se sametově jemně, což šikovně podporuje CVT převodovka, která se umí pěkně odpíchnout i z nízkých otáček a zbytečně motor nedrtí ve vysokých otáčkách. A když už potřebujete vyšší výkon, přejde do režimu řazení virtuálních rychlostí, takže nezní jako vysavač. Se spotřebou se při správném zacházení vejdete do příjemných sedmi litrů na sto kilometrů.

Pokud chcete jezdit ještě o cca litr a půl laciněji, musíte sáhnout po benzinovém hybridu, který z nabídky definitivně vystrnadil diesel (ten má v Evropě momentálně těžký život). Tvrdě si za něj připlatíte (oproti verzi s automatem musíte přihodit ještě dalších 60-95 tisíc podle zvolené varianty), ale k nižší spotřebě dostanete v ceně také lepší dynamiku (hybrid je o 50 koní výkonnější), takže to vůbec není špatný obchod.

Nová RAV4 se tedy vážně povedla. Je dost prostorná a praktická, promyšlená a našlapaná technikou (bi-LED světla, všechny možné jízdní asistenty, 8“ dotykový infotainment nebo audio JBL), pohodlná, úsporná a bezpečná, jak se na moderní rodinné SUV sluší a patří. Navíc tentokrát má i výraznější osobnost, která by vás mohla zaujmout – už jen proto, že se vám bude prostě jen líbit. RAV4 vás nezklame.

Startovací cena RAV4 s manuální převodovkou, pohonem pouze předních kol a v základní výbavě je 719 900 Kč, automatická převodovka stojí 50 tisíc a za pohon všech kol musíte přihodit dalších 50, protože ho seženete pouze v prostřední výbavě. Hybrid pak začíná na 865 tisících (4 x 2), respektive 915 tisících (4 x 4). 

Technické údaje
MotorŘadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 987 cm3
Výkon129 kW (173 k) při 6 600 ot./min.
Točivý moment208 Nm při 4 300 - 5 500 ot./min.
Převodovkaautomatická, plynule měnitelný převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 583 kg
Akcelerace 0-100 km/h11,0 s
Maximální rychlost190 km/h
Spotřeba (kombinace)5,9 l/100 km
Objem palivové nádrže55 l
Kola a pneumatiky225/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 600/1 855/1 685 mm
Rozvor2 690 mm
Objem zavazadlového prostoru580 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama