Hlavní obsah

Na prodej je překvapivě levný veterán Ferrari

Foto: Ahmed Qadri-Pixelhaus Media ©2021 Courtesy of RM Auctions

Ne, tentokrát v tom není háček. Výjimečně…

Ferrari z první poloviny osmdesátých let by mohlo značit slušný investiční potenciál. Když jde navíc o jediný exemplář svého druhu, tak to potom bude stát určitě nesmysl! Nebo ne? Vzácné Ferrari Meera S by podle všeho mělo stát majlant, ale nestojí. Čím to je způsobeno? V čem je ten příslovečný háček, který nám ti ničemové z Garáže už zase tají a hodlají si jej nechat až na konec článku?

Článek

Chleba s máslem. Svíčková s brusinkami. Vychlazené pivo. Jsou zkrátka sousloví, která k sobě sedí jako zadek na hrnec. Ovšem termín „levné Ferrari“, to k sobě už moc nejde – kupodivu tento konkrétní exemplář, typ Meera S z počátku 80. let, je ten případ. Proč? Je to veterán, je jediné na světě, a co je nejdůležitější, je to Ferrari. Jenže z nějakého důvodu stojí „jen“ okolo 100 tisíc eur (zhruba 2,5 milionu Kč). Kde je háček?

Foto: Ahmed Qadri-Pixelhaus Media ©2021 Courtesy of RM Auctions

Ferrari Meera S je jediné na světě, přesto se o něj sběratelé nejspíš nepoperou

Mnohdy se totiž člověk na internetu dočte o „levném“ veteránu a ono se nakonec ukáže, že je po bouračce, nemá motor nebo je to vlastně vrak. Tentokrát však ne. Vůz je založen na nepříliš vyhledávaném typu 400i, což byl spíš takový luxusní grand tourer než sporťák. Zároveň je jediný na světě z toho důvodu, že si jej na začátku osmdesátých let nechala na zakázku vyrobit saúdskoarabská královská rodina – nejde tedy o speciální edici, se kterou by přišla sama automobilka.

Základ původního 400i je tu stále poměrně patrný díky klínovité siluetě, ale jinak se karoserie značně liší. Má však některé prvky typické pro sporťáky a grand tourery z osmdesátých let, jako je například nízký nos nebo pověstná „mrkací“ přední světla. Nízký čumák navazuje na mírně vypouklou kapotu, která přechází v překvapivě strmé čelní okno. Linie střechy s úzkými C-sloupky pak pozvolně klesá dolů… aby opět vybočila ze své přirozené trajektorie a vytvořila prostor pro jakoby sedanový kufr. Celkový pocit z auta pak působí trochu disharmonicky – jeden by skoro ani nevěřil, že jde o Ferrari.

Přitom karoserii navrhoval známý designér Giovanni Michelotti, údajně dokonce jde o „jeho“ úplně poslední Ferrari. Vůz nese bílou barvu „Bianco Fuji“ a jezdí na klasických pětipaprskových litých kolech s hvězdicovým vzorem.

Foto: Ahmed Qadri-Pixelhaus Media ©2021 Courtesy of RM Auctions

O pohon se stará 4,8l V12, jeho 315 koní jde na zadní kola přes třístupňovou automatickou převodovku

Uvnitř najdeme kombinaci rudé a krémové kůže, což odkazuje na opulentnost osmdesátých let. Je zajímavé, že na svou dobu měl typ Meera S poměrně pokrokové prvky, jako byla například duální klimatizaci nebo parkovací kamera pro lepší pohled dozadu, byť vnitřní zpětné zrcátko tu stále je.

Přestože jde o poslední Ferrari, na kterém slavný Michelotti pracoval, bude si muset vůz na svou chvíli slávy ještě pěkných pár let počkat – vzhledem ke kurióznímu původu by však do budoucna mohlo jít o „bílého koně“ mezi investičními vozy z Maranella – a to doslova.

Uvnitř najdeme kombinaci rudé a krémové kůže, což odkazuje na opulentnost osmdesátých let. Je zajímavé, že na svou dobu měl typ Meera S poměrně pokrokové prvky, jako byla například duální klimatizaci nebo parkovací kamera pro lepší pohled dozadu, byť vnitřní zpětné zrcátko tu stále je.

Rozhodně nejde o druh italského plnokrevníka, jehož plakáty by si automobiloví nadšenci lepili nad postel, od toho tu byly jiné kousky. Ale vzhledem ke své „originalitě“ by do budoucna mohlo jít o zajímavou kuriozitu, která by mohla být zajímavým zpestřením sbírky nejednoho fajnšmekra.

Skutečnou hodnotu vozu ukáže až čas, neboť dubajská dražba aukční síně RM Sotheby’s se koná 2. února 2022, přičemž síň udává odhadovanou cenu v rozmezí 90 až 110 tisíc eur – tedy 2,2 až 2,6 milionu korun. Lepší příležitost, jak vlastnit Ferrari, se jen tak nenaskytne.

Reklama

Související témata:
Načítám