Hlavní obsah

Americká firma úspěšně otestovala baterii s dojezdem 1 200 km

Foto: Tesla Motors

Společnost Our Next Energy, zkráceně „One“, vyvíjí revoluční baterie, které by měly vyřešit jeden z hlavních neduhů elektromobilů – omezený dojezd. Baterie byla použita ve voze Tesla Model S (na obrázku)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Our Next Energy neboli zkráceně One se specializuje na výrobu a vývoj baterií, přičemž v současnosti testuje nejnovější model Gemini 001 – baterii, která by podle firmy měla být zásadním milníkem v evoluci elektromobility. Testovací Tesla Model S s baterií Gemini dokázala ujet 1 203 kilometrů!

Článek

Dojezd a doba nabíjení. To jsou dvě příslovečné Achillovy paty elektromobilů, ovšem ti nejlepší inženýři světa dávají prakticky dennodenně hlavy dohromady, aby tyto (prozatímní) neduhy eliminovali. A firma Our Next Energy, zkráceně One, sídlící ve městě Novi v americkém Michiganu, je zdá se na dobré cestě.

Foto: Our Next Energy

Baterie Gemini disponuje velmi dobrou kapacitou 203,7 kWh, její předprodukční prototyp má vzniknout v roce 2023

Podle výsledků ze simulátoru dokáže vůz s touto technologií ujet dokonce 1 411 kilometrů – jenže co si budeme povídat, tento údaj je třeba brát hodně s rezervou. V laboratorních (tj. ideálních) podmínkách totiž odpadají „překážky“ jako zima, stoupání, náhlá zastavení, opětovné rozjezdy a další.

Přesto – 1 200 kilometrů průměrnou rychlostí zhruba 90 kilometrů v hodině už je na elektromobil velmi slušné číslo. Firma si od svých produktů mimo jiné slibuje zmírnění nátlaku na infrastrukturu pro elektromobily – díky větší efektivitě a tedy i delší výdrži baterií se zmírní riziko čekání na dobíjecích stanicích, usilovně se pracuje i na zkrácení doby nabíjení.

Zajímavé je, že firma One si uvědomuje ekologickou zátěž výroby baterií a další rizika – proto optimalizuje výrobu tím, že využívá maximální možné množství udržitelných materiálů. S úspěšným otestováním prozatím experimentální baterie Gemini se hodlá vrhnout na vývoj kompaktnější alternativy, baterie Aries.

Gemini je revoluční baterie disponující kapacitou 203,7 kWh, což umožňuje onen pozoruhodný dojezd. Pro srovnání – baterie Tesly Model S pocházející přímo z fabriky má kapacitu 103,9 kWh – výsledkem je, že sériová baterie Tesly dává dojezd 652 km.

Byť byla firma založena teprve v roce 2020 a už má slušně nakročeno k tomu, aby se stala velkým hráčem na poli elektromobility. Ba co víc, dočkala se podpory od investorů, jako je automobilka BMW, dále potom Volta, Flex, Breakthrough Energy a dalších technologických gigantů. Z fyzických osob se firma dočkala podpory třeba od Billa Gatese nebo Jeffa Bezose.

Hotový předprodukční prototyp baterie Gemini by měl vzniknout v roce 2023, do sériových vozů se tedy může reálně dostat rok poté. Podle aktuálních odhadů firmy by měla baterie Gemini nabídnout ve vozech SUV a velkých pick-upech, které jsou ve Spojených státech oblíbené, reálný dojezd 700 mil, tedy zhruba 1 100 kilometrů. Kompaktní baterie Aries se má dostat do výroby už v průběhu lětošního roku.

„Momentálně hodláme urychlit vývoj baterií, a podpořit tak rozšíření elektrických vozidel pro širší veřejnost, zejména eliminováním takzvané dojezdové úzkosti, která dnes odrazuje velkou část potenciálních zákazníků,“ nechal se slyšet výkonný ředitel společnosti One, Mujeeb Ijaz.

Reklama

Načítám