Hlavní obsah

Renault chce pohřbít řadu známých modelů ve prospěch SUV

Foto: Renault

Kdysi tolik oblíbené MPV Scenic už nejde na dračku, proto mu hrozí konec. Dokáže ho nahradit SUV?

18. 5. 2020

Zavedené modely Renaultu jsou v ohrožení – dřívější prodejní premianti s karoseriemi typu hatchback, sedan nebo MPV budou nejspíš muset ustoupit nové vlně populárnějších produktů v podobě crossoverů, SUV a elektromobilů, které jsou pro současný trh relevantnější. Budete je oplakávat?

Článek

Když Ford oznámil, že pohřbí Mondeo a další sedany ve prospěch nových crossoverů a SUV, klepali si všichni na čelo. Jenže teď s podobnou myšlenkou koketuje také Renault a chce k tomu přidat své MPV a další rodinná auta. Asi je vážně čas se smířit s tím, že konvenční modely už netáhnou a budoucnost bude patřit SUV a elektromobilům…

Tahle změna by měla stát život oblíbený hatchback Megane (vyrábí se od roku 1995), kompaktní MPV Scenic (od roku 1996), sedan Talisman (jeho historie se táhne až k Laguně z roku 1994) a rodinné MPV Espace (který v roce 1984 založil segment MPV). Jejich prodeje v posledních letech neustále klesají (Scenic si meziročně pohoršil o 16 %, Talisman i Espace o 20 %), a jejich budoucnost je tak podle posledních zákulisních zpráv velmi ohrožená.

Na jejich místo se tlačí stále oblíbenější crossovery a SUV, které má Renault v nabídce hned tři (kompaktní Captur, střední Kadjar a velký Koleos) a další k nim v nejbližších letech bezpochyby ještě přibydou. Při jejich vývoji chce Renault využít synergií s ostatními značkami koncernu (Nissan, Mitsubishi, Dacia, Lada, Samsung a Alpine). Spekuluje se i o tom, že Megane v brzké budoucnosti nahradí kompletně elektrický model, který půjde po krku novému elektromobilu VW ID.3.

Modelovou nabídku francouzské značky tak v příštích pěti letech pravděpodobně čeká pořádné zemětřesení, které pohřbí kdysi slavná jména (a přinese nová, která si svou slávu budou muset teprve vybojovat). Pokud vám to vadí, vězte, že je to chyba nás všech – měli jsme je víc kupovat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.