Hlavní obsah

Amos je „nová“ Lancia Delta na Safari za 14 milionů

Foto: Amos

Další restomod Lancie Delty od Automobili Amos – tentokrát jde o terénní verzi, která si poradí jak se zamrzlými jezery, tak s vyprahlou pouští

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Restomody – vozy s klasickým zevnějškem a modernizovanými, případně zcela moderními díly pod kapotou – se dnes těší velké oblibě. To ví i karosářská firma Automobili Amos, která vzkřísila legendární Lancii Deltu, kterou známe zejména z rally. Tatáž firma se však rozhodla koncept tohoto restomodu posunout ještě dál – konkrétně na safari!

Článek

Karosářská firma Automobili Amos momentálně vyrábí restomody legendární Lancie Delty HF Integrale, uzpůsobené především pro jízdu po veřejných komunikacích. Nedávno však představila další restomod, rovněž založený na ikonické Deltě, ovšem orientovaný na o poznání dobrodružnější notu.

Foto: Amos

Původní 2,0l přeplňovaný čtyřválec zůstal, prošel však několika úpravami, aby odolal náročným podmínkám

Silniční restomod založený na originální Deltě měl jméno Futurista, a tak se název nového přírůstku jménem „Safarista“ přímo nabízí. Amos plánuje vyrobit pouhých deset kusů, přičemž stavba má údajně vyjít na 570 tisíc eur, tedy 14,3 milionu korun. Ještě méně uvěřitelný je kromě ceny samotné i fakt, že částka nezahrnuje pořízení „dárcovského“ auta, které poslouží jako základ.

Jenže ono se není co divit – zakázkový bodykit je kompletně z karbonu. Jeho součástí je mimo jiné odstranění zadních dveří, ikonické hranaté blatníky, vypouklá kapota a výrazný zadní spoiler. Jelikož se počítá s tím, že druhým domovem vozu Safarista bude náročný a nesmlouvavý terén, má novinka oproti silničnímu restomodu odolnější nárazníky, zvýšený a zpevněný podvozek a terénní pneumatiky, za kterými se ukrývají oranžově zvýrazněné clony.

Podobné je to i uvnitř – funkce tu jasně vítězí nad formou. Je tu plnohodnotná ochranná klec, skořepinová sedadla na přání se čtyř- nebo pětibodovými pásy, zpoza závodního volantu prosvítá digitální kaplička přístrojů a po pravé ruce má řidič hydraulickou ruční brzdu pro parádní řízené smyky ve vracečkách. Nesmí chybět ani hasicí přístroj nebo náhradní kolo.

V tomto případě zůstal 2,0l přeplňovaný čtyřválec zachován, došlo tu však na několik úprav. Přibyly nové chladicí systémy jak pro vodu a olej, tak i vzduch proudící do motoru – to vše proto, aby motor podával maximální výkon třeba i v padesátistupňových vedrech na poušti. Řadí se tu sekvenční převodovkou, která následně posílá výkon na všechna čtyři kola přes diferenciály odvozené od světa rally.

Šasi vozu bylo uzpůsobeno tak, aby vyhovovalo požadavkům Skupiny A, odpružení je nastavitelné, jsou tu nové, výkonnější brzdy, benzin se pak tankuje do hliníkové závodní nádrže.

Firma Automobili Amos popisuje typ Safarista jako způsob, jak „zažít nevšední řidičský zážitek, kde si řidič vyzkouší limity svoje i auta, a to ve všech náročných podmínkách – ať už na zamrzlých jezerech Švédska nebo ve vyprahlé poušti Arábie“.

Zní to lákavě? Rozhodně! Stojí to za těch více než 14 milionů? Možná ano, koneckonců každá sranda něco stojí. Kdo by ale měl čistě náhodou zbytečný obnos, může si koupit už rovnou originální Deltu Integrale.

Reklama

Načítám