Článek
Čím vyšší číselná řada, tím vyšší třída a luxus. To u BMW platí už dlouhá léta, proto vám při pohledu na skoro 5,4 metru dlouhou dvoubarevnou limuzínu série začínající sedmičkou musí být jasné, že tady se bavíme o tom nejlepším, co s logy BMW v sériové podobě dostanete.
Jasně, máme ještě řadu osm, ale to jsou luxusní cestovní gran tourery se sportovním puncem. Sedmička je ale pro všechny, kteří na silnicích nechtějí jezdit, nýbrž plout.
Na poněkud kontroverzní příď s velkými podsvícenými ledvinkami a dělenými světlomety jsme si od roku 2022 už tak nějak zvykli. A kdo ne, toho nejspíš uklidní fakt, že až řada 7 přejde do dimenze Neue Klasse (a nebude to trvat dlouho), stejně radikálně změní úplně celou koncepci včetně vzhledu.

Dvoubarevné lakování sice stojí hodně peněz, ale design vozu posune na novou míru majestátnosti.
Design auta navíc ovlivňuje volba laku, zejména ony dvoubarevné dávají vozu větší dojem majestátnosti. Sice za něj zaplatíte 326 tisíc navíc a detailní zkoumání barvy odhalí lehce pomerančovou strukturu, nicméně onen „wow“ efekt, když se v autě někde zjevíte, je nejspíš k nezaplacení.
Linie elegance navíc doplňují zapuštěné kliky dveří, které lze nechat otevřít buď na automatiku (senzory na boku zkontrolují prostor a servomotory dveře otevřou), nebo stisknete tlačítko v klice, dveře odskočí a vy otevíráte ručně. Automatika je sice „blbost“, nicméně příjemná, v lepší společnosti pak mnohdy nutná.

Kufr by mohl být větší, ale na převoz Mastercard bohatě postačuje.
Snad jen kufr o objemu 540 litrů by vzhledem k prostornosti vozu mohl být o něco větší. Jasně, jde o klasický sedan, takže do něj dvě či tři mrtvoly dáte, ale stejně. Na druhou stranu pokud někdo má na 7er a cestuje s ní třeba na dovolenou, pak s sebou moc zavazadel nejspíš nevozí. Postačí Mastercard.
Vlastní svět
Kabina pochopitelně nabízí řadu individualizací, nicméně její dominantou jsou spojené displeje budíků a infosystému, dlouhá podsvícená ovládací lišta se skleněným efektem, středový tunel posázený ovladači i řadicí pákou a pochopitelně rovněž sedadla.
Ta hrají klíčovou roli při cestování vpředu i vzadu. Čalounění volíte opět různé, látku, kůži, kombinaci, kašmír… Výhřev, ventilaci nebo masáže, které jsou skutečně příjemné a diskrétní. Sedačka s vámi pracuje klidně desítky minut a pomáhá uvolňovat svalové napětí i únavu způsobenou sezením.

V sedmičce budete řešit dilema, jestli sedět za volantem, nebo vzadu.
Vzadu pak můžete mít základní lavici jako my v testovaném kusu, případně se nabízí ještě volitelná královská křesla doplněná stropním palubním kinem. Ale i základní sezení je příjemně měkké, pohodlné, na dveřích máte vlastní ovládací tablety, takže můžete měnit jízdní atmosféru či třeba hudbu.
Nechybí ani elektrické roletky všech zadních oken a osvětleného střešního okna nebo držáky na tablety v předních sedačkách. Zkrátka jestli chcete ticho a soukromí, jde to vyřešit na pár doteků. A to samé, jestli toužíte po troše kulturního vyžití.
Tím navazujeme na palubní audiosystém Bowers & Wilkins, který vám umožní slyšet i tóny, jaké jste v přehrávané skladbě dosud neslyšeli.

Jako by Lana seděla vedle vás a krásně čistě zpívala jen pro vaše uši.
Jakmile má totiž auto jako zdroj nějaké kvalitní audio (tedy ne ořezanou empétrojku), tak i při takřka plné hlasitosti hraje vše ladně, čistě a pronikavě. Fakt máte pocit, že vedle vás sedí Lana Del Rey a zpívá populární skladbu Ride jen pro vaše uši. Tohle si nejde nezamilovat.
A pokud si přidáte akustickou a tepelnou izolaci, nakonec vám kabina BMW řady 7 vyjde jako váš soukromý svět na kulaté zeměkouli, kde se všechno točí kolem vás samotných. A to i při jízdě.
Polykač kilometrů
Limitem sedmé řady BMW jsou kromě omezovače rychlosti a fyziky jen provoz a rychlostní omezení. A to je na jednu stranu trochu nebezpečné, protože ztrácíte pocitový přehled o tom, co se děje venku.
Totiž jet v sedmičce 200 km/h vám přijde jako 100 km/h, díky natáčecí zadní nápravě limuzína zatáčí jako sportovní hatchback, nicméně pořád váží 2,25 tuny a má gumy široké jako týden práce.

Sedmička je váš vlastní svět, izolace, ale i pocitová ztráta přehledu o tom, co se děje tam venku.
Je to opojné, snadno se tím dá unést, zejména za volantem, kdy doslova polykáte kilometry v naprostém luxusu, až se značky s povolenou rychlostí několikrát protočí. ALE to může snadno vést k pokutám, zákazům řízení nebo nehodám…
A to nehledě na motorizaci (nabízí se diesel, plug-in hybrid a elektro). Vyzkoušeli jsme totiž tu základní spalovací, kterou je mild-hybridní šestiválcový turbodiesel o nevysokém systémovém výkonu 299 koní a naopak vysokém točivém momentu 670 Nm (oboje s pomocí elektromotoru) přenášeném na všechna kola plynule pracujícím osmirychlostním automatem.
Necelých 300 koní nezní na řadu 7 úplně hitparádně, zvlášť když jich vrcholná elektrika i7 M70 má více než dvakrát tolik, jenže o poníky tady úplně nejde. Dieselová sedma je primárně cestovní koráb, převážně operující na dálkových trasách, kde skromnější stádo ropně černých hřebců stačí.

Diesel je z nabídky asi nejzajímavější, protože jede slušně, nežere a dotankováno máte za pět minut.
Klíčový je tu hlavně onen točivý moment dostupný od 1 500 otáček, což v praxi znamená, že auto sice nezrychluje kdovíjak divoce (0–100 km/h za 5,8 s), ale nehledě na cestovní rychlost akceleruje plus minus podobně. Až do obligátních 250 km/h, kde zasahuje omezovač.
S plnou 74litrovou nádrží zvládnete najet klidně tisíc kilometrů do dalšího tankování, a to svižným cestovním tempem. Vzhledem k průměrné spotřebě 7,2 litru na sto jde vzhledem ke schopnostem, velikosti a hmotnosti vozu o víc než přijatelnou spotřebu.
Natankováno pak máte za pět minut, dalších tisíc tisíc luxusních kilometrů před vámi. Jediné dilema už potom je, jestli chcete řídit, nebo se vozit vzadu. My bereme volant.
Základní cena čtyřkolky BMW 740d s naftovým mild-hybridním pohonem činí 3 042 000 Kč, zatímco nejlevnější plug-in hybrid 750e stojí od 3 307 200 Kč. Elektřina i7 eDrive50e stojí od 2 925 000 Kč, nicméně na vrcholnou elektrickou i7 M70 xDrive si připravte alespoň 4 604 600 Kč. A to se bavíme o základních cenách, jakmile si začnete přidávat položky výbavy, ceny rostou o statisíce i miliony korun.
Řada 7 je buď pro horních deset tisíc nebo bohaté firmy, ale taky je to úplně jiná třída cestování. Zkrátka svým způsobem auto snů.
Technické údaje | BMW 740d xDrive Sedan |
---|---|
Motor | vznětový řadový šestiválec |
Elektrifikace | 48V mild hybrid |
Zdvihový objem | 2 993 cm3 |
Výkon | 210 kW (285,5 k) při 4 000 ot./min. |
Točivý moment | 650 Nm při 1 500–2 500 ot./min. |
Systémový výkon | 299 k, 670 Nm |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 255 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,8 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,8–6,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 74 l |
Kola a pneumatiky | 255/40 R21 (p), 285/35 R21 (z) |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 5 391/1 950/1 544 mm |
Rozvor | 3 215 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 540 l |