Článek
Společnost TÜV každoročně vydává přehledy o (ne)spolehlivosti jednotlivých aut. Síť stanic technických kontrol totiž má z čeho čerpat, ročně za poslední rok pobočky zvládly udělat souhrnně skoro 9,5 milionu kontrol.
Finální zpráva zohledňuje 246 modelů v šesti věkových kategoriích, hodnoceno bylo 18 vybraných závad v oblastech typu brzdy, podvozek a osvětlení.

TÜV provozuje stanice technických kontrol, což poskytuje zajímavá data.
Článek TÜV Report 2026, který zveřejnil server Motorhome.cz, se zaměřuje na míru vážných závad vozidel, které kvůli nim kontrolou neprošly. Nutno ovšem dodat, že jako vážnou závadu bere TÜV i nesvítící světlomet kvůli prasklé žárovce.
Vítězové
Žebříček spolehlivosti u dvou až tříletých vozů vyhrála Mazda2, pouze 2,9 % vozů mělo při technických kontrolách vážnou závadu. V závěsu za mazdou se objevily modely Mercedes-Benz třídy B a Volkswagen T-Roc se závadovým podílem 3 %.
V kategorii čtyř až pětiletých aut jsou na první pozici se závadovým podílem 4 % modely Volkswagen Golf Sportsvan a T-Roc. Třetí místo s podílem 4,5 % vážných závad obsadila Audi Q2.

Audi Q2 se nijak zvlášť neprodávalo, nicméně podle reportu patří ke spolehlivým.
V kategorii stáří vozidel šest až sedm let dominoval T-Roc s podílem závad 6,7 %. Za ním s podílem 6,9 % se objevil opět Volkswagen Golf Sportsvan a s podílem vážných závad 7,5 % model Audi Q2.
Hlavní zjištění TÜV report pak označuje modely Volkswagen T-Roc, Volkswagen Golf Sportsvan, Audi Q2, Mazda2 a Mazda CX-3 jako spolehlivé v mladších kategoriích.
Poražení
Velmi oblíbenými elektromobily nejen u nás, ale i Evropě, jsou tesly. A právě Model Y vyhrál s mírou vážných závad 17,3 % úplně poslední místo v kategorii dvou až tříletých vozů. Server Motorhome.cz dodává, že jde o nejvyšší hodnotu v této kategorii za posledních deset let. O dvě příčky lépe dopadl Model 3, a to s mírou závad 13,1 %.
Ve věkových kategoriích čtyři až pět let, šest až sedm let a osm až devět let se umístily na nízkých spodních příčkách modely BMW řady 5 a 6 a také Dacia Duster. Mezi vozy starými 12 až 13 let si nejhorší umístění odnesl Renault Clio.

Tesla Model Y si odnesla nejhorší pozici v kategorii mladých aut.
Hlavní zjištění TÜV report 2026 tedy říká, že se modely Tesla Model 3 a Model Y opakovaně objevují mezi těmi nejhoršími. Dále hovoří o BMW řady 5 a 6 a Dacii Duster, které s přibývajícím věkem bojují s vážnými závadami.
Zde je ovšem potřeba podotknout, že dle TÜV nespolehlivé vozy mají někdy vyšší průměrný kilometrový nájezd než vítězové. A to do jisté míry může výsledky ovlivnit.

Nijak zvlášť dobře si podle reportu nevede ani Dacia Duster, Němci však vidí jako vážnou závadu i prasklou žárovku světlometu.
Třeba v kategorii aut starých dva až tři roky vítězná Mazda2 má průměr 29 000 km, ale poražená Tesla Model Y 55 000 km. V segmentu stáří čtyři až pěti let má vítězný Golf Sportsvan průměrný nájezd 52 000 km, zatímco poražené BMW řady 5 a 6 dokonce 92 000 km. Teprve až u starších aut se karta obrací.
Třídní premianti
Nejlepším autem v kategorii mini je dle TÜV Fiat 500e s mírou závad 4,2 % při první technické kontrole. Na druhou stranu tohle auto nikdo nekupoval, tudíž jich po silnicích moc nejezdí.
Malé vozy ovládla zmíněná Mazda2 s 2,9% podílem vážných závad, kategorii kompaktů ovládlo BMW řady 1 s podílem 3,3 %, střední třídu vede Mercedes třídy C s podílem závad 4,3 %.

Mezi mladými SUV vozy vyhrál Volkswagen T-Roc.
Nejspolehlivějším SUV je podle reportu Volkswagen T-Roc kvůli nízkému závadovému podílu 3,2 %, zatímco mezi MPV vede Mercedes-Benz třídy B s podílem 3 % závad zjištěných na první technické kontrole.
Tabulkový přehled
Níže najdete vybrané tabulky třech nej seřazené podle stáří aut, počtu vozidel s vážnými závadami a také je zde uvedený průměrný kilometrový nájezd.
| Stáří | Nejlepší auta | |
|---|---|---|
| 2–3 roky | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Mazda2 | 2,9 % | 29 000 km |
| Mercedes B | 3,0 % | 41 000 km |
| VW T-Roc | 3,0 % | 37 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 2–3 roky | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Tesla 3 | 13,1 % | 56 000 km |
| Ford Mondeo | 14,3 % | 76 000 km |
| Tesly Y | 17,3 % | 55 000 km |
| Stáří | Nejlepší auta | |
| 4–5 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| VW Golf Sportsvan | 4,0 % | 52 000 km |
| VW T-Roc | 4,0 % | 55 000 km |
| Audi Q2 | 4,5 % | 54 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 4–5 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| BMW 2 Active Tourer | 20,6 % | 66 000 km |
| Tesla 3 | 21 % | 86 000 km |
| BMW 5/6 | 21,5 % | 92 000 km |
| Stáří | Nejlepší auta | |
| 6–7 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| VW T-Roc | 6,7 % | 76 000 km |
| VW Golf Sportsvan | 6,9 % | 69 000 km |
| Audi Q2 | 7,5 % | 74 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 6–7 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| VW Sharan | 21,7 % | 115 000 km |
| BMW 5/6 | 22,3 % | 124 000 km |
| Dacia Duster | 23,5 % | 78 000 km |
| Stáří | Nejlepší auta | |
| 8–9 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Mazda CX-3 | 9,7 % | 86 000 km |
| VW Golf Sportsvan | 10,3 % | 92 000 km |
| Mercedes B | 11,0 % | 90 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 8–9 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Dacia Sandero | 27,8 % | 87 000 km |
| Dacia Duster | 29,8 % | 101 000 km |
| BMW 5/6 | 29,9 % | 163 000 km |
| Stáří | Nejlepší auta | |
| 10–11 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Mercedes B | 13,9 % | 108 000 km |
| Mercedes GLE/ML | 15,2 % | 170 000 km |
| Mercedes A | 15,4 % | 124 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 10–11 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| BMW 5/6 | 32,1 % | 187 000 km |
| Renault Twingo | 32,1 % | 92 000 km |
| Dacia Duster | 34,2 % | 123 000 km |
| Stáří | Nejlepší auta | |
| 12–13 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| VW Touareg | 17,9 % | 204 000 km |
| Mercedes B | 19,0 % | 124 000 km |
| Mercedes GLE/ML | 19,3 % | 193 000 km |
| Stáří | Nejhorší auta | |
| 12–13 let | Podíl závad | Průměrný nájezd |
| Dacia Sandero | 38,1 % | 117 000 km |
| Renault Twingo | 40,0 % | 112 000 km |
| Renault Clio | 40,4 % | 121 000 km |
TÜV není jedinou společností, která vydává reporty o (ne)spolehlivosti aut. V Německu je to například ještě autoklub ADAC.


