Jízda s nejslavnějšími klasickými auty z minulosti je vždy velkým řidičským zážitkem, ale jak se žije s více než padesátiletým autem ve stavu odpovídajícím novému exempláři? Přijal jsem nabídku, která se neodmítá, a na víkend si vyzkoušel legendární Ford Mustang Convertible s osmiválcem „289“ a třístupňovou manuální převodovkou. A bylo to boží!
Když tohle SUV avizovalo příchod na trh, lidé ani nevěděli, jak bude vypadat. I přesto Škodovácké dealery zasypaly objednávky. Pár let na to se situace o moc nezměnila, vůz akorát prošel drobnou modernizací a stále si hrdě drží post vlajkového modelu značky se spalovacím motorem. Proč tedy Kodiaq řidiče tak baví? Důvodů je hned několik…
Převézt naráz sedm osob bylo dříve výsadou MPV, dnes je už však z trhu vytlačila vlna SUV, které zvládnou totéž a ještě něco navíc – alespoň tak praví teorie, kterou jsme si prostě museli ověřit v praxi. Je tedy dobrodružnější Dacia Jogger důstojnou náhradou velkoprostorového modelu Lodgy?
Na první pohled se změnila maska, světlomety a nárazníky, takže by se chtělo říct, že je to typický mid-life facelift. Jenže omyl – nové Santa Fe stojí na úplně jiné platformě, aby mohlo dohnat soupeře a vkročit do budoucnosti.
Třídveřový modrý Focus první generace není pro netrénované oko ničím zvlášť neobvyklý. Jeho zářivá metalíza a decentně rozšířené lemy blatníků však napovídají, že tady bude leccos jinak. Znalci Fordů, milovníci rally a nadšenci do sportovních aut vědí své. Ford Focus RS MK1 je legenda a mě nesmírně zajímalo, jestli svému jménu dostojí.
Z nějakého důvodu mám ruské Lady, navzdory jejich původu, vlastně rád. Auto za politiku nemůže a v rámci východního bloku patřila auta vyrobená podle italské licence mezi ta nejlepší. Model 2107 pak byl vrcholem nabídky této značky.
Rodina elektrických Volkswagenů se nedávno rozšířila o SUV kupé ID.5, a to včetně výkonné verze GTX. Ale co od ní čekat? Ostrý sport, cestovní rychlík nebo jen exkluzivní výbavu? Krátce jsme se svezli na točitých okreskách v okolí Karlštejnu a už máme jasno!
Nejnakažlivějšími nemocemi dnešních automobilů jsou dotykové displeje a SUV. Tenhle mor dokonce zcela vyhubil některé kategorie aut. A tradiční terénní auta, která opravdu v terénu něco umí, také silně nakazil. Dá se tedy ještě vůbec koupit „zdravý“ off-road?
Reklama