Hlavní obsah

Nízká silueta, široké boky a kachní ocas: Koncept Genesis X Speedium Coupe se blíží sériové podobě

Foto: Genesis

Z konceptu X Speedium Coupe se v budoucnu dost možná vyklube vlajková loď automobilky Genesis. Designéři už prakticky dokončují práce na elegantním elektrickém kupé

Genesis, prémiová divize automobilky Hyundai, nás už před časem „namlsala“ na křivky plánovaného elegantního kupé. Elektromobil s dlouhou kapotou a nízkou siluetou už pomalu míří ke své finální podobě a jedno je jisté – za novou vlajkovou lodí luxusní korejské značky Genesis se rozhodně bude otáčet hodně hlav!

Článek

Genesis X Speedium Coupe – tak zní prozatímní název budoucího hlavního tahouna automobilky Genesis. Ochutnávku jeho designu jsme před relativně nedávnou dobou dostali v podobě konceptu a jeho výsledná podoba, kterou vidíme na obrázcích, podle všeho bude nositelem nového designového jazyka, který s velkou pravděpodobností převezme také zbytek elektrických modelů této značky.

Foto: Genesis

Optika předních i zadních svítilen tvořená dvojitými pruhy zůstává, stejně tak stylové hranaté blatníky. Prodloužila se však linie svažující se střechy a design kol je o něco zdobnější

Jedna z patrně nejzásadnějších změn přichází hned v přední části – velmi výrazná maska chladiče je teď kompletně uzavřená, neboť vzhledem k elektrickému pohonu typu X Speedium Coupe nemusí chladit pohonného ústrojí. Poutavé světlomety tvořené zdvojenými pruhy, které skrz podběhy přechází až do předních blatníků, tu zůstaly – současně však obepínají právě přední masku „chladiče“, a zvýrazňují tak světelný podpis vozu.

Design je velmi futuristický a neobvyklý, pro někoho možná i trochu excentrický, automobilka si však stojí za svým: „Jde o design, který nese klíčové znaky našich elektromobilů a symbolizuje image značky.“ Genesis také připomíná, že má v plánu se stát do roku 2030 plně elektrickým výrobcem automobilů.

Při pohledu z boku došlo na mírné změny v designu kol – ten je teď zdobnější a výraznější, zpoza nich pak prosvítají velké vrtané kotouče s třmeny se žlutozeleným nástřikem. Větších změn doznal profil kabiny – linie střechy má nově dvojité vyboulení a celá kabina samotná je větší, protažená až úplně k odtrhové hraně na zádi vozu, což odkazuje na vozy karoserie fastback.

Foto: Genesis

Dlouhá kapota, nový design kol, postupně svažující se záď a svalnaté blatníky. Vývoj designu elektrického kupé X Speedium Coupe vrcholí a rozhodně se bude na co těšit

Vedoucí designového oddělení Genesis Luc Donckerwolke je na výsledek svého týmu pyšný: „Tento vůz naší automobilce otevírá dveře do zbrusu nové éry, a to jak z hlediska mobility, tak i designu,“ prohlásil jeden z nejvýznamnějších designérů automobilového průmyslu. „Už to není jen koncept – je to prostředek, jak vyjádřit naše myšlenky a pozornost na novou éru elektromobility.“

Několika málo změn jsme se dočkali také v zadní části – optika světel zůstává stejná, tedy dva široké pruhy, táhnoucí se po téměř celé šířce vozu, podobně jako tomu je vpředu. Svažující se linie střechy však přechází rovnou ve značně zvýrazněnou odtrhovou hranu (puristé by možná použili termín „kachní ocas“), která zvýrazňuje sportovní postoj vozu.

Zajímavým designovým prvkem je pak štíhlé brzdové světlo zasazené přímo do tohoto zadního spoileru. Povedené široké a hranaté blatníky zůstaly prakticky beze změn, což je za nás v pořádku. Proporce zadního nárazníku jsou také téměř beze změn s výjimkou jeho spodní části – tam se teď nastěhoval výrazný difuzor.

Dalším elektromobilem automobilky Genesis, který se nachází v pokročilé fázi vývoje, je typ GV60. Jeho vývoj pokročil dále než v případě typu X Speedium Coupe, neboť pro typ GV60 už automobilka začíná přijímat objednávky. Součástí je rovněž složení vratné zálohy v hodnotě 500 amerických dolarů, tedy něco přes 11 tisíc korun.

Typ GV60 potom bude jezdit na propracované platformě E-GMP, kterou pohání tři varianty elektrických pohonných jednotek – všechny pak berou energii z baterie o kapacitě 77 kWh. Výchozí pohon pro typ GV60 pohání elektromotor o výkonu 228 koní a 350 Nm točivého momentu, verze s dvěma motory a pohonem všech kol pak dává výkon 318 koní a 605 newtonmetrů.

Vrcholem nabídky pak bude silnější varianta dvoumotorové verze o výkonu 435 koní a shodném točivém momentu 605 Nm – a právě s touto motorizací se počítá také pro sériovou verzi elegantního kupé X Speedium Coupe.

Reklama

Načítám