Článek
Plně elektrický dvoumístný roadster MG Cyberster je něco vskutku jedinečného a na našem trhu nemá přímou konkurenci.
Totiž kolik jiných ryze bateriových sériově vyráběných roadsterů znáte? Kaipan 415? Kusová produkce a auto pro 15leté. Kaipan VoltAge? Byly jen prototypy.
Sportovní elektro auta bez střechy sice existují, ale jsou (hodně) drahá. Jde třeba o modely Maserati GranCabrio Folgore (kabriolet, 5 milionů), Pininfarina B95 (roadster, 106 milionů) nebo pak koncepty typu Polestar 6 či Genesis X. Fiat 500e, GMC Hummer nebo Mini jsou pak trochu mimo mísu.

MG Cyberster se správně čte „sajbrstr“.
MG Cyberster za cenu pod 1,8 milionu korun na to jde jinak, proto za „málo“ peněz dokáže poskytnout hodně zážitků. A to i koncem října, kdy maximální teploty atakují nejvýše 11 stupňů a slunce zazáří spíše ojediněle.
Než se vrhneme do víru testu, naučíme vás název sporťáku správně vyslovit. Cyberster totiž není „kyberster“, „kybster“ nebo „sajbstr“, správná výslovnost je „sajbrstr“, byť Britové ono první „r“ tak rádi polykají.
Cyberpunk v praxi
Design vozu se světlou výškou 115 mm je rozhodně nepřehlédnutelný, a to zejména kvůli dvojici vertikálně otevíratelných dveří, výška zdvihu je nastavitelná v infosystému a zajišťují ji dvě masivní elektricky ovládané vzpěry.
Už jen to samo o sobě budí pozornost, zvláště pak zezadu, kde se přidávají cyberpunkově laděné zadní lampy v designu šipek. Zábavné je, že tvar šipky mají také blinkry, takže všem dost názorně ukazují, kam budete odbočovat.

Výška otevření dveří je nastavitelná.
K divokému zadku úplně nesedí přední zakulacená část. Nebo nesedí, zkrátka je jiná, méně cyberpunková, umírněnější, snažící se dohnat divoké tvary kulatou grafikou denního svícení a blinkrů ve světlometech.
Boky poté zdobí stylové prahy odkazující na loňské sté výročí značky a vršek zdobí elektricky ovládaná standardně černá střecha, kterou ale můžete mít za 15 000 Kč v červené barvě.
Interiér nabízí na poměry vozu slušnou praktičnost. Odkládacích prostor vpředu a na bocích sice mnoho není, nicméně za sedačky už něco dáte, stejně tak do kufru o objemu 249 litrů, respektive 200 litrů, pokud je složená střecha. Dva menší kufry, batoh a drobnosti tak auto pojme, proto na dovolenou nemusíte vyrážet jen se zlatou kreditkou.

Pracoviště řidiče připomíná futuristický kokpit o čtyřech displejích.
Dominantou kabiny jsou čtyři displeje, které sice na pohled vypadají fantasticky a skutečně máte pocit, že řídíte něco z videohry Cyberpunk 2077, ale v praxi už to taková pecka není.
Když vynecháme občasný chybný strojový překlad, tak každý z displejů místy působí tak, že jeho rozhraní navrhoval jiný vývojář, za domácí úkol a přes víkend. Chápeme, že dostat řadu nastavení do obrazovek není úplně snadné, ale určité sladění nebo intuitivní ovládání postrádáme.
Vysloveně nedomyšlené je využití levého displeje jakožto zrcadlení pro navigaci nebo hůř konektivitu Apple Carplay/Android Auto, což jde výhradně kabelem, takže mobil musíte umístit do nápojáků nebo úzké přihrádky vedle nich, kam se zase řada telefonů nevejde.
Chcete se podívat na navigaci? Koukněte vlevo, kde vám výhled blokuje volant.
Navíc vám výhled na levý displej částečně blokuje volant, samotné koukání na už tak cloněnou navigaci vlevo do strany je spíš nepřirozené a více odvádí od řízení. Krom toho se nám levý displej častokrát sekal při aktivaci kamery v nízkých rychlostech během odbočování. Když se nesekl, tak naopak obraz zůstal trvale běžet i ve chvílích, kdy měl být dávno deaktivovaný. Kamerového pomocníka jsme tak museli vypnout.
Ještě zmíníme volant, designově hezky tvarovaný, doplněný fyzickými tlačítky a výhřevem. Jeho věnec je však zbytečně tlustý (na to samé trpí některé mercedesy), takže se nedrží tak pohodlně.
A co ještě nechápeme, to je zamykání. Pokud k autu přijdete s klíčkem v kapse, tak stisknete tlačítko na dveřích, zámky se odemknou a vrata vyklopí. Ve chvíli, kdy auto opouštíte, tak dveře zavřete opět tlačítkem, ale zamknout lze výhradně klíčem. Nedomyšlené, škoda.

Odemykáte tlačítkem, zamykat musíte na klíči.
Gamepad připravit
Displeje, dveře, rozhraní… To vlastně není zase tak důležité, protože se bavíme o sportovním roadsteru pro radost, navíc na baterky, takže reálné zájemce budou více zajímat jiné věci. Například, jak auto jezdí.
Brutálně. S akcelerací z nuly na sto za 3,2 sekundy při využití systému řízeného rozjezdu (launch control) se budete cítit jako při startu rakety. Pár těchto elektro střel jsme už u nás testovali, třeba modely Performance od Tesly, nicméně MG Cyberster vám dá zažít trochu jiný pocit ze zrychlení.
Zatímco Tesly po zadupnutí plynového pedálu mají půl sekundový pocitově vlažnější rozjezd a pak vystřelí, tak MG vypálí hned a za sekundu se akcelerace ještě znásobí. Výsledek je v obou případech stejný, úsměv na rtech a emoce stříkají jako šampaňské na pódiu Grand Prix.

Vrcholný Cyberster vystřelí z nuly na sto za 3,2 sekundy. A to je brutální.
Testované provedení se dvěma elektromotory je naladěné na 510 koní a točivý moment na mocných 725 Nm, posílaný na obě nápravy. V praxi to znamená, že předjíždění nebude představovat žádný problém a při rychlé jízdě doženete kdejaký spalovák až do rychlosti 200 km/h, kde maximálka elektra končí.
Přestože jde o sportovní roadster, tak v zatáčkách nečekejte takovou řidičskou romanci, jakou umí nabídnout například ikonická Mazda MX-5, případně elektrický BYD Seal. Dvoutunový Cyberster neumí poskytnout citelnou zpětnou vazbu od kol do volantu a zatáčky neprojíždí s takovou jistotou, jakou byste očekávali.

Je Cyberster řidičské auto? Vlastně ne. Rychlé nebo kochací ano.
Taková Tesla Model 3 Performance se sice řídí jako auto z videohry, taky si s vámi úplně „nepovídá“, ale přece jen dokáže být čitelnější. U MG máme při dynamické jízdě leckdy pocit, jako bychom ho ovládali pomocí bezdrátového gamepadu (herní ovladač), zatímco Tesla 3 Performance je herní křeslo s volantem a BYD Seal reálné řidičské auto.
Krásná zbytečnost
Jestli ale čínský sporťák vnímáte jako něco, co má na přání hodně jezdit rychle, co má předjet každého a sklízet obdivné pohledy, pak jste na správné adrese. Navíc po stisknutí tlačítka supersport na volantu vůz krátkodobě uvolní veškerý dostupný výkon i sílu, takže razantně ožije podobně jako Pepek námořník po dávce špenátu. Zkrátka řízená střela na přání.
Co se týče spotřeby, tak naše kombinovaná s okolními teplotami 11 a méně stupňů, v režimech jízdy se střechou i bez ní, ve svižném i komfortním tempu na letních gumách nakonec vyšla na 25 kWh na sto. To není úsporné, ale ani my úsporní nebyli – jízdou, topením, vyhříváním baterie…

Tímto tlačítkem se uvolní veškerý dostupný výkon a krouťák.
Využitelná kapacita trakčního akumulátoru činí 74,4 kWh, proto se s plnou baterkou dostanete na podzimní dojezd okolo 300 km reálně, s rezervou při této spotřebě počítejte 250 km. Nabíjení auto zvládá výkonem až 144 kW, opět to není mnoho, nicméně pokud máte ohřátou baterku, systém umí tohoto výkonu dosáhnout na příslušné stanici poměrně brzy od zahájení nabíjení.
A co když si budete chtít trochu zablbnout, zasmykovat? Stabilizace podvozku sice jde omezit, ale ne vypnout, takže pokusy o drift zpravidla končí zásahem elektroniky a nedotáčivostí, a to i na kluzné ploše. Takže ano, trochu srandy vám auto dovolí, ale jen trochu.
Co tedy čínský roadster na baterku od MG je? Vlastně takové auto snů přinášející radost a brutální zrychlení, určené pro movitější. A přestože je Cyberster krásný, tak je vlastně (krásně) zbytečný.
Na rozdíl od Tesly Roadster tady „sajbrstr“ ovšem je, můžete si na něj sáhnout, můžete jej řídit, můžete si ho objednat a můžete se za jeho volantem bavit.
MG Cyberster koupíte ve dvou provedeních. Umírněnější zadokolka Trophy o 340 koních (475 Nm) stojí od 1 639 000 Kč, zatímco testovaná čtyřkolka GT o 510 koních (725 Nm) vyjde na 1 759 000 Kč. Překvapivě i na takto sportovní vůz značky Morris Garages platí dlouhá 7letá garance omezená na 150 000 km.
| Technické údaje | MG Cyberster GT |
|---|---|
| Motor | 2× synchronní elektromotor |
| Výkon | 375 kW (510 k) |
| Točivý moment | 725 Nm |
| Převodovka | stálý redukční převod |
| Pohon | všech čtyř kol |
| Pohotovostní hmotnost | 1 985 kg |
| Akcelerace 0–100 km/h | 3,2 s |
| Maximální rychlost | 200 km/h |
| Dojezd | 443 km |
| Kapacita baterie | 77 kWh (využ. 74,4 kWh) |
| Nabíjení | AC 11 kW, DC 144 kW |
| Kola a pneumatiky | R20, 245/40 (p), 275/35 (z) |
| Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 535/1 913/1 329 mm |
| Rozvor | 2 690 mm |
| Světlá výška | 115 mm |
| Objem kufru | 249/200 l (slož. střecha) |







