Hlavní obsah

Prohlédněte si první vůz Iso Rivolta od karosárny Zagato

Foto: Zagato

První Iso Rivolta GTZ z dílen italské karosárny Zagato míří ke svému majiteli.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Možná už víte, že tradiční karosárny jsou opět v kurzu. Výsledkem jsou nevšední a často nádherné vozy, které buďto nesou svůj původní znak a pod kapotou jim bije původní motor, ale jejich karoserie je přepracována k nepoznání, nebo lze narazit na případy, kdy původní auto dozná takových změn, že už ani nenese znak své rodné automobilky, neboť z něj zůstalo pouze šasi a pohonná jednotka. Výsledkem tedy je fakt, že klidně můžete mít auto s americkým motorem oděné do elegantního italského obleku.

Článek

Prvním případem je například vůz Alfa Romeo Disco Volante od karosárny Touring, který je založený na typu 8C Competizione. Zde je řada nosných panelů i motor shodný s původním autem, jen došlo ke „změkčení“ podvozku, aby auto mělo opravdu ryze cestovní charakter. Druhý příklad je potom auto, o kterém si dnes povíme a které je ve skutečnosti založeno na Chevroletu Corvette – Zagato Iso Rivolta GTZ.

Foto: Zagato

Z designu je patrná inspirace šedesátými lety.

Pravda, americké svaly v kombinaci s italskou elegancí mohou znít trochu přehnaně – asi jako palačinky s kečupem, ale světe div se, ono to opravdu funguje. Společnost Zagato je nezávislá karosářská společnost a designové centrum, které sídlí, co by kamenem dohodil od Milána. Kdo by hledal opravdu tradiční karosárnu, tohle je jedna z nich – Ugo Zagato ji založil již v roce 1919.

Koneckonců, kdo chce opravdu to nejlepší „kvádro“, pořídí nejlépe právě v tomto městě módy – a evidentně to platí i pro auta. Člověk by jen stěží hádal, že pod tou elegantní karoserií a ladnými křivkami se ukrývá základ z trochu, co si budeme povídat, obhroublé Corvette. Je dobré si ujasnit, že nejde o zbrusu novou Corvette C8 s motorem uprostřed, nýbrž o předešlou generaci C7, která ještě měla motor vpředu. Pozorný čtenář si stejně jistě všiml, neboť při pohledu z boku by zkrátka nebylo kam velký motor usadit.

Tím je pochopitelně poctivý 6,2l osmiválec, známý pod označením LT4, zde však díky přeplňování kompresorem dosahuje výkonu 660 koní a 881 Nm točivého momentu. Karosárny u svých děl málokdy zmiňují i výkonnostní statistiky, ale v Zagatu jistě věděli, že budeme zvědaví, a tak se s námi podělili alespoň o ty nejzákladnější hodnoty – z klidu na stovku za 3,7 vteřiny, maximální rychlost je údajně 315 km/h.

Foto: Zagato

Zvláštní pozornost k detailu byla věnována také interiéru.

Zní to všechno zajímavě, přesto však novodobé Iso Rivolta GTZ není prvním výtvorem italské karosárny, který kombinuje italské karosářské umění s americkým motorem – vzpomeňme třeba dnes už mytické Iso Grifo nebo původní Iso Rivolta ze šedesátých let.

Vliv šedesátých let je ve skutečnosti obecně dost patrný na karoserii moderního Iso Rivolta GTZ – stačí se podívat na ladné křivky, klenutou kapou nebo postupně svažující se záď, která je potom ke konci náhle „useknutá“. To jsou prostě šedesátky jako vyšité. Jeden by dokonce řekl, že tu zepředu lze spatřit náznaky slavného Lamborghini Miura.

Nebyla by to italská karosárna, kdyby interiér vozu zůstal bez povšimnutí. Je tu tedy nový panel přístrojů a středový tunel, samozřejmě kompletně nové (a vkusné) čalounění z hnědé kůže a nová sedadla, která v hlavových opěrkách nesou charakteristický znak karosárny Zagato, zde ručně vyšívaný.

Samotná karoserie je potom dle očekávání kompletně z karbonu, takže se dá očekávat, že Iso Rivolta GTZ bude o kus lehčí než dárcovská Corvette. O kolik, to však nemáme ponětí – s tímto údajem se s námi už v Zagatu nepodělili. Totéž platí i pro cenu. Ovšem vzhledem k tomu, že Zagato hodlá vyrobit pouze 19 kusů moderní inkarnace Iso Rivolta, je evidentní, že to bude minimálně jako dvě původní Corvetty, ze které vůz vychází. V praxi to znamená včetně daně odhadem zhruba 4,5 milionu Kč.

Reklama

Načítám