Hlavní obsah

Korejský supersedan dorazil do Evropy. Luxusní G90 má na mušce sedmičku od BMW i třídu S od Mercedesu

Foto: Genesis

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Genesis, která v rámci jihokorejského koncernu Hyundai zastává roli prémiové a luxusní značky, na evropský trh přivedla svou vlajkovou loď – majestátní sedan G90. Genesis přitom tuhle limuzínu s výrazným designem světu poprvé představil už v roce 2021, před starým kontinentem však dostaly nejprve přednost jiné trhy.

Článek

Prodeje G90 v Evropě začínají v Německu a Švýcarsku, kde Genesis spustil jakési „předobjednávky“, které spočívají v tom, že potenciální zákazníci nejprve vyjádří zájem formou předběžné registrace. Objednat si auto zatím není možné, evropské zastoupení totiž ještě musí zveřejnit specifikace, detailní informace o výbavě a především ceny. Dojde k tomu prý ale brzy.

Genesis každopádně potvrdil, že v Evropě vůz nabídne se standardní délkou i v prodloužené verzi. Už základní G90 je pořádný kus auta - sedan na délku měří 5 275 milimetrů. Prodloužené provedení je dlouhé dokonce 5 465 mm. Obě varianty mají také odlišný rozvor: 3 180 mm, respektive 3 370 mm.

Foto: Genesis

Kabina Genesis G90 se může luxusem a technologiemi měřit se zavedenou evropskou konkurencí.

U „krátké“ verze zájemci budou moci volit mezi čtyřmístným a pětimístným uspořádáním, u dlouhé je k dispozici pouze konfigurace se čtyřmi sedadly. Samostatná polohovací křesílka vzadu pak kromě vyhřívání nabídnou také ventilaci a masážní funkci. Genesis tvrdí, že prodloužená G90 poskytuje vzadu o 190 mm více prostoru pro nohy v podélném směru.

Automobilka dále slibuje, že G90 určená pro zákazníky na starém kontinentu prošla pečlivým „laděním“, aby dokonale vyhovovala vkusu a požadavkům evropských zákazníků. Nabídne proto už ve standardu mimořádně bohatou výbavu. A inženýři si údajně dali také záležet na dotažení jízdních vlastností. Luxusní sedan využívá podvozek se vzduchovým odpružením a natáčením zadních kol.

G90 bude v Evropě k dispozici zřejmě výhradně se silnějším ze dvou motorů, které Genesis pro svou vlajkovou loď přichystal. Přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru poskytuje maximální výkon 305 kW (415 koní) a nejvyšší točivý moment 549 Nm. Zajímavý je na něm také fakt, že dvě turbodmychadla doplňuje ještě elektrický kompresor zlepšující reakce v nižších otáčkách. Motor posílá sílu přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Na ostatních trzích Genesis G90 prodává také se slabší verzí 3,5litrové V6 (bez elektrického kompresoru) o výkonu 279 kW (375 k).

Velkou neznámou je zatím cenovka. Menší model G80 začíná na německém trhu na částce 1,3 milionu a v domácí Koreji seženete G90 s výkonnějším motorem za cenu v přepočtu 1,7 milionu. Pokud se však G90 bude pohybovat v základu na ceně kolem dvou milionů, bude to stále zhruba o milion méně než srovnatelná německá konkurence!

Reklama

Související témata:
Načítám