Hlavní obsah

Nejsilnější Golf všech dob: Volkswagen slaví narozeniny nejostřejší edice

Foto: Volkswagen

Volkswagen před 20 lety přinesl světu Golf R32, ještě výkonnější model než tradiční GTI. Pro vůbec první R model se automobilka rozhodla uspořádat řádnou oslavu, a tak uvádí „narozeninovou“ edici s výkonem 333 koní. Jde o nejvýkonnější Golf v historii.

Článek

Edice přichystaná k oslavě dvacátých narozenin vychází ze standardního Golfu R. Proti jeho obvyklým 320 koním (235 kW) a 420 Nm, jež produkuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, přináší o 13 koní vyšší výkon. Motor je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a síla pohonné jednotky se – stejně jako u první generace, tehdy ještě prodávané pod označením R32 – přenáší na všechna čtyři kola.

Mimochodem, verze R32, postavená na čtvrté generaci Golfu, byla prvním modelem koncernu Volkswagen, který se nabízel s revoluční dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Tehdy šestistupňovou. A protože se R32  začal prodávat před 20lety, kdy byl automobilový trh i jeho směřování zcela odlišné od dnešních dní, v nabídce byla i šestistupňová přímo řazená převodovka.

Dokonce se nabízely i dvě karosářské verze – tří- a pětidveřová. Dnes je Golf R výhradně pětidveřový, ale zase se nabízí i jeho praktická verze kombi. Jen pro připomenutí: původní R32 hnal vpřed atmosféricky plněný šestiválec VR6 se zdvihovým objemem 3,2 litru, maximálním výkonem 241 koní (177 kW) a točivým momentem 320 newtonmetrů.

Zpátky do roku 2022: v případě Golfu R 20 Years Edition standardně dostanete výfuk Akrapovič a vylepšené fungování turbodmychadla, které má konstantní otáčky i při nižší zátěži motoru, takže lze očekávat rychlejší reakce po sešlápnutí plynového pedálu.

Novinkou je i funkce Emotional Start, která při rozjezdu vytočí motor až na 2 500 otáček. Automobilka zatím neudává, jak se zlepšila akcelerace (standardně 0–100 km/h za 4,7 s) nebo nejvyšší rychlost (standardně 270 km/h).

Nechybí ani emblémy s číslem 20 na karoserii a světlený nápis po otevření řidičových dveří nebo zamknutí vozu. Prodejní cenu zatím Volkswagen neprozradil, ale klasické modely R začínají v Česku na částce zhruba 1,3 milionu Kč.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: