Hlavní obsah

Vůbec poslední vyrobená Tatra T700 a šance značky na úspěch v budoucnu – Týden v Garáži

Foto: Lukáš Volšický

Legendární limuzíny od Tatry jsou jedněmi z automobilových symbolů minulého režimu, přičemž vůbec poslední vůz značky opustil výrobní halu jen krátce před začátkem nového tisíciletí. Další pracovní týden je za námi a my jsme vám v uplynulých dnech přinesli exkluzivní setkání s vůbec poslední vyrobenou Tatrou T700, která byla závěrem jedné éry. A nejen to.

Článek

V polovině devadesátek svitla pro českou Tatru nová naděje na úspěch. Labutí písní osobních Tater se tehdy stala nová elegantní limuzína Tatra T700, evoluce předcházející Tatry 613-4 Mi-long M 95, jakou se kopřivnická značka snažila zaujmout potenciální klientelu z řad smetánky i české a zahraniční politiky.

Nakonec se vyrobilo jen sedm prototypů a třiašedesát produkčních vozů – v dnešních dnech k velmi ceněným sběratelským artiklům. A nám se povedlo setkat s vůbec posledním vyrobeným exemplářem v diskrétním šedém laku. O současnosti a zajímavostech vozu si spolu s příběhem o vzniku poslední osobní Tatry můžete přečíst v našem článku z uplynulého týdne.

Foto: Lukáš Volšický

Tatra T700 byla velkou evolucí předcházející Tatry 613-4 MiLong

Během živého obhlížení unikátního počinu českého automobilového průmyslu jsme se navíc už tradičně zamysleli, jakou naději na úspěch a konkurenceschopnost by asi slavná Tatra měla dnes. Co si myslíte vy, dokázala by oživit svůj kult ikony?

Věříte, že by Tatra měla šanci na úspěch, kdyby se ji ujal silný investor s kvalitním zázemím pro vývoj špičkových limuzín?
Ano! Věřím, že by Tatra konečně překonala i světovou konkurenci
53,6 %
Nebudu soudit. Záleželo by, kdo by se Tatry ujal a jakým směrem by ji vedl
32,7 %
Ne! Osobní Tatry už jsou ztracené, světová konkurence už má obrovský náskok
13,7 %
Celkem hlasovalo 1111 čtenářů.

A při vzpomínání na minulost našeho automobilového průmyslu jsme se v minulých dnech přenesli časem až do osmdesátých let v Československu. Svezli jsme se autem, jaké v rodině zůstávalo celé generace – oblíbenou i nenáviděnou Škodou 120L. Kdysi ji Češi s klidem odstavovali v kopřivách a nadšeně usedali do lepších aut, ale dnes je ceněnou klasikou s kouzlem nostalgie.

Foto: Dalibor Žák

Také jste měli legendární „stodvacítku“ a zaparkovali ji do kopřiv a nechali ji zemřít? Dneska už je sběrateli ceněnou klasikou

Současně jsme si udělali i kratičký výlet do americké historie kempování, když jsme vám ukázali dodávku Dodge s autentickou obytnou vestavbou ze sedmdesátých let. Ukazuje tak jednu z vůbec prvních obytných dodávek od specializovaných úpravců na světě, která se navíc v nedávné aukci prodala za překvapivě zajímavou cenu.

Novou zajímavou kempingovou vestavbu přitom v uplynulém týdnu představila i Dacia, když vybavila prostornou novinku Jogger obrovským stanem a dalším kempovacím vybavením. A pokud byste raději viděli něco zajímavějšího, podívejte se, jak se návrháři značky utrhli ze řetězu a vytvořili offroad budoucnosti jménem Dacia Manifesto.

Nudíte se a stále nemáte program na tento víkend? Podívejte se na naše tipy na auto-moto akce o následujícím volnu.

Reklama

Související témata: