Hlavní obsah

Renault omladil obří Espace, měnila se hlavně technika

Foto: Renault
pátek 05:00

Renault ukázal omlazený Espace – měnila se hlavně technika, nadčasový design zůstal až na drobné korekce stejný. Na trh toto velké MPV, které by šlo zařadit i do segmentu crossoverů, zamíří na jaře příštího roku. Dostupné bude v pěti i sedmimístné variantě.

Článek

Pátou generaci Espace francouzská automobilka uvedla před čtyřmi lety, nyní tedy přišel čas na omlazení. Z pohledu designu není velké, měnil se přední nárazník, korekce proběhly také na zadním nárazníku s falešnými koncovkami výfuku. Novinkou je červený odstín karoserie a design dvacetipalcových (!) kol.

Foto: Renault

LED Matrix světla se u Renaultu objevují vůbec poprvé

Mnohem důležitější je ale nasazení LED Matrix technologie pro přední světlomety. Není bez zajímavosti, že LED Matrix Vision přináší výrazně lepší dosvit v potkávacím i dálkovém režimu (automobilka udává zlepšení o 50 procent) a u Renaultu se objevuje úplně poprvé. Nové světlomety umožňují dosvítit na vzdálenost 175 až 220 metrů, přičemž díky osvětlování jednotlivých segmentů nedochází k oslnění ostatních řidičů.

Uvnitř je hlavní změnou 9,3 palcový dotykový displej (netypicky umístěný na výšku) multimediálního a navigačního systému. Ten nově podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Řidič pak místo klasických „budíků“ může údaje o rychlosti číst z 10,2 palců velkého displeje, který zvládne i 3D zobrazení navigačních údajů.

Motorizace se nezměnily. Znamená to, že ve hře je benzinová osmnáctistovka (165 kW / 225 koní a 300 Nm při 2 000 otáčkách), spojená výhradně se sedmistupňovým automatem. Diesely jsou v nabídce dva a párují se vždy s šestistupňovou automatickou převodovkou EDC. Mají výkon 118 kW (160 k), respektive 147 kW (200 k) a točivý moment 360 Nm při 1 500, respektive 400 Nm při 1 700 otáčkách.

Nově byla přidána nebo upravena plejáda bezpečnostních asistentů, například pro bezpečné vyparkování, sledování mrtvého úhlu, jízdu v pruzích. Adaptivní automat nyní funguje do rychlosti 160 km/h a umí automaticky zastavit a následně se rozjet.

Podvozek může mít na přání systém řízení všech kol 4Control, v nabídce jsou také  adaptivní tlumiče se třemi úrovněmi nastavení. Espace je dlouhý 4,85 metru (při rozvoru náprav 2,8 metru) a váží od 1 633 kg po 1 770 kilogramů. Při pětimístné konfiguraci má zavazadelník základní objem 785 litrů, v sedmimístném uspořádání se scvrkne na 247 l.

Prodej bude zahájen na jaře 2020. Cenu zatím Renault nezveřejnil, v současné době vyjde na českém trhu nejlevnější verze na 944 900 korun.

HLASUJTE: Pátá generace Renaultu Espace je...
MPV
50.4 %
Crossover
15.7 %
Něco mezi tím
33.9 %
Celkem hlasovalo 127 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama