Hlavní obsah

Hrany, háčka a kostičky: Hyundai ukázal hodně odvážné nové Sante Fe

Foto: Hyundai

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tak tomu říkáme fungl nová generace! Jihokorejský Hyundai odhalil pátého pokračovatele rodu Santa Fe a na luxusu rozhodně nešetřil. Designová pokrokovost hranatého modelu vás buď nadchne, nebo přinutí utíkat s křikem pryč.

Článek

Hrany, háčka a kostičky jsou zpátky. Nemyslím tím, že by vyšel druhý díl videohry Minecraft, ale pátou generaci velkého SUV Hyundai Santa Fe, která se představila v plné parádě.

Foto: Jiří Čermák

Současný Hyundai Santa Fe je stále šmrncovní.

Před pár lety jsme si díky designu nových modelů Hyundai mohli uvědomit, že kdysi podceňovaná automobilka převzala otěže vedoucího a začala určovat, co v automobilovém světě je a není trendy. Typicky dělené světlomety jsou však u pátého Sante Fe pryč a nahradily je geometrické útvary.

Přední lampy nyní nesou motiv H (jako Hyundai), kapota je vyvýšená, blatníky přiznané a výrazné. Hranatá maskulinita z auta jen srší. Jihokorejci se zkrátka vydali cestou kostiček a písmen H, jejichž motiv najdete po celém autě.

Foto: Hyundai

Z dřívějška víme, že H motiv bude auto užívat i pro blinkr.

Rovněž boční linie modelu má více krabicovitý tvar, spíše typický pro severoamerická vozidla. Nutno dodat, že tyto tvary jsou zejména praktické, protože poskytnou posádce daleko více místa – opticky i reálně.

První pohled na záď vás nejspíše vyleká a evokuje vzpomínky na SsangYong Rodius, jehož nízko položená zadní světla byla více než osobitá. Hyundai u Sante Fe umístil lampy rovněž níže, což na první dojem působí až enormně nepřirozeně. Budeme si muset na toto rozpoložení zvykat, podobně jako tomu bylo při příchodu faceliftované čtyřoké Octavie.

Foto: Hyundai

Že by inspirace nepříliš krásným Rodiusem?

Díky specifickému zadnímu tvaru však automobil slibuje tři řady sedadel, obří kufr s větším víkem a praktičtější nakládání věcí, čemuž se vzhledem k provedení nedivíme. Vzadu prostě převezete jak lidi, tak po sklopení sedadel klidně pracovní náčiní, psí útulek nebo původní Austin Mini.

Také uvnitř se můžete těšit na motivy H, mrkněte na vestavěné výdechy ventilace, které vizuálně rozdělují prémiově čalouněnou palubní desku. Displej infosystému a přístrojový štít jsou sjednocené do velké obrazovky, což je dnešní trend.

Foto: Hyundai

Interiér kypí luxusem, velkými displeji a širokým středovým tunelem.

Volant si zachoval tradiční kulatý tvar a naštěstí nepřešel na senzorická tlačítka (jež považujeme za velký ergonomický prohřešek), od kterých odchází Volkswagen a k nimž nově přichází třeba Peugeot.

Centrální ovládací panel je mírně zkosený, řešený kombinací digitálních ukazatelů a fyzických tlačítek. Volič automatické převodovky se přesunul vpravo pod volant a uvolnil tak spoustu prostoru na středovém tunelu – vejdou se sem dva držáky na nápoje a dvě bezdrátové nabíječky mobilů, další odkládací plocha je ještě o patro níže.

Čalounění stropu je tvořené semišovou tkaninou, podlahové rohože a zadní stěny opěradel ve druhé a třetí řadě jsou vyrobeny z recyklovaného plastu, zatímco ochranné plochy a části výplní dveří jsou potaženy umělou kůží.

Nové Santa Fe se zase vyhouplo o kousek výš a nebudeme daleko od pravdy, když ho budeme označovat za luxusní. Velký Hyundai také demonstruje zcela nový designový jazyk dosti ovlivněný severoamerickým trhem, nicméně je možné, že se alespoň zčásti bude reflektovat u některých evropských modelů. To ukáže čas.

Více informací k Santa Fe nám automobilka prozradí v průběhu srpna 2023, a to formou online video premiéry. Sledujte Garáž.cz!

Jak se vám nový Hyundai Santa Fe líbí?
Je to bomba!
83,1 %
Ujde to.
6,6 %
Je to příšera!
10,3 %
Celkem hlasovalo 4712 čtenářů.
Načítám