Hlavní obsah

Testy: Renault Koleos 2,0 dCi – decentně omlazený a vylepšený

Foto: Jakub Deml
19. 2. 2020

Renault po třech letech omladil svou vlajkovou loď, velké SUV Koleos. Vizuálních změn si ani nevšimnete, ale vylepšení pod kapotou z něj dělají příjemnější, modernější a vybavenější auto. Bude to však stačit, aby Koleos udržel krok se silnou konkurencí?

Článek

Tak tenhle kouzelnický trik se Renaultu podařil na jedničku. Když před pár lety nutně potřebovali velké SUV, chytře sáhli po koncernovém Nissanu X-Trail (což byl mnohem lepší start než Samsung QM5 u předchozí generace) a vykouzlili z něj Koleos – snadno, rychle, a hlavně relativně levně. Ale to není ten největší úspěch. Tím je to, že v Koleosu základ X-Trailu vůbec nepoznáte!

Foto: Jakub Deml

V Koleosu snadno rozeznáte designový podpis značky Renault

Zvenku jde sice o podobně zavalité SUV s generickými proporcemi (jako u všech podobných aut), ale tvář s typicky protaženými LED světly (i ta zadní, kde se LED světla táhnou v lince ke středu) je jednoznačně renaultí, takže si ho rozhodně s ničím jiným nespletete. Navíc skutečně vypadá důstojně, jak se na vlajkovou loď značky sluší a patří.

Ještě větší změna je to v interiéru, kde si designéři dali mravenčí práci, aby byl Koleos opravdu Renault. Má proto jeho volant, digitální přístroje, dotykový infotainment, ovládání klimatizace, a dokonce i tlačítka tempomatu a elektronické parkovací brzdy. Jiné jsou taky některé materiály, dekory a sedadla. Nejvíc si tu odlišnost samozřejmě užijete v nejvyšší výbavě Initiale Paris s pěknými dekory, ambientním osvětlením a sedačkami ze světlé perforované kůže, které mají kromě vyhřívání a odvětrávání také masírování. Prostě luxus.

Samozřejmě tu také najdete celou řadu sofistikovaných jízdních asistentů, které k autům této třídy neodmyslitelně patří – 360° parkovací kamerový systém a autonomní parkování (podélné, kolmé i úhlové), adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruhu nebo nouzové brzdění s detekcí chodců. Ta poslední položka je novinkou loňského faceliftu, stejně jako nové materiály a dekory v interiéru, nový 8,7“ infotainment R-Link 2 nebo třeba LED světla dostupná od prostřední úrovně výbavy.

Foto: Jakub Deml

LED Pure Vision světlomety mají typický světelný podpis Renaultu a také adaptivní funkci, takže svítí vážně skvěle

Další novinkou jsou motory. Základní turbodieselová sedmnáctistovka má 150 koní a je spojená výhradně s pohonem předních kol, nad ní je pak testovaný 190koňový dvoulitr nabízený pouze ve čtyřkolce. Oba jsou spojené s převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), která drží motor v ideálních otáčkách, takže se nedočkáte žádných cukavých přeřazení. Pod plynem však dokáže řadit šest virtuálních kvaltů, a zpříjemnit tak projev motoru při akceleraci.

V reálu funguje vážně přesvědčivě, jenže ani ona nedokáže vytáhnout čtyřválcový turbodiesel 2,0 dCi z bažiny průměru. Což o to, síly má dost, takže se každé předjíždění stává hračkou, ale motor se přitom projevuje poněkud hrubým a hlučným chodem a dočkáte se i nějakých těch vibrací. Ani kombinovanou spotřebou kolem osmi litrů nijak nevyniká.

Foto: Jakub Deml

Dvoulitrový turbodiesel nás svými kvalitami úplně nepřesvědčil

Podobnou neomalenost cítíte i z jízdních vlastností – Koleos je těžkopádný, po silnici se spíš valí a do zatáček ho musíte skládat. Podvozek má tužší naladění, takže nabízí dost jistoty při vyšších rychlostech a ve vinglech zvládá držet pohyby karoserie pod kontrolou, ale filtrování nerovností je pro něj někdy oříšek. Tuto neohrabanost vám vynahradí v terénu, kde si počíná s naprostou jistotou rozeného offroadu, jenže většina majitelů se svými SUV nikdy neopustí silnici, takže je otázka, jestli jsou terénní vlastnosti právě pro vás výhodou, nebo spíš přítěží.

Inovovaný Renault Koleos je tak bez diskuse lepším autem, než býval – působí kvalitněji, sympatičtěji a sofistikovaněji. Stále ale nedokázal překročit svůj stín, ve srovnání s moderní konkurencí mu přeci jen něco chybí. Více osobitosti, více stylu, více nápadů… dokonce ho nemůžete mít ani v sedmimístné verzi (na rozdíl od jeho sourozence X-Trailu). Pokud se vám Koleos líbí, nezklame vás, ale na přecpaném trhu se najdou i lepší a atraktivnější auta.

Ceník Koleosu je docela jednoduchý: Základní cena je 769 900 Kč za verzi s motorem 1,7 dCi a pohonem předních kol, vyšší úroveň výbavy stojí 819 900 Kč. Se stejnou výbavou pak můžete mít i 2,0 dCi s pohonem všech kol za 929 900 Kč, testovaná vrcholná verze Initiale Paris pak vyjde na 1 029 900 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 995 cm3
Výkon140 kW (190 k) při 3 500 ot./min.
Točivý moment380 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická CVT (6 virtuálních stupňů)
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 770 kg
Akcelerace 0-100 km/h10,1 s
Maximální rychlost198 km/h
Spotřeba (kombinace)5,6 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky225/55 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 673 /1 843/1 667 mm
Rozvor2 705 mm
Objem zavazadlového prostoru579 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.