Hlavní obsah

Dělník na stavbu za miliony: Luxusní Bentley jako pracovní pick-up s motorem W12

Foto: Pistonheads

Má se za to, že tohle pracovní Bentley je světový unikát. Britský majitel si jej nechal na zakázku přestavět, poctivý dvanáctiválec zůstal.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Asi málokoho by napadlo, že něco podobného může vzniknout, ale lidská fantazie a kreativita nezná mezí, zvlášť u lidí s hodně naditou peněženkou. Úpravce z Velké Británie přestavěl luxusní Bentley Continental GT na poctivý pracovní nástroj. Dobrou zprávou je, že dvanáctiválec mu zůstal, přibyl však i kus od Aston Martinu – tipnete si jaký?

Článek

Staré dobré pick-upy jsou opět v kurzu. Bytelná konstrukce, silný motor a spousta prostoru pro náklad jsou velkým lákadlem pro mnohé, navíc tito pracanti mají svůj nepopiratelný charakter – stačí se podívat na Ford Ranger nebo Toyotu Hilux, případně zámořský F-150 a RAM. Ovšem pick-upy se znakem luxusních značek na kapotě už jsou poměrně velkou vzácností.

Jedním takovým příkladem byl Mercedes třídy X, který se v showroomech dlouho neohřál. Pár pick-upů vytvořili i u BMW, žádný z nich se však nedostal dál než za fázi konceptu.

V Austrálii se pak zrodila zajímavá odrůda sportovních pick-upů postavených na základech osobních aut, jimž se přezdívá Ute (od slova utilitarian, tedy užitkový). Ukázkovým příkladem je třeba Holden Maloo. A touto cestou se vydal i úpravce DC Customs se svou nejnovější a nejzvláštnější kreací…

Foto: Pistonheads

Tohle Bentley Continental GT s 6,0l motorem W12 je od dveří dozadu prakticky kompletně jiné. Přestavba údajně vyšla na více než 3 miliony Kč (!).

Společnost se sídlem v Dudley (zhruba půl hodiny cesty na západ od Birminghamu) se soustředí na tuning moderních a renovace klasických vozů. Firma působí od roku 2015 a Decadence, jehož zakázku zadal jeden z vážených zákazníků firmy, je zatím dost možná nejodvážnějším projektem.

Celá přestavba vozu Bentley Continental z roku 2005, ze kterého projekt vychází, údajně vyšla na 120 tisíc liber, tedy něco přes 3 miliony Kč (!). Pochopitelně jde o ohromný zásah do konstrukce, neboť vůz je od dveří dozadu téměř úplně jiný – velkou část nákladů tak spolkly karosářské práce.

Foto: Pistonheads

Přestavba Bentley Continental GT na pick-up je překvapivě precizní, korba je vystlána týkovým dřevem a nechybí ani úložné prostory.

Ve zkratce by se dalo říct, že lidé z DC Customs odstranili část střechy, celé víko zavazadlového prostoru a zadní sedadla, došlo i na jiný zadní nárazník s čtyřmi koncovkami výfuku. Kupodivu se však podařilo zachránit elektricky ovládané střešní okno a nějaký úložný prostor za předními sedadly.

Práce se pochopitelně neomezily jen na uříznutí několika panelů karoserie, ve skutečnosti jde totiž o precizně odvedenou práci. Korba je kompletně vystlána obložením z týkového dřeva, což je jasná inspirace luxusními čluny. V neposlední řadě však zbylo místo i na úložné prostory, třeba na menší brašnu s nářadím.

Na závěr přišel zakázkový sytě fialový lak, zajímavé však je, že kapota je lakována ručně (!) ve stříbrné barvě Silver Birch, která původně pochází ze vzorníku automobilky Aston Martin. V interiéru pak vidíme nové dvoubarevné čalounění kombinující karamelově hnědou s tmavě šedou Alcantarou (loketní opěrka, výplně dveří) a dřevěným obložením.

Asi nejlepší však na tomto pick-upu Bentley Continental je, že impozantní 6,0l dvanáctiválec twin-turbo zůstal nedotčen. Vůz tedy dává výkon 560 koní a 650 Nm, díky čemuž původní automobil zrychlil z klidu na stovku za 4,4 sekundy a uháněl až 318 km/h.

Pokud vás „pracovní“ Bentley zaujalo, máte jedinečnou šanci tento exkluzivní kousek vlastnit. Tato zakázková specialita je totiž momentálně na prodej za 149 950 liber (4,2 milionu Kč), což je sice hodně peněz, ale za světovou raritu možná ani tolik ne. Co říkáte?

Jak se vám líbí pick-up Bentley?
Je to boží!
59,9 %
Je to blbost!
40,1 %
Celkem hlasovalo 902 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Motory W12
Načítám