Hlavní obsah

Pozor, úplně nové BMW M3 CSL na prodej!

Foto: BMW

Prodávané BMW M3 CSL je v úplně stejném stavu, jako když ho v roce 2003 vyrobili

13. 9. 2019

Podle mnohých je trojkové BMW generace E46 tou nejpovedenější trojkou vůbec. V provedení M3 se dost možná jedná o nejkrásnější „emtrojku“ a jedno z nejhezčích aut vůbec. Svaly, elegance, nové barvy a nádherná kola. A verze M3 CSL je pak možná jedno z nejlepších aut vůbec, která kdy v Mnichově postavili! Teď je na prodej úplně nová „emtrojka“, za kterou si její majitel nestydí říct o pořádný balík peněz.

Článek

Moc dobře si pamatuji, když jsem M3 E46 řídil prvně. Její charismatický šestiválec 3,2 l byl ve své době nejlepším atmosférickým šestiválcem na světě a člověka umí potěšit ještě dnes. Má 343 koní a je krásně progresivní, s perfektní výkonovou křivkou a zvonivým zvukem. Ale tato M3 není jen o motoru. Mezi zadními koly byl nový M diferenciál, který mění svornost od nuly do sta procent podle aktuálních podmínek a propůjčuje „emtrojce“ podmanivé jízdní vlastnosti. A brilantní byl vlastně celý podvozek. Jezdil jsem s M3 při novinářské prezentaci na okruhu v Jerezu i po okolních silnicích a nemohl jsem se jí nabažit.

Foto: BMW

Standardní M3 E46 byla při uvedení na trh ve speciální barvě, která fanoušky dodnes rozděluje

Ještě zajímavější pak bylo provedení CSL, které se mi ale na svezení dlouho vyhýbalo. Ta tři písmena znamenají: Coupé, Sport a Leichtbau. Moje premiérové provedení CSL bylo lehčí o závratných 110 kg a mělo 360 koní. Na první pohled jste jinakost poznali podle karbonové střechy, předního nárazníku s karbonovými lízátky a ze stejného materiálu byl i zadní difuzor a odtrhová hrana na víku kufru. Novinkou pak byla i devatenáctipalcová kola BBS, která obouvala už z výroby semislicky Michelin Pilot Sport Cup.

Foto: BMW

Design BMW M3 CSL je nadčasově úchvatný, ale ještě víc vás dostane, jak tohle auto jezdí

Aby se dosáhlo tak razantního snížení váhy a ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50 : 50, je tady víko kufru a uchycení nárazníku z polymeru vyztuženého skelnými vlákny, zmizela klimatizace, rádio a většina zvukové izolace. Dokonce i zadní okno bylo tenčí.

Už tak povedený řadový šestiválec se dočkal řady úprav. Má jiné sání, svody a lehčí výfuk. Jiné jsou vačkové hřídele i výfukové ventily. Motor se točí s daleko větší razancí a v porovnání s běžnou M3 je víc uštěkaný a působí ostřeji.

Manuální převodovku nenajdete v žádné M3 CSL, protože robotizovaný manuál SMG řadil rychleji a dovolil BMW použít systém Launch Control pro rychlé rozjezdy – na stovku vystřelí za 4,9 s.

Foto: BMW

Vyladěný řadový šestiválec měl zvýšený výkon na 360 koní, ale hlavně byl o poznání točivější

Podvozek má kratší a pevnější pružiny, silnější stabilizátory a přední hliníková ramena doplnilo hliníkové zavěšení zadní nápravy. Změnilo se pak i uložení a samozřejmě geometrie.

Výsledek toho všeho? Ve speciálním režimu M Track zajelo BMW M3 CSL Severní smyčku Nürburgringu za skvělý čas 7:50 s! Následující generace M3 a M4 byla pomalejší…

M3 CSL byla ve výrobě jen půl roku, konkrétně od června do prosince 2003. Vzniklo 1 358 kusů, z toho mělo 823 volant vlevo a 535 vpravo. Byly jen dvě barvy, stříbrná a černá.

Jestli se ptáte, proč tento sáhodlouhý úvod, tak vězte, že M3 CSL se stala kultovním autem. A když se objeví na trhu konkrétní kus, který je téměř nejetý, zaslouží si to zvýšenou pozornost!

Foto: BMW

Interiér M3 CSL zdobí skvělé anatomické sedačky a volant potažený Alcantarou

V polské facebookové skupině BMW na Wesolo je teď na prodej exemplář, který má najeto 46 kilometrů a vše nasvědčuje tomu, že je v absolutně původním stavu. Auto celou dobu stálo v klimatizované garáži a je netknuté, ještě na původních pneumatikách. Vůz nenese žádné známky poškození a vypadá přesně tak, jako když před šestnácti lety opustil brány mnichovské továrny na zážitky, a to včetně tabulek místo registračních značek. Je to ideální kus do muzea, ale osobně bych tohle auto viděl raději na silnici. Nový majitel by měl každopádně před prvním nastartováním vyměnit provozní kapaliny a dát do auta čerstvý benzin.

Cena krásky je 700 tisíc zlotých, což je cca 4,2 milionu korun. Není to úplně málo, ale když vezmete v úvahu, že vozy s nájezdem blížícím se ke sto tisícům se prodávají za 2,5 milionu korun, tak se to dá pochopit.

A jak to vidíte vy? Je to podle vás hodně nebo málo? A měl by tento bavorák jezdit, nebo je to auto do muzea? 

autowebAUTOWEBaUtOwEb