Hlavní obsah

Lancia je zpět! Delta HF Integrale dostane nástupce

Foto: Automobili Amos

Vypadá jako Lancia, ale není to Lancia...

12. 9. 2018

Podobně legendárních aut je opravdu málo, ale Lancia Delta HF Integrale mezi ně rozhodně patří. Bohužel ale také náleží do skupiny modelů, které už nikdy nedostaly adekvátního nástupce. Naštěstí se ale našli odvážlivci mimo samotnou automobilku, kteří nám následníka naservírovali na stříbrném podnose.

Článek

Doporučujeme, abyste si pojem Delta Futurista dobře zapamatovali. Jde o název nového projektu italské firmy Automobili Amos. Už z titulku víte, že se jedná o něco, čemu se dá říkat nástupce legendy Lancia Delta HF Integrale. Ano, toho slavného auta, které zářilo v druhé plovině osmdesátých a začátku devadesátých let minulého věku v rallye. Patřilo už do skupiny A (a také ještě sériovější N), které nahradily bestiální, superrychlá a nebezpečná béčka. Pro značku získaly verze HF 4WD a HF Integrale šest titulů mistra světa v řadě za sebou.

Bohužel ale v současné době samotná italská automobilka lehce stagnuje a je otázkou, co s ní bude dál. Proto asi chápeme, že nemá myšlenky na znovuzrození Delty HF Integrale. I když, je pravda, že před pár lety model Delta představila, ale s velkým nadšením se nesetkal. Proto je moc dobře, že existují lidé jako ti, kteří pracují pro Automobili Amos. Ti si vzali za příklad slavnou firmu Singer, která staví na pohled klasická porsche, která ale mají moderní techniku.

Delta Futurista na tom je stejně. Exteriér nabídne vám jistě dobře známé tvary karoserie. Faktem ale je, že i ta prošla lehkou změnou. Nově je o něco málo rozšířená v oblasti blatníků a vyrobená z hliníku a karbonu, díky čemuž se výsledná hmotnost auta dostala na velmi slušných 1250 kilogramů.

Pod kapotou zůstal benzinový čtyřválec, který doznal několika úprav. V prvé řadě dostal zcela nový chladicí systém, má i jiné sání a na zakázku vyrobené výfukové potrubí. Tvůrce vsadil i na silnější převodovku a jiný diferenciál. Díky úpravám na motoru se novinka chlubí výkonem 330 koní, což je hodně i na dnešní velmi oblíbené hothatche.

Italové počítají s tím, že půjde o limitovaný model. Plánují, že vyrobí 20 exemplářů, přičemž jeden vyjde na 300 000 eur, tedy v přepočtu asi 7,7 milionu Kč.

Co říkáte na nástupce legendární lancie? Líbí se vám? Podělte se o svůj názor v diskuzi!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama