Hlavní obsah

Volkswagen představuje koncept ID. Aero – Stylové čtyřdveřové kupé, které půjde proti BMW i4 i Tesle

Foto: VW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modelová řada elektrických vozů německé automobilky se postupně rozrůstá a wolfsburgští nedávno představili koncept modelu, který by se patrně měl v budoucnu stát jakousi vlajkovou lodí všech Volkswagenů s předponou ID. Nově představený typ ID. Aero je čtyřdveřové kupé, které vychází z designové studie ID. Vizzion z roku 2018.

Článek

Právě se díváte na vizuální podobu budoucí vlajkové lodi elektrických vozů Volkswagen. Koncept s prozatímním názvem ID. Aero předznamenává podobu fastbacku potažmo čtyřdveřového kupé, které by se mělo postavit na samý vrchol v hierarchii Volkswagenů s přídomkem ID – tedy nad ID.3, ID.4, ID.5 a velkoprostorový ID.Buzz.

Foto: VW

Pás zadních světel tvořený dnes už téměř charakteristickou linií táhnoucí se po celé šířce zádě je jedním z nejvýraznějších designových prvků na Volkswagenu ID. Aero

Dost se tedy nabízí varianta, že výsledný produkční vůz ponese název ID.7 (mluví se o tom, že název ID.6 bude vyhrazen pouze pro Čínu) a s největší pravděpodobností v nejlidnatější zemi světa odstartuje i jeho prodej, Evropa a Severní Amerika budou následovat. V Číně také byla původně naplánována premiéra, po zrušení pekingského autosalonu však musela být odložena.

Koncept ID. Aero rozhodně dostojí svému jménu – vykazuje výborný koeficient aerodynamického odporu 0,23, což nepochybně pomáhá i slušnému dojezdu, který podle lidí z Volkswagenu má být v režimu WLTP nějakých 620 kilometrů. S vozem se počítá i pro severoamerický trh, tamní organizace na ochranu prostředí EPA má však o něco přísnější testy, udávaný dojezd tam tedy bude patrně o chlup nižší.

Wolfsburg je prozatím také velmi skoupý na slovo, co se týká techniky – je evidentní, že pohon bude vycházet z již vyráběných elektrických modelů, neví se zatím, zda hodnoty výkonu budou nějak upravené či zda nějaká z motorizací bude prostě „zkopírována“ do většího ID. Aero alias ID. 7.

Foto: VW

Dlouhý rozvor Volkswagenu ID. Aero slibuje velmi slušný vnitřní prostor, na náhled do interiéru si však musíme ještě chvíli počkat. 22palcová kola vyplňují blatníky takřka do posledního centimetru

Víme prozatím alespoň to, že zdrojem energie bude 77kWh bateriová soustava a že aerodynamický vůz bude mít na délku bezmála pět metrů, za což částečně vděčí modulární platformě MEB, která umožňuje velké možnosti úprav a modifikací.

Z hlediska designu vidíme příď, která do určité míry vychází z typu ID.5 a ze současného Golfu. Dalším výrazným prvkem jsou 22palcová kola, která vyplňují zaoblené blatníky takřka do posledního centimetru. Při pohledu z boku pak jistě zaujme také linie táhnoucí se po téměř celé délce vozu, která se v oblasti zadních blatníků náhle zvedá, a záď tak působí o něco svalnatějším dojmem. Vzadu pak nelze přehlédnout zadní svítilny tvořené charakteristickou linií, která se táhne prakticky po celé šíři zádě.

Z „tělesné“ stavby vozu je navíc patrné, že ID. Aero či ID.7, chcete-li, bude mít velmi dlouhý rozvor, což slibuje dost slušný prostor na palubě – pohled do interiéru nám však VW i nadále tají. Pro případ, že by i to bylo málo, se Volkswagen už dopředu připravil – v plánu je totiž i varianta kombi, která bude vycházet z konceptu ID. Space Vizzion.

Nabízí se otázka, kdo bude konkurentem pro nový elektrický model Volkswagenu – a Wolfsburg v tomto míří poměrně vysoko. Podle poslední spekulací se má toto čtyřdveřové kupé s elektrickým pohonem měřit se zavedenými jmény jako Tesla Model 3 nebo BMW i4. Co myslíte, poradí si vlajková loď Volkswagenů ID s takto nesmlouvavou konkurencí?

Jedno je jisté – výroba odstartuje už příští rok, přesto si ještě chvíli počkáme a do té doby se jistě dozvíme i podrobnější informace. Automobilka na svých webových stránkách věnovaných novinkám uvádí, že čínská verze elektromobilu se má objevit v showroomech již začátkem druhé poloviny roku 2023.

Z toho se dá vyvodit, že Evropa, Severní Amerika a posléze i zbytek světa bude následovat jen pár měsíců poté. Vozy se navíc budou v mnohém lišit, neboť budou uzpůsobeny na míru daným trhům – čínská verze se tedy bude vyrábět přímo v Číně, výroba té „naší“ je naplánována v závodě v Emdenu na severozápadě Německa.

Reklama

Načítám