Hlavní obsah

Elektrickým Volkswagenům ID se daří – automobilka už celosvětově prodala 500 000 vozů

Foto: Volkswagen

Volkswagenu se podařilo rozjet prodej jeho elektrických modelů i navzdory komplikacím, které v nedávné době zasáhly automobilový průmysl

Wolfsburg se do rozvoje elektrické mobility pořádně obul – do světa už vyjelo přes půl milionů elektrických vozů VW řady ID. Začátkem příští dekády chce automobilka mít svůj vozový park plně elektrifikovaný a evidentně k tomu má dobře našlápnuto. Prozatím tuto sestavu tvoří modely ID.3, ID. 4 a ID.5, v Číně se pak prodává ještě ID.6.

Článek

Pět set tisíc. To je docela slušná produkce i na celou modelovou řadu, vždyť některé automobilky celou svou produkci počítají jen v řádu desetitisíců. Volkswagen však stihl tohoto čísla dosáhnout výhradně za pomoci svých elektrických modelů řady ID a potřeboval k tomu jen pár let.

Foto: VW

Volkswagen se svými elektrickými modely vykročil správným směrem. V budoucnu plánuje uvést hned několik dalších modelů

Tento úctyhodný milník se wolfsburským podařilo překonat i navzdory různým nesnázím, které v poslední době zasáhly (nejen) automobilový průmysl – typicky třeba pandemie, nebo z více nedávné minulosti potíže s dodávkami mikročipů, kaučuku a dalších komponent.

„Dodávka půlmiliontého Volkswagenu ID potvrzuje, že modely naší automobilky zákazníci přijali velmi dobře, a to po celém světě,“ prohlásila Imelda Labbé, vedoucí prodeje automobilky Volkswagen. „Ve směru elektromobility jsme vykročili správným směrem a v dohledné době tomu tak bude i nadále. Neusínáme však na vavřínech – naším cílem je udělat v budoucnosti z Volkswagenu tu nejoblíbenější značku z hlediska udržitelné mobility.“

Tento trend by měl ještě nějakou dobu vydržet – objednávkové knihy automobilky VW jsou, světe div se, i nadále plné. Automobilka uvádí, že aktuálně má před sebou výrobu více než 135 tisíc vozů, které musí v nejbližší době dodat. Dle slov výrobce se však i přesto tu a tam najde nějaký zádrhel, takže výroba se neustále přizpůsobuje momentální situaci.

Modulární platforma MEB, ze které drtivá většina elektrických vozů Volkswagen vychází, navíc neustále prochází vylepšováním, stejně jako tomu je v případě vozů VW se spalovacím motorem – zásadní vliv mají například průběžné aktualizace vozů, které umožňují řešit záležitosti softwarového charakteru prakticky ihned.

„S technologií průběžných aktualizací máme už teď velmi pozitivní zkušenosti,“ říká vedoucí prodejů Labbé. „Největší výhodou je, že se nám dostává zpětné vazby od zákazníka v reálném čase, díky čemuž můžeme přímo ovlivňovat řadu funkcí – od navýšení výkonu dobíjení vozidla přes upozornění na aktuální stav akumulátoru.“

Jeden by řekl, že se svými třemi (respektive čtyřmi modely včetně čínského typu ID.6) si VW nějakou dobu vystačí – to se však mýlíme. Automobilka se netají tím, že v blízké budoucnosti má v plánu představit až deset nových modelů elektrické řady ID, a to v horizonu necelých pěti let – mluví se konkrétně o roce 2026.

„Volkswagen směřuje k tomu, aby měl nejširší portfolio elektrických vozů v celém automobilovém průmyslu,“ dodává Labbé. „Naše nabídka bude sahat od kompaktního a dostupného městského vozu s cenou do 25 tisíc eur (cca 625 tisíc korun) přes rodinný prostorný vůz (ID.3) až po SUV (ID.4) nebo novou vlajkovou loď Aero B, kterou oficiálně představíme již brzy. Budeme tedy mít své želízko v ohni prakticky v každém segmentu.“

Není tajemstvím, že lidé z Wolfsburgu mají do budoucna velké plány. Dle prognóz automobilky by nejpozději v roce 2030 měly elektromobily tvořit až 70 procent všech prodaných aut v Evropě. Na dalších významných trzích, jako jsou Spojené státy nebo Čína, se počítá s padesátiprocentním podílem. Od roku 2033 už by se na starém kontinentu měly prodávat výhradně elektrické Volkswageny.

Reklama

Načítám