Hlavní obsah

Toyota Hilux 2.8 D-4D – Drncající osobák s korbou

Foto: Lukáš Volšický

V posledních dvou dekádách je Toyota Hilux jedním z nejlépe prodávaných pracovních pick-upů na evropském trhu, aby obstála v boji s nejsilnější konkurencí, Toyota ji při nejnovější modernizaci vybavila novou výkonnější motorizací, zlepšila výbavu a zapracovala na naladění podvozku. Jak modernizovaný Hilux jezdí?

Článek

Legendární Toyota Hilux je vlivem britského Top Gearu uznávána jako automobilové synonymum japonské spolehlivosti, jenže v současnosti se tenhle pick-up ani nevyrábí v domácím Japonsku – v Evropě se totiž setkáváme s jihoafrickou verzí. Ničemu to nevadí, protože se Hilux drží svých základních vlastností a stále je šikovným pracovním nástrojem, který nedávno došel neviditelnou, avšak významnou modernizací.

Současná osmá generace Toyoty Hilux se vyrábí již od roku 2015, a protože musí zůstat konkurenceschopná, Toyota v minulém roce uvedla na trh modernizovanou verzi. Neznalým okem ji vlastně ani nepoznáte, protože designových změn je jen minimum a hlavními poznávacími znaky jsou mohutná orámovaná maska chladiče s chromovým horním pruhem a zadní světla s LED technologií.

Foto: Lukáš Volšický

Modernizovanou Toyotu Hilux poznáte zejména podle nové masky chladiče s chromovým pruhem

Ve větší míře se modernizace projevila v interiéru, jenž sice stále vychází ze zastaralé architektury, ale zejména ve vrcholné specifikaci Invincible je překvapivě luxusní, tedy alespoň na poměry obyčejnějších pracovních pick-upů. Kožená sedadla tak doplňuje audiosystém JBL a standardem pro většinu výbav je osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Jedinou výjimkou je nejnižší výbava Live.

Nejvýznamnější novinkou faceliftovaného Hiluxu je nový 2,8litrový čtyřválcový turbodiesel, doplňující starou známou vznětovou motorizaci 2.4 D-4D, o 204 koních (150 kW). Nová motorizace je dostupná se šestistupňovou manuální převodovkou nebo příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou, která disponuje vyšším točivým momentem – síla „manuálních“ Hiluxů s volitelným automatem tak vzroste ze standardních 420 na vrcholných 500 newtonmetrů.

Foto: Lukáš Volšický

Zezadu však nový Hilux poznají jen „znalci“. Jedinou odlišností jsou zadní světla s přepracovanou grafikou

S novým silnějším srdcem umí Hilux vyvinout lepší jízdní dynamiku, je živější, zrychluje na stovku za přibližně 11 sekund, snadno dosahuje i zvládá dálniční rychlosti a jezdí s průměrnou spotřebou okolo 10 l/100 km. Inženýři Toyoty se navíc vynasnažili, aby modernizovaný Hilux byl kultivovanější než předchůdce, a zapracovali i na naladění podvozku.

Ten se pořád zakládá na podvozkovém rámu a odpružení zadní tuhé nápravy listovými pery, ale zatímco předcházející model disponoval naladěním na zatížené auto, při vývoji nejnovějšího Hiluxu technici brali v potaz i skutečnost, že často jezdí i bez těžkého nákladu. S novými tlumiči a jejich přepracovaným uložením se Hilux sice nezbavil charakteristických vibrací rámových pick-upů, ale při normální jízdě je civilizovanější.

Foto: Lukáš Volšický

Interiér s koženým čalouněním je útulným místem, které je na poměry pracovních pick-upů relativně luxusní

Z Hiluxu se tak stává všestrannější auto a souhlasím s názorem, že teď je „drncajícím osobákem s korbou“. V Toyotě se vynasnažili, aby byl příjemnějším pro každodenní použití, a dokonce jej vybavili elektrifikací korby – jednou z nejdůležitějších novinek nejnovějšího modelového roku je i elektricky rolovaný kryt, 12voltová zásuvka a dvě diodové svítilny na vnitřních bocích korby.

Parametry Toyoty Hilux Double Cab
Délka nákladového prostoru1 555 mm
Šířka nákladového prostoru1 540 mm
Výška nákladového prostoru480 mm
Nosnost1 000 kg
Hmotnost taženého přívěsu3 500 kg
Brodivost700 mm
Stoupavost42°

A jaká je modernizovaná Toyota Hilux v závěrečném zhodnocení? S novým kultivovanějším a o téměř půl litru větším čtyřválcem je Hilux dynamičtější než základní verze s 2,4litrovou jednotkou, je sympatičtější pro každodenní život a nabízí bohatší výbavu. Nevýhodou bohužel je, že za silnější motorizaci zaplatíte cenu, která ve všech dostupných verzích překračuje jeden milion korun včetně daně.

Základní cena za Toyotu Hilux v provedení Single Cab, výbavě Live a se slabší motorizací 2.4 D‑4D začíná od 940 170 korun. Novou silnější motorizaci 2.8 D‑4D nejlevněji získáte s provedením Extra Cab, výbavou Active a manuální převodovkou od 1 121 670 korun a cena testovaného vozu v nejvyšším výbavovém stupni Invincible Sport a příplatky dosahuje 1 588 295 korun. Ceny jsou uvedeny včetně DPH.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
Zdvihový objem2 755 cm3
Výkon150 kW (204 k) při 3 000 ot./min.
Točivý moment500 Nm při 1 600–2 800 ot./min.
Převodovkaautomatická, 6 stupňů
Pohonvšech kol
Pohotovostní hmotnost2 350 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,7 s
Maximální rychlost175 km/h
Spotřeba (kombinace)10 l/100 km
Objem palivové nádrže80 l
Kola a pneumatiky265/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)5 330/1 855/1 810 mm
Rozvor3 085 mm

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: